usb schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:46
Hallo mede tweakers,

Ik zit met een raar probleem waar ik nog niet uit kom
Heb al op google gezocht maar kan er nog niks over vinden.

ik heb van iemand een usb hdd gekregen ( eminent EM 7042 usb 2.0 2.5" met 80 gig hdd erin )
Deze schijf word herkent op 2 van de 3 pc's in huis.
Op de twee pc waar hij op werkt gaat het prima data overdracht van 20 a 25 mbit

De pc waar hij niet op werkt gebeur het volgende:
Als ik de schijf aan sluit gaat roode led gaat branden en blijft zo,
Als ik de usb stekker er uit trek en weer in doe geeft hij aan "station niet gereed formateren"
Druk ik op oke en na 5 min formateren klaar ( 4.5 min stil staan en dan gaat hij pas formateren
en hij ziet de schijf als 80 gig.

Als ik er data op wil zetten een iso van 4.5 gig blijft hij bij 384 kb staan en doet hij niks meer
kleinere bestanden ook geprobeerd zonder resultaat helaas.
Sluit ik de schijf weer aan op me andere pc dan ziet hij wel de directorie maar geen data ( wat klopt )
De schijf weer terug op me pc die niet lekker gaat ziet hij de schijf weer niet en wil hij hem weer formateren.

De pc is een amd atlhon x4 630 " Asus M3A78 PRO met bios update " 4 gig ddr2
Voor de rest nooit problemen gehad en andere usb schijven herkent hij wel en doen het wel goed.
Als iemand een idee waar ik nog naar kan kijken hou ik me aanbevolen

Mvg Dennis

[ Voor 8% gewijzigd door meden op 18-01-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
Misschien een tip, je mag wel wat meer aandacht besteden aan je interpunctie. Gebruik hoofdletters, punten, komma's enz. Nu leest het totaal niet...

Bijv.
"geeft hij aan stadion niet gereed formateren" --> stadion = station

"kleinere besten ook geprobeerd zonder resultaat helaas" --> besten = bestanden

Hoe duidelijker je verhaal hoe sneller je hulp zult krijgen. Succes!

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
CurlyMo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:01:
Misschien een tip, je mag wel wat meer aandacht besteden aan je interpunctie. Gebruik hoofdletters, punten, komma's enz. Nu leest het totaal niet...

Bijv.
"geeft hij aan stadion niet gereed formateren" --> stadion = station

"kleinere besten ook geprobeerd zonder resultaat helaas" --> besten = bestanden

Hoe duidelijker je verhaal hoe sneller je hulp zult krijgen. Succes!
bijgewerkt hoopt dat nu wat makkelijker weg leest
mijn excuus

[ Voor 1% gewijzigd door _Dune_ op 26-03-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een OS dat het gebruikte bestandssysteem niet herkend. Welke OS'sen staan er op die PC's, en wat voor bestandssysteem (NTFS, FAT32) is er op de disk gebruikt?

Verder zie je zoiets ook wel ooit met memory kaartjes die niet helemaal lekker meer zijn. Dat loopt ookvia de USB, en soms wil dat gewoon niet meer lekker. Windows is daar iets gevoeliger voor als Linux overigens; dikke kans dat je de schijf op de niet werkende PC wel kunt lezen als je hem met een linux live cd boot :)

Anyways, als je er de data af kunt krijgen wil opnieuw formatteren vaak het beste helpen :)

@CurlyMo: dat je over zijn interpunctie een opmerking maakt, prima, snijdt ook hout (makkelijker lezen = makkelijker toegankelijk = sneller geholpen). Maar voeg dan zelf ook iets toe qua oplossing(srichting). Nofi, maar alleen mopperen, daar wordt niemand blij van :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 11-03-2013 11:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
@TheEagle, mijn kennis ligt op andere terreinen. Ik zou zo niet weten waar dit aan probleem aan ligt. Aangezien Tweakers over het algemeen een pro forum behelst vind ik dat je ook wel wat mag vragen qua taalgebruik. Het was niet als mopperen bedoelt maar puur als tip om wat meer aandacht aan te besteden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
The Eagle schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:05:
Klinkt als een OS dat het gebruikte bestandssysteem niet herkend. Welke OS'sen staan er op die PC's, en wat voor bestandssysteem (NTFS, FAT32) is er op de disk gebruikt?

Verder zie je zoiets ook wel ooit met memory kaartjes die niet helemaal lekker meer zijn. Dat loopt ookvia de USB, en soms wil dat gewoon niet meer lekker. Windows is daar iets gevoeliger voor als Linux overigens; dikke kans dat je de schijf op de niet werkende PC wel kunt lezen als je hem met een linux live cd boot :)

Anyways, als je er de data af kunt krijgen wil opnieuw formatteren vaak het beste helpen :)

@CurlyMo: dat je over zijn interpunctie een opmerking maakt, prima, snijdt ook hout (makkelijker lezen = makkelijker toegankelijk = sneller geholpen). Maar voeg dan zelf ook iets toe qua oplossing(srichting). Nofi, maar alleen mopperen, daar wordt niemand blij van :)
De pc's draaien met windows 7 home premium 64.
De schijven zijn NTFS geformatteerd en ook de usb schijf is NTFS geformatteerd
Had al advies gekregen om virus scanner en firewall uit te zetten maar dat hielp ok niet helaas
Op me andere twee pc's draait hij wel gewoon goed en snel :)

[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 26-03-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
CurlyMo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:50:
@TheEagle, mijn kennis ligt op andere terreinen. Ik zou zo niet weten waar dit aan probleem aan ligt. Aangezien Tweakers over het algemeen een pro forum behelst vind ik dat je ook wel wat mag vragen qua taalgebruik. Het was niet als mopperen bedoelt maar puur als tip om wat meer aandacht aan te besteden.
Zal op me taalgebruik letten :) en ben meer iemand van doen dan schrijven :)

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 26-03-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die HDD voorzien van een losse voeding, of enkel een USBkabeltje? Als dat laatste het geval is, krijgt het ding dan wel genoeg voeding (hoor je de disk opspinnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
TERW_DAN schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:37:
Is die HDD voorzien van een losse voeding, of enkel een USBkabeltje? Als dat laatste het geval is, krijgt het ding dan wel genoeg voeding (hoor je de disk opspinnen?)
usb schijf is voorzien van usb stekker dubbel uitgevoerd voor extra stroom
en heb hem op al mijn usb poortjes geprobeerd ook via usb hub maar helaas

[ Voor 35% gewijzigd door meden op 21-01-2012 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

meden schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:35:
usb schijf is voorzien van usb stekker dubbel uitgevoerd voor extra stroom
en heb hem op al mijn usb poortjes geprobeerd ook vis usb hub maar helaas

[...]
Maar spint hij wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Wat voor HDD zit erin (merk & type)?

Voor op één van de pc's waar het werkt:
Doet de HDD het als slechts 1 usb kabel is aangelsoten?
Kun je in apparaat beheer (bij usb hubs) zien hoeveel stroom de eminent gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
Jawel hij spint wel op en led knippert ook 2x en dan blijft hij door branden en doet hij niks meer
op moment dat ik de usb stekker eruit trek krijg ik de melding van formateer schijf 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door meden op 21-01-2012 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
A4- schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:44:
Wat voor HDD zit erin (merk & type)?

Voor op één van de pc's waar het werkt:
Doet de HDD het als slechts 1 usb kabel is aangelsoten?
Kun je in apparaat beheer (bij usb hubs) zien hoeveel stroom de eminent gebruikt?
De schijf werkt ook als er 1 kabel zit aan gesloten maar ben nu weer stapje verder,
Na aansluiten hdd en 5 min wachten heeft hij hem geonden en zie hem ook staan bij schijfbeheer.
Aleen als ik er dan wat op wil zetten slaat hij weer stil voor 30 sec en dan gaat het goed
bij grotere bestanden staat hij wel 5 min stil en dan gaat het wel goed.
Wat voor schijf er in zit dat kan ik zo niet zien dan moet ik hem open halen

[ Voor 43% gewijzigd door meden op 21-01-2012 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ten eerste: doe ons en jezelf een lol, zet eerst de quote en dan je reactie er op. Leest een stuk prettiger :)

Dan to the point: Heeft die PC waar ie niet wil, toevallig nog veel meer op zijn USB poorten hangen behalve muis en toetsenbord? Zo ja, haal alles behalve muis en KB er eens uit en probeer het dan nog eens. Een interne USB hub (want dat is het feitelijk, 2x USB = 1 hub) kan max 500mA leveren. Als er meer op de hub hangt kan het zijn dat de boel te weinig stroom krijgt. Zou me zomaar niks verbazen als dat het is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met een wat ouder 2,5" schijfje was mijn reactie ook meteen: Y-kabeltje wegens stroomgebrek. Ook al werkt het ook met dat Y-kabeltje niet op die computer naar ik begrijp sluit dat voor mij dat als oorzaak nog niet uit. Als je een gevoede USB-hub hebt zou ik hem daar eens achter aansluiten op die PC met een Y-kabel zodat ie stroom uit twee poorten van die gevoede hub kan trekken.

Overigens zou voorzover ik weet elke USB poort 500mA moeten kunnen leveren. Ook alle PC poorten. Bij 5V is dat dus 2,5 Watt per poort en dat is nu eenmaal niet veel. ALS beide poorten goed werken heb je nog maar 5 Watt. Als die poorten aan die probleem PC wat minder goed zijn op dat gebied dan kan het best dat ze ook samen onvoldoende stroom leveren.

Of je Y-kabeltje deugt niet (of je gebruikt het niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meden
The Eagle schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:33:
Ten eerste: doe ons en jezelf een lol, zet eerst de quote en dan je reactie er op. Leest een stuk prettiger :)

Dan to the point: Heeft die PC waar ie niet wil, toevallig nog veel meer op zijn USB poorten hangen behalve muis en toetsenbord? Zo ja, haal alles behalve muis en KB er eens uit en probeer het dan nog eens. Een interne USB hub (want dat is het feitelijk, 2x USB = 1 hub) kan max 500mA leveren. Als er meer op de hub hangt kan het zijn dat de boel te weinig stroom krijgt. Zou me zomaar niks verbazen als dat het is :)
De pc heeft er alleen nog een interne kaartlezer op de interne usb meer niet.
Deze heb ik ook al afgekoppeld maar helaas nog zonder resultaat.
Zal nog andere externe usb hub ( met externe voeding ) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ALternatief: iPod lader gebruiken als stroomvoorziening en daar de usb aan hangen. Dat moet voldoende zijn :)

Pagina: 1