Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Live beeld met vertraging op scherm

Pagina: 1
Acties:

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Om de leerlingen te kunnen laten zien hoe hun sprong tijdens het sporten ging zoek ik software die een live video beeld van een webcam met een vertraging (liefst instelbaar) op het scherm kan laten zien.

Opstelling kun je zo zien: Webcam staat gericht op een vast punt leerling maken sprong in dat beeld en zien dit beeld zelf terug na bijvoorbeeld 15 sec.

Het liefst wil ik gratis software en ook dat dit werkt onder Windows XP.
De hardware waar ik het op wil kunnen draaien bestaat uit:
Core 2 duo @ 2GHz, 3,2GB RAM (32bit os), 160GB HDD en onboard videokaart.

Voor een alternatief sta ik oook open.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat had je zelf al gezocht / gevonden?
De meeste webcams hebben nou niet echt een denderende framerate. Als je 30fps haalt mag je in je handen wrijven. Wat jij zoekt is een echte videocamera + software.
Hoeft analoog niet zoveel te kosten, maar die vertragingssoftware is iets zo specifieks dat dat vrij lastig gaat worden. Hooguit zou je iets met timeshift kunnen doen, maar dan nog.

Ben ban dat je zoektocht weinig op gaat leveren.

Persoonlijk zou ik er eerder voor kiezen om alles op te nemen en dan af te spelen als iedereen geweest is. Ook leuker voor de rest (om te zien hoe dingen niet moeten :+)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cave_Boy
The Eagle schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:54:
En wat had je zelf al gezocht / gevonden?
De meeste webcams hebben nou niet echt een denderende framerate. Als je 30fps haalt mag je in je handen wrijven. Wat jij zoekt is een echte videocamera + software.
Hoeft analoog niet zoveel te kosten, maar die vertragingssoftware is iets zo specifieks dat dat vrij lastig gaat worden. Hooguit zou je iets met timeshift kunnen doen, maar dan nog.

Ben ban dat je zoektocht weinig op gaat leveren.

Persoonlijk zou ik er eerder voor kiezen om alles op te nemen en dan af te spelen als iedereen geweest is. Ook leuker voor de rest (om te zien hoe dingen niet moeten :+)
Ben zelf veel op zoek gegaan naar camera software die dus beeld met vertraging kunnen weergeven maar ik vind dit eigenlijk niet echt. Kan ook een normale camera gebruiken maar dan moet er meer met kabels gebeuren en dat heb ik liever niet maar is mogelijk. Maar dan heb ik nogsteeds iets met software nodig wta ik niet vind.

• matthijs33
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 22:05
Je kan je videostream van een webcam laten afspelen met vlc media player.
Als je dan op pauze klikt en 15 seconden later terug op play klikt, wordt het beeld van 15 seconden geleden afgespeeld.
Net getest met een laptop wabcam en werkt perfect.

• Cave_Boy
Top net getest en dit werkt erg leuk. VLC is een top programma speelt alles af en heeft nog leuke bonus extras ook.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Cave_Boy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:24:
Top net getest en dit werkt erg leuk. VLC is een top programma speelt alles af en heeft nog leuke bonus extras ook.
Videolan stond bij mij standaard op de schoolcomputers, altijd een handig programma, maar weet je zeker dat het beeld nu duidelijk genoeg is om de sprong ook echt te analyseren?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Cave_Boy
Achilles schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:27:
[...]

Videolan stond bij mij standaard op de schoolcomputers, altijd een handig programma, maar weet je zeker dat het beeld nu duidelijk genoeg is om de sprong ook echt te analyseren?
Het staat bij ons ook standaard op de computers. Het gaat voor een leuke simpele terugkijk. Evt kan ik een echte camera aansluiten en dan ook VLC dezelfde grap uithalen.
Pagina: 1