Rechter kanaal doet het niet bij versterker.

Pagina: 1
Acties:

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Ik heb een oude versterker, een Akai AM-A102 om precies te zijn. Heel leuk ding, lekker veel purrie enzo. Maar, ouderdom komt met gebreken.

Een van haar problemen is dat wanneer ik een koptelefoon aansluit, vaak alleen het linkerkanaal zijn werk goed doet. Rechts is vaak of alleen ruis, of heel zacht geluid, dit ligt waarschijnlijk aan het gat waar de jack van de koptelefoon ingaat, want daar zit nogal veel speling op, en als ik die een beetje heen en weer duw, komt er soms wel geluid uit rechts.Het ligt niet aan de jack zelf, aangezien ik al meedere jacks [adapters van 3,5mm naar groot] heb geprobeerd

Hoe kan ik dit verhelpen?

People as things, that’s where it starts.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

silitek

Tubes Only

Als je dat ding nu eens openschoef en kijk optisch dan even. Misschien een draadje of soldering half los.
Dit is waarschijnlijk een simpel iets.

Tubes....It's what make music music!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Ik wacht liever eventjes af totdat iemand een ander idee heeft, het openschroeven is geen probleem. Alle draden achter de versterker wel.

En als een soldering of draadje lossig zou zitten, zou ik denk ik helemaal geen rechter geluid hebben.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

silitek

Tubes Only

VasZaitsev schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:57:
Ik wacht liever eventjes af totdat iemand een ander idee heeft, het openschroeven is geen probleem. Alle draden achter de versterker wel.

En als een soldering of draadje lossig zou zitten, zou ik denk ik helemaal geen rechter geluid hebben.
Je zult toch echt wat zelf Initiatief moeten nemen desnoods met een foto erbij.
Dit soort onduidelijke isseu's zijn glazenbol gevallen en is je TS gedoemd tot doodbloeden.

"No offence" ;)

Tubes....It's what make music music!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je weet hoe zo'n 6,3mm socket er van binnen uit ziet he? Da's niks meer als wat pinnetjes die op de juiste plek tegen het plugje aandrukken. Die pinnetjes zijn geboegen en d'r zit een klein beetje vering in, zodat ze op de juiste plek terecht komen. Helaas wil dat door ouderdom nog wel eens uitlubberen, en dat is wat je meemaakt nu.
Dikke kans dat een nieuwe jackplugsocket het probleem oplost. Alternatief kun je ook kijken of je de boel intern schoon kunt maken, maar da's best tricky :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
En hoe zet ik zo'n nieuwe jack erin? Ik ben absoluut niet elektrotechnisch aangelegd, kan ik niet die pinnetjes terugbuigen?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als eerste check je of de connector nog wel vastgesoldeert zit op de print (breekt los bij veelvuldig gebruik soms)

Daarna vervang je die connector gewoon. Even bestellen bij Conrad en vervangen.

Verwijderd

Vervangen dien je te doen door nauwkeurig te solderen en daar heb je enige ervaring voor nodig en de nodige (juiste) tools.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maak hem eerst eens open. Kijk en post foto's. :+

Wise enough to play the fool

Pagina: 1