Toon posts:

Koeling werkt niet goed, of hoort zo en is slechte koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-04 00:40
Hallo beste tweakers,

ik heb een paar weken geleden een CPU koeler gekocht.
De Nexus VCT-9000 het leek mij een goed ding, Aangezien hij een geluidsproductie had van 10 decibel
Nou heb ik hem geplaatst, en hij doet het ook wel, maar nou was ik laatst een filmpje aan het renderen (wat ik vaker had gedaan met mijn originele stock koeler) ik ging even naar beneden om wat drinken te halen.. (Max 10 minuten geduurd) toen ik terug kwam was mijn computer uit... ik vroeg mezelf af, of ik hem nou uit had geschakeld, of hij sloot zich om een, een of andere reden in een keer af... ik ging voor het eerste. dus ik zette hem weer aan. Nou was er niks aan de hand en hij startte ook wel gewoon goed op...
ik ging dus weer opnieuw renderen.. waar ik toen al mijn twijfels bij had, want waarom zou ik hem afsluiten als ik wist dat ik ergens mee bezig was..:P
deze keer bleef ik er wel bij, want ik wou wel graag weten wat er nu aan de hand was.. hij ging ook gewoon weer netjes opnieuw renderen.. toen hij bij 5% was ging ik even boven mijn ventilator met mijn hand. dat was warm jong.. ik kijken bij te temperatuur.. 74*c! bij 75 graden schakelt hij zich automatisch uit.. dat was vroeger met de stock nooit!.. dus nu vroeg ik mij af licht het nu aan mijn koeler dat het zo hoort, of heb ik hem er verkeerd opzitten (het monteren ging wel heel moeilijk)

Alvast bedank, Steef

P.S. als ik nog meer informatie moet plaatsen dan hoor ik dat graag :P

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Woker dan een wekkerradio

Heb je er wel koelpasta op gedaan? Zo ja, niet te veel?

Ook staat deze koeler niet als heel erg goed bekend. Zeker voor zijn prijs zijn er veel betere te krijgen.

Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17
Waardeloze OP. je geeft niet eens aan wat voor cpu het is..

Maar om even on topic te reageren, lijkt erop dat je ofwel teveel pasta erop hebt gedaan of dat ie gewoon verkeerd gemonteerd zit.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

Anoniem: 173316

lijkt erop dat de koeler er niet recht op zit

en pasta kan je het beste een kleine druppeltje in het midden doen en dan met een creditcard
over de hele processor uitstrijken. Het hoeft maar een flinterdun laagje te zijn!

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 173316 op 18-01-2012 21:02]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De Nexus VCT-9000 is inderdaad relatief stil, maar levert daarmee aanzienlijk in op zijn koelprestatie. Zie bijvoorbeeld deze review, waarin hij zelfs hogere temperaturen veroorzaakt dan de reference cooler, wat uitzonderlijk slecht is.

De oorzaak van jouw hoge temperaturen is dus niet moeilijk te bepalen. Het beste advies is dan ook om een betere koeler aan te schaffen, maar doe dan alsjeblieft wel eerst wat vooronderzoek om een tweede teleurstelling te voorkomen. Verder was dit topic ook niet nodig geweest als je eerst gewoon wat reviews had opgezocht.

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee