Toon posts:

Help...pc blijft rebooten voordat windows opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb een groot probleem
Ik heb vanmiddag in windows 7 via regedit iets aan zitten passen om mijn ssd werkend te krijgen

Daarna heb ik mijn pc opnieuw opgestart en toen startte windows niet op. Ik kan wel in mijn bios en dingen aanpassen, maar voordat hij windows opstart reset hij hem telkens weer. Heb alle harde schijven ook losgekoppeld en alleen cdromspeler aangesloten om via cd te booten, maar hij blijft de pc resetten

Heb de bios ook al op default gezet, maar het wil allemaal niet baten

Mijn moederbord is de gigabyte ga-p35-ds3p

Weten jullie iets?

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 20:29 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:43
Bestanden veilig zetten, dat is sowieso een eerste. Systeemherstelschijf maken (of anders gewoon de Windows 7 DVD) en systeemherstel vanuit de DVD uitvoeren. Eerst je BIOS checken of die wel op boot from Optical Drive staat.

• Gualterio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
ook al veilige modus icm met systeemherstel geprobeerd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt niet toevallig zitten prutsen met IDE en AHCI ?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
harde schijf miss. naar de klote?
tikt ie of doet ie iets anders raars?

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:37:
Je hebt niet toevallig zitten prutsen met IDE en AHCI ?
Ja in regedit
Daarna in bios, maar ik heb alles in bios weer op default gezet.

Ik kan trouwens ook niet werken met windows installatiecd, want hij reset hem al als ik boot via cd

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:39:
harde schijf miss. naar de klote?
tikt ie of doet ie iets anders raars?
Nee hij reset hem al als ik alleen de cdromspeler heb aangesloten en alle harde schijven afgekoppeld.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:45:
[...]

Nee hij reset hem al als ik alleen de cdromspeler heb aangesloten en alle harde schijven afgekoppeld.
Dit komt niet overeen met wat je gedaan hebt. Als die SSD niet meer aangekoppeld zit kan de oorzaak van je probleem nooit die regedit actie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:46:
[...]

Dit komt niet overeen met wat je gedaan hebt. Als die SSD niet meer aangekoppeld zit kan de oorzaak van je probleem nooit die regedit actie zijn.
Nee, snap het daarom ook niet. Heb trouwens ook een harde reset van het moederbord gedaa, maar het helpt allemaal niet. Als ik mijn schijven aansluit, worden ze trouwens wel allemaal herkend.
n

• PilatuS
  • Niet online
Wordt dan denk ik toch onderdeel voor onderdeel testen en uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:51:
Wordt dan denk ik toch onderdeel voor onderdeel testen en uitsluiten.
Zou het kunnen dat de batterij op het moederbord leeg is?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:52:
[...]

Denk het niet. Dan zou je wel een foutmelding krijgen dat de tijd/instellingen niet meer kloppen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 18-01-2012 20:56 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:52:
[...]

Kan je makkelijk testen door iets te wijzigen in het moederbord. Stroom 10 min eraf laten en dan opstarten om te kijken of de opgeslagen instelling is gewijzigd. Doe eens een reset dmv de jumper?

[ Voor 32% gewijzigd door n0elite op 18-01-2012 20:56 ]

• PilatuS
  • Niet online
n0elite schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Kan je makkelijk testen door iets te wijzigen in het moederbord. Stroom 10 min eraf laten en dan opstarten om te kijken of de opgeslagen instelling is gewijzigd. Doe eens een reset dmv de jumper?
Trek dan de stekker eruit en druk 2x op de aan/uitknop. Hoef je geen 10 min te wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Tijd blijft gewoon goed staan en bios onthoudt ook de instellingen. Heb ook reset gedaan via jumper
En behalve geluidwskaard en videokaart heb ik alles al afgekoppeld

• PilatuS
  • Niet online
Geluidskaart zou ik er ook uithalen, is niet nodig, dus eruit. Temps zijn in de BIOS verder wel goed ? Probeer anders ook eens te booten van een andere DVD dan deze, misschien ligt het daar aan. Probeer bijvoorbeeld eens een CD met Memtest op te starten. Mocht dat lukken kan je gelijk Memtest ook draaien.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:10:
Geluidskaart zou ik er ook uithalen, is niet nodig, dus eruit. Temps zijn in de BIOS verder wel goed ? Probeer anders ook eens te booten van een andere DVD dan deze, misschien ligt het daar aan. Probeer bijvoorbeeld eens een CD met Memtest op te starten. Mocht dat lukken kan je gelijk Memtest ook draaien.
Heb alles behalve videokaart eruitgehaald. Ook geheugenstickjes 1 voor 1 verwisseld. Andere cd erin, heeft geen effect. Cdromspeler ook op andere usb-poorten geprobeerd, maar maakt ook geen verschil. Temp in bios is rond 30 graden, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt geen normale SATA speler ? Je kan ook nog proberen om Windows op een USB stick te zetten om vanuit daar te installeren. Misschien is er iets met de DVD speler.

Gewoon alles uitsluiten. Als er niets meer overblijft zou ik zeggen dat het aan het moederbord ligt. Het slaat alleen nergens op dat deze problemen begonnen zijn door iets in regedit te veranderen. Het zou wel erg toeval zijn als je moederbord op hetzelfde moment kapot gaat,

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:29:
Je hebt geen normale SATA speler ? Je kan ook nog proberen om Windows op een USB stick te zetten om vanuit daar te installeren. Misschien is er iets met de DVD spele

Gewoon alles uitsluiten. Als er niets meer overblijft zou ik zeggen dat het aan het moederbord ligt. Het slaat alleen nergens op dat deze problemen begonnen zijn door iets in regedit te veranderen. Het zou wel erg toeval zijn als je moederbord op hetzelfde moment kapot gaat,
Het gezeur begon toen ik ook in mijn bios dingen op ahci heb gezet en wat harde schijven op andere satapoorten heb aangesloten. Zal het op een stick zetten en kijken wat er gebeurt.
Maar meest logische zou dus zijn dat het moederbord kapot is?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens als ik helemaal geen stick of cdromspeler inschakel, dan zou de pc vanzelf toch aangeven dat boot.. ontbreekt . En hij geeft trouwens niets aan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 21:40 ]

Verwijderd

Boot je niet meer in Windows of boot je helemaal niet meer?

Werkt veilige modus?

Heb je een bootable cd/usb? Werken andere besturingssystemen...?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:50:
Boot je niet meer in Windows of boot je helemaal niet meer?

Werkt veilige modus?

Heb je een bootable cd/usb? Werken andere besturingssystemen...?
Nee hij doet helemaal niets. Hij reboot al na het bios-scherm wat altijd pci devices listing laat zien.
Heb pc inmiddels helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, maar hij blijft het niet doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar besloten om mijn systeem een upgrade te geven:

Moederbord Asus P8H67
Intel Core I3-2120
en 4 gb DDR3

Nu hoop ik maar niet dat het dadelijk aan de voeding lag
Pagina: 1