Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteael ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden tot het aanschaffen van een smartboard. Vanuit het bedrijf komen er verzoeken t.b.v. onze research mogelijkheden voor het hebben van een smartboard.

Gisteren kwam ik dit artikel tegen m.b.t. toekomstige ontwikkelingen:
http://www.geek.com/artic...hscreen-display-20120116/

Nu vraag ik me af wie van jullie er al binnen zijn/haar organisatie gebruik van maakt en wat de ervaringen zijn. Wat zijn sowieso de laatste producten / types op dit gebied en welke zouden jullie mij willen aanbevelen?

Alvast bedankt!

Martijn

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Bij de opleiding die ik deed hadden ze ook in elk lokaal een SmartBoard hangen. Dit waren deze SmartBoards. Ik vond het een erg fijne methode om bijvoorbeeld presentaties op te volgen en te geven.

Ervaringen zijn positief, het was alleen bij het tekenen dat de getekende lijn wel vertraging had. Je kon er dus niet 100% van op aan wat je zag maar je moest je juist focussen op de 'pen' waar je mee tekende.

Bij mijn huidige werkgever hebben we ook zoiets, alleen dan is het meer een TV (+ geïntegreerde PC) met touchscreen mogelijkheid. Hier was de vertraging duidelijk minder aanwezig en vond ik fijner, het beeldoppervlakte is alleen kleiner ten opzichte van een bord + beamer (SmartBoard).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie RomeoJ. Heb je bij je huidige werkgever dan misschien de 8071i?

• Evapor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2025
Idem op mijn vroegere middelbare school. Vooral in wiskundelessen was het een zeer handig hulpmiddel (waar ook dankbaar gebruik van werd gemaakt). Ik kan die vertraging bij het tekenen van een lijn bevestigen, het SmartBoard moest ook zeer vaak gekalibreerd worden (of dit aan de technologie of aan verkeerd gebruik lag weet ik niet, maar ik vrees het eerste). Misschien is dit probleem nu al opgelost.

Kun je wat concreter zijn in het gebruik dat je in gedachten hebt? Als het om te brainstormen is in groep kun je beter gewoon een whiteboard gebruiken en echt gedetailleerde tekeningen kun je er ook niet op maken. Het enige voordeel is dat je eventuele brainstormsessies zou kunnen opslaan en later opnieuw oproepen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voornamelijk voor brainstormsessies en voor R&D-zaken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Belangrijkste aspect bij een Smartboard is de software die je erbij geleverd krijgt... een smartboard is een smartboard om het zomaar te zeggen, maar het pakket wat erbij hoort maakt uit of het goed werkbaar is. Dat is de beste tip die ik je in een zoektocht naar een smartboard kan geven.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt MicGlou, maar wat zou je me dan adviseren als je het bekijkt vanuit het perspectief die ik geschets heb qua gebruik?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 09:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijn ervaring met de echte smart boards zijn niet zo denderend; de beamer raakt snel oververhit en het geheel moet vaak opnieuw gekalibreerd worden. Wij gebruiken (van hetzelfde merk geloof ik) smartscreens; zeg maar een hele grote TV met multitouchondersteuning. Je kunt 'm aan de muur hangen, maar nog leuker: op een verrijdbaar onderstel waarmee je 'm ook kunt kantelen tot tafel..

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:53:
Bedankt MicGlou, maar wat zou je me dan adviseren als je het bekijkt vanuit het perspectief die ik geschets heb qua gebruik?
Dat ligt er maar helemaal aan waar je het exact voor wil gebruiken; gaat het echt puur om een 'digitaal whiteboard', of wil je complete interactieve presentaties kunnen maken? De situatie die jij schets is veel te summier om ook maar enigszins wat te kunnen vertellen.

Ik ben op het moment eventjes niet in de gelegenheid om wat betere info voor je op te zoeken, de aanschaf van de boards hier is alweer 2 jaar terug en de ontwikkeling staat niet stil. Zodra ik vanavond thuis ben zal ik er eventjes induiken.
Pagina: 1