hdd via usb of netwerk net zo snel als intern?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 08:48
Is de data op een harddisk aangesloten via usb of netwerk net zo snel toegankelijk als dezelfde data of dezelfde harddisk in een pc of notebook?

Ik ben er al achter dat de usb niet de beperkende factor zou moeten zijn. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over welk USB-device/standaard hebben we het? Waarom twijfel je? Wat zeggen benchmarks/reviews van USB-apparatuur?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt eraan welke USB, welk netwerk etc. USB2.0 of 100Mbit netwerk zijn wel degelijk beperkende factoren.

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 08:48
Ik twijfel omdat ik via t werk een laptop met een 5400 rpm harde schijf krijg. Prive ben ik veel bezig met foto en video en dat zijn nogal grote bestanden die ik op een losse schijf 5400 rpm heb en eventueel op het prive netwerk kan zetten. Nu ben ik niet bekend met netwerk verbindingen etc. maar wil wel alles zonder al te veel vertragingen kunnen bewerken en daarom vraag ik me af of die losse schijf of eventueel netwerk beperkend kan zijn. Of moet ik me niet zo druk maken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die paar MB die per foto nodig is, ga je amper merken op 5400rpm, USB2 of whatever. Tenzij je batch-verwerkingen gaat doen van, pak 'm beet, 15mp foto's of andere grote/zware verwerkingen, zou ik "adviseren" om op werk een SSD aan te vragen voor in de laptop (minstens 60GB).

Dan kan je steeds een berg grote bestanden lokaal op de SSD zetten en daar (veel sneller) je bewerkingen op doen.

Heb zelf thuis USB3 schijven; die doen rustig 60MB/s lezen & schrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2012 11:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste janvanmil, dit zijn toch echt vragen welke onder het kopje "basic informatie" vallen. Met een beetje eigen inzet moet je deze vraag(en) toch echt zelf kunnen beantwoorden met de FAQ's en andere informatie in dit forum. Het is echt vrij makkelijk om te achterhalen wat de standaard snelheden voor USB2.0/3.0, netwerk en S-ATA zijn. Gebruik de GoT Search eens zou ik zeggen.

Daarnaast moet je kijken hoe groot zijn de bestanden die je bewerkt, zijn dit foto's genomen met een standaard Digitale camera of heb je deze in RAW formaat genomen, waardoor je grote bestanden gaat krijgen. Een ding kan ik je wel zeggen een interne hardeschijf zal het snelst zijn en wanneer er geld voldoende is natuurlijk een SSD.

Zoals gezegd gebruik de GoT search eens en verdiep je in de matterie, GoT is geen eerste lijns helpdesk waar je even een vraag neerplant, maar een discussie forum, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 19-01-2012 12:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.