Hallo mede tweakers,
Ik zit met een raar probleem waar ik nog niet uit kom
Heb al op google gezocht maar kan er nog niks over vinden.
ik heb van iemand een usb hdd gekregen ( eminent EM 7042 usb 2.0 2.5" met 80 gig hdd erin )
Deze schijf word herkent op 2 van de 3 pc's in huis.
Op de twee pc waar hij op werkt gaat het prima data overdracht van 20 a 25 mbit
De pc waar hij niet op werkt gebeur het volgende:
Als ik de schijf aan sluit gaat roode led gaat branden en blijft zo,
Als ik de usb stekker er uit trek en weer in doe geeft hij aan "station niet gereed formateren"
Druk ik op oke en na 5 min formateren klaar ( 4.5 min stil staan en dan gaat hij pas formateren
en hij ziet de schijf als 80 gig.
Als ik er data op wil zetten een iso van 4.5 gig blijft hij bij 384 kb staan en doet hij niks meer
kleinere bestanden ook geprobeerd zonder resultaat helaas.
Sluit ik de schijf weer aan op me andere pc dan ziet hij wel de directorie maar geen data ( wat klopt )
De schijf weer terug op me pc die niet lekker gaat ziet hij de schijf weer niet en wil hij hem weer formateren.
De pc is een amd atlhon x4 630 " Asus M3A78 PRO met bios update " 4 gig ddr2
Voor de rest nooit problemen gehad en andere usb schijven herkent hij wel en doen het wel goed.
Als iemand een idee waar ik nog naar kan kijken hou ik me aanbevolen
Mvg Dennis
Ik zit met een raar probleem waar ik nog niet uit kom
Heb al op google gezocht maar kan er nog niks over vinden.
ik heb van iemand een usb hdd gekregen ( eminent EM 7042 usb 2.0 2.5" met 80 gig hdd erin )
Deze schijf word herkent op 2 van de 3 pc's in huis.
Op de twee pc waar hij op werkt gaat het prima data overdracht van 20 a 25 mbit
De pc waar hij niet op werkt gebeur het volgende:
Als ik de schijf aan sluit gaat roode led gaat branden en blijft zo,
Als ik de usb stekker er uit trek en weer in doe geeft hij aan "station niet gereed formateren"
Druk ik op oke en na 5 min formateren klaar ( 4.5 min stil staan en dan gaat hij pas formateren
en hij ziet de schijf als 80 gig.
Als ik er data op wil zetten een iso van 4.5 gig blijft hij bij 384 kb staan en doet hij niks meer
kleinere bestanden ook geprobeerd zonder resultaat helaas.
Sluit ik de schijf weer aan op me andere pc dan ziet hij wel de directorie maar geen data ( wat klopt )
De schijf weer terug op me pc die niet lekker gaat ziet hij de schijf weer niet en wil hij hem weer formateren.
De pc is een amd atlhon x4 630 " Asus M3A78 PRO met bios update " 4 gig ddr2
Voor de rest nooit problemen gehad en andere usb schijven herkent hij wel en doen het wel goed.
Als iemand een idee waar ik nog naar kan kijken hou ik me aanbevolen
Mvg Dennis
[ Voor 8% gewijzigd door meden op 18-01-2012 21:26 ]