Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email van mijn domein = spam

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik heb vorige week een nieuw domein afgesloten, en mail die ik vanaf mijn nieuwe emailadres stuur komt in Hotmail als spam binnen, in Gmail niet.

Nu vind ik dit niet zo'n ramp als het alleen om hotmail gaat, maar ik wil dit adres zakelijk gaan gebruiken en hoe gaan bedrijfsemailserver er dan mee om? Hoe kan ik "zeker" weten dat mijn email niet per definitie al als spam gezien wordt?

Moet mijn domein nog "bekend" worden op internet? Google kent m bijvoorbeeld nog niet (vandaag aangemeld)

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

hotmail is strenger met greylisted domeinen.
Hoe wordt je mail verzonden, hoe staan je MX records, en zijn er nog wat "vreemdere" dingen te vinden als je bijv. je domein opzoekt bij mxtoolbox?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kijk eens of je domein op blacklists staat. Zo ja: Laten verwijderen uit die blacklists ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je (aangezien het een nieuw domein is) wel reverse dns etc opgezet?

Hobby domeintjes die eventjes in een paar minuten online worden gebracht worden veelal als spam gezien (en gelukkig maar)

• Stefke
Ik ben nog niet zo heel erg op de hoogte van de techniek, zullen we maar zeggen. Kan mijn provider hier iets mee doen?

Ik heb even gegoogled op reverse DNS (ja, ik weet niet echt wat dat is) en ik begrijp dat als reverse DNS aan staat dat je dan via het IP-adres op de website kunt komen..

Als ik het IP-adres ingeef blijft t een IPadres, het wordt niet omgezet naar de nieuwe domeinnaam. Staat dus niet aan? Ik heb de domeinnaam en webspace via dezelfde hoster. DNS staat nu op hun server, daarop zal door hun iets aangepast moeten worden dan neem ik aan

http://www.ntchosting.com/dns/reverse-dns.html

Ik kom met NSlookup 46.2x9.x4.13x ook op één of andere DNS-server uit (een andere dan in mijn domein ingesteld staat)
Compizfox schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:17:
Kijk eens of je domein op blacklists staat. Zo ja: Laten verwijderen uit die blacklists ;)
Het is een nieuw domein, dat kan nu toch nog niet op blacklists staan?

Met MXlookup: no records

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 18-01-2012 22:21 ]

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zal morgen nog even kijken of ik iets kan vinden wat goed uitlegt wat rev-DNS is en hoe het gehanteerd wordt in veel van het hedendaagse mailverkeer.
stefijn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:35:
Het is een nieuw domein, dat kan nu toch nog niet op blacklists staan?
Hangt er weer compleet vanaf wat voor soort domein het is en wat voor soort hoster etc. etc.

Er zijn ondertussen redelijk veel blacklists die met halve opt-out werken, standaard blokkeren zij complete provider / hoster ranges. Als jij een relatief nieuwe hoster gebruikt waarvan niemand nog de opt-out heeft aangevraagd dan heb je een kans dat je simpelweg nog onder de default (unknown = spam) valt.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 16:00
Meestal wordt er niet op domein gefilterd. Iedereen kan namelijk met ieder domein e-mail versturen dus dit is niet erg nuttig.

Wat je na moet kijken:
- staat het ip-adres van de SMTP-server op blacklists te checken via bv http://www.dnsbl.info/. Het verwijderen van een blacklisting kun je zelf aanvragen bij de beheerder van de blacklist.
- klopt het PTR record van het IP-adres van de SMTP-server (dit is reverse DNS). Dit moet de eigenaar van het ip-adres aanpasses, dus de provider of de hosting partij.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wel kan het voorkomen dat het ontbreken of het hebben van een incorrecte SPF record er toe kan leiden dat de e-mail bij Gmail of Hotmail in de spam terecht komt.
Kun je hier de volledige DNS instellingen voor je domeinnaam neerzetten zodat we hiernaar kunnen kijken?

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 09:11
Bij hotmail is een tooltje beschikbaar om te kijken of je aan hun voorwaarden voldoet.

Ik heb voor mijn domein toen ook een SPF-record aangemaakt en alle problemen met Hotmail en consorten waren meteen opgelost.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Ik zat inderdaad ook meteen aan SPF te denken, zie ook: http://www.openspf.net/ :)

• Stefke
Oke, bedankt voor de tips. Ik ga nu eerst op vakantie, daarna ga ik dit eens verder bekijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 20-01-2012 09:44 ]

Pagina: 1