Toon posts:

Computer start niet meer op naar Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé Tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb een aantal jaar geleden een aardige PC samengesteld voor mijn kleine broertje en deze heeft natuurlijk de nodige slijtage opgelopen van het gebruik en spelen van aardig zware games.

Gisteren heeft die het echter begeven. Ik kon hem gewoon opstarten waarbij het scherm vol streepjes kwam te staan met zo'n halve CM ertussen. Hij kon prima naar het Windows oplaadscherm maar daarna kwam er een lawaai uit de systeemkast en daar liep hij vast. Ik moest hem met de hand uit zetten. Safe mode en System restore werkten echter wel prima!

Daarna ben ik logischerwijs alles afgegaan wat ook meer enigzins relevant leek:
- Alle externa kabels afgegaan en opnieuw aangesloten
- System restore
- Verse installatie van de grafische kaart drivers
- Computer compleet uit elkaar gehad en alles opnieuw erin geschroefd en aangesloten

Hierna was ik het zo zat dat ik mijn altijd-werkende oplossing gebruikte: HDD format en herinstallatie van Windows 7 (64 bit).
Dit heeft het probleem echter verergerd.

Ik kan nu mijn computer opstarten waar hij nog steeds naar het Windows oplaadscherm gaat. Daarna geeft hij het eerste scherm aan die je altijd eenmalig ziet na een verse Windows installatie, namelijk met de tekst "Preparing Windows for first use". Daarna geeft mijn scherm de melding "Video input - no signal" en reboot de computer zichzelf. Als klap op de vuurpijl zijn de irritante strepen nog steeds op mijn scherm te vinden (nu echter alleen op het bootscherm en later niet) en Safe mode kom ik ook niet meer in, met dezelfde foutmelding van "Video input - no signal".

Ik heb dus alles geprobeerd wat ik kon bedenken en wat ik kon vinden op het internet, maar nu ik 10 uur verder ben heb ik het gehad.

Het gaat om een custom build PC:
- GeForce 8800 GTS 512 MB
- Asus P5LD2-VM DH moederbord
- Core 2 Duo E6305 ~1,87 Ghz
- HDD van zo'n 300GB - volgens mij een Hitachi (kleine opmerking: jaartje geleden was het scharniertje kapot gegaan wat de connector in zijn plaats houdt, waardoor deze telkens eruitviel, deze is toen aan de zijkant vastgelijmd om dit te voorkomen - oordeel niet, dat is het werk van mijn vader :))
- CoolerMaster RS380-PCAP voeding van 350W

Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het graag, sloop hem zo weer uit mekaar als het moet.

Hebben jullie ideeën of suggesties?

Bedankt!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:51
Denk dat hier toch de voeding te kort schiet voor de 8800GTS. Een vrij stevig stroomvragende kaart op een 350W voeding is niet zo'n goed idee. Je hebt 2 12V rails, 10A en 15A. Je kaart kan al snel 10A trekken onder vollast. Marge op 1 rail is er dan niet of erg laag.

Heb je toevallig een >450W voeding om te testen?
Of een lichtere videokaart die de voeding niet zo erg belast.

Hier ook laatst een pc die uitviel net na het Windows loading logo. Bleek dat 1 geheugenbankje defect was, en een S-ATA kabel verrot waardoor de data corrupt raakte (CRC errors in SMART). Geheugen is te testen met Memtest 86+.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Videokaart is 100% zeker overleden, zoek maar een op Nvidia G80 problemen

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:51
^^ Ook een grote kans. Dus eerst een andere videokaart proberen dan ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dit is een link naar een artikel over hoe je het kan oplossen:
http://www.addictivetips....s-card-by-baking-in-oven/

Verwijderd

Topicstarter
Ongelooflijk.

@ John767, ik had al zo'n idee toen ik de PC in mekaar zette, maar hij heeft toch 2 jaar prima gelopen met best mooie spellen (World of Warcraft deed het zelfs prima). Maar inderdaad, toch tijd voor een upgrade z.s.m.

@brilsmurfffje, ik moet zeggen dat ik erg sceptisch was over je idee, maar ik stond op het punt dit ding uit het raam te werpen dus heb het toch maar geprobeerd. Hij doet het weer! Mijn broertje zit weer gewoon op World of Warcraft, gewoon ongelooflijk.

Heel erg bedankt, spaart me een hele hoop geld!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:07:
Ongelooflijk.

@ John767, ik had al zo'n idee toen ik de PC in mekaar zette, maar hij heeft toch 2 jaar prima gelopen met best mooie spellen (World of Warcraft deed het zelfs prima). Maar inderdaad, toch tijd voor een upgrade z.s.m.

@brilsmurfffje, ik moet zeggen dat ik erg sceptisch was over je idee, maar ik stond op het punt dit ding uit het raam te werpen dus heb het toch maar geprobeerd. Hij doet het weer! Mijn broertje zit weer gewoon op World of Warcraft, gewoon ongelooflijk.

Heel erg bedankt, spaart me een hele hoop geld!
Let wel op het een uitstel van executie is en geen 100% fix.
Hij kan 3/4maanden het doen maar ook over een week weer kapot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik, maar dit is gewoon geen goed moment om een nieuwe PC samen te moeten stellen, niet met de huidige prijzen van HDD's en wanneer de nieuwe reeks grafische kaarten klaarstaat en er voor zal zorgen dat oudere series dalen. Over 3 maand dan zal het me veel minder kosten. :)
Pagina: 1