Stel je hebt een blog waarop je alle afzonderlijke artikels traceert met een _trackPageview. Op diezelfde blog heb je nog een overzichtspagina die de 10 laatste artikelen laat zien. Die pagina traceer je ook met _trackPageview.
Maar nu komt het dus: ik wil graag ook nog eens van elke artikel weten hoevaak het omhoog is gekomen in die listing.
Voor zover ik kan inschatten heb ik volgende opties. Per artikel dat bij een listing omhoog komt, 1 van volgende acties in de queue zetten:
[list=1]
• _trackPageview
Nadeel: het totaal aantal pageviews in GA wordt verneukt.
• _trackEvent
Nadeel: zwaar misbruik van events, die eigenlijk op user interactie slaan. Maar misschien geeft het wel bruikbare statistieken in GA.
• _addItem. Eventueel kan ik dan _addTrans aanroepen bij het doorklikken op de link.
Nadeel: zwaar misbruik van de ecommerce api. Maar ook hier levert het mogelijk bruikbare stats op
Iemand al ooit iets vergelijkbaars gedaan? Of wil ik heel onlogisch?
Maar nu komt het dus: ik wil graag ook nog eens van elke artikel weten hoevaak het omhoog is gekomen in die listing.
Voor zover ik kan inschatten heb ik volgende opties. Per artikel dat bij een listing omhoog komt, 1 van volgende acties in de queue zetten:
[list=1]
• _trackPageview
Nadeel: het totaal aantal pageviews in GA wordt verneukt.
• _trackEvent
Nadeel: zwaar misbruik van events, die eigenlijk op user interactie slaan. Maar misschien geeft het wel bruikbare statistieken in GA.
• _addItem. Eventueel kan ik dan _addTrans aanroepen bij het doorklikken op de link.
Nadeel: zwaar misbruik van de ecommerce api. Maar ook hier levert het mogelijk bruikbare stats op
Iemand al ooit iets vergelijkbaars gedaan? Of wil ik heel onlogisch?
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be