Aanmaken persoonlijke schijf via vpn lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Op ons werk hebben we de mogelijkheid om een VPN verbinding naar ons kantoor te maken om daar bij de bestanden te komen.
We maken gebruik van een Cisco VPN client om in te loggen. Dat inloggen gaat perfect. Daarnaast hebben we een shares.bat om de benodigde shares aan te maken zodat we via de schijfletters bij de data kunnen komen. De laptops draaien Windows 7.

De inhoud van het shares.bat bestandje:
net use /persistent:no

net use Z: \\server1\apps$
net use X: \\server1\data2$
net use Y: \\server1\userdata$\%username%
Wanneer ik dit bestandje run wordt er na het geven van je gebruikersnaam en wachtwoord een Z en X schijf aangemaakt.De Y verschijnt niet.
Mijn gebruikersprofiel lokaal op mijn laptop C:\Documents and Settings\gebruiker19

Als ik het bat bestandje run wil hij dus een share (Y:) aanmaken met Y: \\server1\userdata$\gebruiker19
Terwijl dit de naam moet worden waarmee ik inlog, bijvoorbeeld Harm. Want op de server staat een map met persoonlijke gebruikersdata onder de naam Harm. Het moet dus worden: Y: \\server1\userdata$\harm

Iemand enig idee waarom dit niet goed werkt?

Omdat er vrijwel niet met de VPN gewerkt wordt, ben ik een beetje aan het testen hoe of wat. Systeembeheer is bij ons extern, dus voor elk wisse wasje moeten we betalen. De VPN zelf werkt wel.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

allure

Titaan fase 2/3

Waarschijnlijk omdat je de bat-file, lokaal draait en dus de lokale gebruikersnaam laat ophalen?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Dat zou kunnen, maar volgens mij werkt het met een laptop met XP wel goed. Dit weet ik alleen niet zeker en wil ik nog even testen. Maar nu geen XP bij de hand.

Edit:
Onder XP ook geprobeerd, maar dit werkt ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 19-01-2012 11:50 ]