NAT Problemen TG789VN oplossen!

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2025
Goedemorgen/middag/avond iedereen,

Ik heb de nat problemen met mijn router gefixt en ik dacht omdat er zo veel mensen zijn die met deze router problemen hebben maar eens een forum post maken.

Als eerste wil ik even melden dat ik een nieuwe router met de neiuwste firmware heb ontvangen van kpn omdat de oude kapot was. (Het versienummer is 8.8.N.2)

Volg deze stappen dan zou het goed moeten komen want ik heb nu bij alle pc games nat type open. (Ik ben niet verantwoordelijk als het bij iemand mis mocht gaan :) )

1. Ga naar Thuisnetwerk -> Aparaten -> Je eigen computer/PS3/Xbox360
2. Klik bij kies een taak op Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen
3. Kies hier je eigen computer/PS3/Xbox360 als die er nog niet standaard staat
4. Reset als het nodig is de router
5. You can play

Laat even weten als dit geholpen heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door Soundman12 op 19-01-2012 08:59 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

allure

Titaan fase 2/3

Euhm, dit klinkt als een vorm van DMZ?

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Dat is DMZ en zet je PC/PS3/Xbox direct open voor alle verbindingen die vanaf buiten naar je IP worden gelegd.

En een PC rechtstreeks aan het internet hangen kan toch nog altijd heel gevaarlijk zijn ivm virussen en andere zooi.

geheelonthouder met geheugenverlies

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DMZ is hoogst onverantwoord voor mensen die geen idee hebben hoe eventueel de firewall op hun PC werkt en dus kwetsbaar zijn voor aanvallen op bepaalde poorten die "by design" in hun OS open staan of in ieder geval een antwoord geven als je er mee probeert te communiceren.

Sterker nog; er zal een handjevol modem/routers zijn in Nederland die persistent problemen veroorzaken met NAT maar de overige stapel met apparatuur is altijd werkend te krijgen middels correcte port-forwarding of andere kunstgrepen waardoor het device netjes achter de router verborgen blijft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2025
Ja maar ik weet dus wel meer daarvan dus voor mensen met wat meer kennis van dit soort zaken kan het geen kwaad. En de firewall in de router staat nog gwn aan dus :)

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 10:52

chromeeh

the Gnome

Soundman12 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:24:
En de firewall in de router staat nog gwn aan dus :)
Je weet wat DMZ inhoud en hoe het werkt?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja maar ik weet dus wel meer daarvan dus voor mensen met wat meer kennis van dit soort zaken kan het geen kwaad. En de firewall in de router staat nog gwn aan dus :)
Dat was dus mijn hele punt; je startpost wordt door mensen als eerste gelezen en helaas komt het dan maar al te vaak voor dat ze rest niet lezen en dus gewoon iets in DMZ zetten en later een topic komen openen dat hun PC gehackt is of lid is van een ubercool botnet ofzo.

En zoals crashoverride al schrijft; ergens blijft er een vraagteken hangen omtrent DMZ & firewall...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-02 23:19
niets doen, UPNP enabled en XBOX als spelcomputer gemarkeerd. nat open. Geen DMZ geklooi

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoe goed je intenties ook zijn: Het wordt sterk afgeraden om een PC (of welk device dan ook) als DMZ host in te stellen als je niet weet wat de consequenties daarvan zijn.

In weze is het apparaat dan vrijelijk toegangkelijk vanaf het Internet, en zal je dus op dat apparaat met een firewall aan de slag moeten.
En de firewall in de router staat nog gwn aan dus :)
Nee, dat is het hem juist. Een DMZ host (in de terminologie zoals we het hier bespreken) krijgt alle verkeer wat aan de buitenkant van de router aanklopt naar zich toe gemapped. Er zit dan dus gen enkele firewall op de router meer tussen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.