Toshiba C660 Laptop, upgrade 2--->8GB DDR3, geen windows?

Pagina: 1
Acties:

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:37
Beste medetweakers,

Onlangs een nieuwe laptop gekocht: Toshiba C660 1N3 http://nl.computers.toshi...tellite-C660-1N3/1107211/

Heerlijke laptop, alleen was het geheugen wat aan de lage kant (Lees: 2GB DDR3 @1333mhz)
Ik naar de computerwinkel en 2x 4GB DDR3 1333mhz gekocht, in me laptop geklikt en toen...

Laptop gaat aan,en vervolgens geen winows logo maar een zwart dos-scherm met alleen een knipperend - ,.

Laptop weer opgestart en even in e BIOS gekeken, BIOS geeft aan 8100mb (ongeveer) geheugen. Dus het geheugen werkt wel?

Hierna 1 reepje van 4GB geprobeerd, zelfde verhaal.(Alleen ziet de BIOS dan 4gb)

Stop ik het orginele 2GB reepje terug, BIOS registreert netjes 2GB geheugen, en het windows logo verschijnt, windows start op en het werkt perfect!

Wat zie ik over het hoofd waardoor windows niet wil opstarten met anders dan het standaard aantal geheugen? :? (Laptop kan 8GB hebben)

Alvast bedankt voor een antwoord, ik kom er niet meer uit 8)7 (P.S vriend Google gaf ook geen helpende hand)

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Als je bios het pakt lijkt mij het een probleem met windows. Probeer eens te booten op een hersteldisk en laat windows dan 'repareren'. Kans dat ie de nieuwe hardware namelijk niet pakt.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• RisingSun
Liveshort schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:19:
Als je bios het pakt lijkt mij het een probleem met windows. Probeer eens te booten op een hersteldisk en laat windows dan 'repareren'. Kans dat ie de nieuwe hardware namelijk niet pakt.
Dankje, nu bezig een Windows 7 cd te bemachtigen, hopen dat hier de reparatie functie inzit.
Kan het zijn dat Toshiba een begrenzing in Windows heeft gebouwd? (Toshiba zit aardig in de windowsversie geintegreerd)

Verwijderd

Is je Windows 32 of 64 bit?

• RisingSun
64Bit Home Premium

• RisingSun
Goed, zelfs een Windows 7 opstart dvd werkt niet, (BOOT`1=DVDDRIVE)

Zelfde knipperende balkje,.

Doe ik de standaard 2gb erin,---> Druk op een toets als u vanaf......

*zucht*

Dit nog nooit meegemaakt?

Verwijderd

Dit betekent toch echt dat het geheugen wat je gekocht hebt niet compatable is.... Of kapot.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het geheugen wel compatibel met dit moederbord/deze chipset? Dat wil nog wel eens gevoelig liggen. Je kunt vaak niet zomaar elk plakje geheugen er in stoppen.

Heb je de QVL-lijst gebruikt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RisingSun
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:56:
Dit betekent toch echt dat het geheugen wat je gekocht hebt niet compatable is.... Of kapot.
Moederboord heeft nodig: DDR3 @1333mhz, dat is exact wat ik gekocht heb, en hij geeft wel duidelijk in de bios de hoeveelheid aan.
gambieter schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:57:
Is het geheugen wel compatibel met dit moederbord/deze chipset? Dat wil nog wel eens gevoelig liggen. Je kunt vaak niet zomaar elk plakje geheugen er in stoppen.

Heb je de QVL-lijst gebruikt?
Ik durf niet te zeggen welk moederbord er precies inzit, ook geen QVL lijst voor deze specifieke laptop gevonden.

Merk geheugen: Icidu (van de Mycom)

Specificaties van gekochte geheugen):
Type: DDR3-SODIMM 204pins
Capacity: 4GB 4096mb)
Speed: PC3-10600, 1333mhz
CAS latency 9.

:?

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Volgens je productlink en daarop verder gezocht zit er PC3 DDR3 (1066MHz)(PC3-8500)in.

http://nl.computers.toshi.../highlightOption/1059714/

onderaan systeemopties&accesoires ff openklikken

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• RisingSun
Jerdek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:09:
Volgens je productlink en daarop verder gezocht zit er PC3 DDR3 (1066MHz)(PC3-8500)in.

http://nl.computers.toshi.../highlightOption/1059714/

onderaan systeemopties&accesoires ff openklikken
Dit ben ik inderdaad met je eens, maar bij de ''algemene'' specificatie lijst staat 1333mhz?
(zou het kunnen kloppen dat hij dan wel die 8gb aan geheugen leest?)

• RisingSun
Zo, het 2GB reepje is afkomstig van Samsung,

het is een 2gb 1Rx8 pc#-10600S

volgens deze samsung memory guide is het een 1333mhz

http://www.samsung.com/gl...?fmly_id=694&xFmly_id=690

mijn nummer: M471B5773CHS-CH9

dus 1333mhz?

http://www.icidu.com/inde.../sodimm-ddr3-1333-4g.html (gekochte geheugen)

[ Voor 16% gewijzigd door RisingSun op 18-01-2012 20:34 ]

• Jerdek
Volgens de tabellen van Samsung heb je gelijk, maar op Toshiba staat bij de specs weer 1066MHz.
Ik zou gewoon met je nieuwe reepjes en je oude reepje naar de pc winkel terug gaan en je probleem uitleggen, print dan ff de specs van Toshiba uit.

• RisingSun
Jerdek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:49:
Volgens de tabellen van Samsung heb je gelijk, maar op Toshiba staat bij de specs weer 1066MHz.
Ik zou gewoon met je nieuwe reepjes en je oude reepje naar de pc winkel terug gaan en je probleem uitleggen, print dan ff de specs van Toshiba uit.
Zelf de hele week werken, dus ga me vriendin morgen op pad sturen,

Blijf het vreemd vinden dat de Toshiba site 2 verschillende specs aangeven?

Heb wel vaker voor een blok gestaand met dat ''iets het gewoon niet wilt doen'' Meestal zag ik dan wat over het hoeft en kon een ander mij er op wijzen, maar nu? |:(

• Jerdek
Toshiba is lastig met spareparts hoor, heb bv na 3x nieuwe accu, zelfs originele toshiba volgens verkopers een 2dehands uit een identieke via hier aangeschaft, en die deed het wel, de nieuwe zag ie gewoon niet.

edit, volgens de specs zou je 64 bits moeten draaien, maar doe je dat ook?

edit2: wat je nog zou kunnen proberen is het cmosbatterijtje er ff uit te halen om je bios te resetten, misschien dat dat helpt.

[ Voor 33% gewijzigd door Jerdek op 18-01-2012 20:59 ]

• RisingSun
Jerdek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:56:
Toshiba is lastig met spareparts hoor, heb bv na 3x nieuwe accu, zelfs originele toshiba volgens verkopers een 2dehands uit een identieke via hier aangeschaft, en die deed het wel, de nieuwe zag ie gewoon niet.

edit, volgens de specs zou je 64 bits moeten draaien, maar doe je dat ook?
Ja ik draai 64Bit Home Premium.

Laptop speciaal gekocht op processor met grote geheugenupgrade in achterhoofd...
Misschien eerst een ''merk'' geheugen proberen?

• Jerdek
Je zou buiten bios reset anders kunnen kijken via V&A, daar worden iig setjes van 2x2 gb ddr3 pc8500 aangeboden van samsung

• RisingSun
Jerdek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:05:
Je zou buiten bios reset anders kunnen kijken via V&A, daar worden iig setjes van 2x2 gb ddr3 pc8500 aangeboden van samsung
Bios reset al geprobeerd, wel gezien dat er een nieuwe bios update is, daar maar even verder in verdiepen.

• Jerdek
Met je oude reepje dan ff je bios naar de laatste flashen, misschien dat dat helpt.

• RisingSun
Jerdek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:09:
Met je oude reepje dan ff je bios naar de laatste flashen, misschien dat dat helpt.
Helaas, bios ge-update, nog steeds zelfde verhaal.
(Kan nu ook me bonnetje niet meer vinden *aaarghh*)

Verwijderd

misschien werkt een bankafschrift wel

• RisingSun
Geheugen teruggebracht.

Na een hoop klikken op een forum uitgekomen waar mijn probleem 3x vermeld werd. Oplossing hiervoor bleek elke keer hetzelfde te zijn: Kingston geheugen.

Dus in bestelling: 2x 4GB DDR3 1333mhz Kingston.

Is dit nu aan te raden? Of maak ik nu simpelweg een domme fout? Of is het meer een risico? 8)7
Ach ga er maar vanuit dat de upgrade van 2gb--->8gb zoveel verschil maakt dat dit het allemaal waard is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50

Nemesizz

Untouchable

Wat soms een probleem wil zijn , zijn het type chipjes wat er op de geheugen module zit.
Meestal gaat dit wel goed, maar af en toe heb je een koppig moederbord/chipset/geheugencontroller die absoluut niet met bepaalde type chips overweg kan.

Wat voor type chipjes (en de zogeheten "dichtheid" of "density") is helaas vaak erg moeilijk te achterhalen totdat je de module zelf in je hand hebt (staat vaak op de chip zelf).

Zo ben ik ook tot 2x toe op de koffiegekomen met een geheugen upgrade voor m'n laptop (inmiddels een antiek ding van...9 jaar oud ofzo). In mijn geval deed de laptop het nog wel, maar zag maar de helft van het geheugen, na veel zoekwerk bleek het aan de dichtheid te liggen.

Soms is het trial and error, maar meeste gevallen werkt Kingston geheugen zonder problemen (Valueram iig).
(bij mij helaas niet :P )

Gewoon aanschaffen, kijken of het werkt. Zo ja; mooi, zo niet; terug sturen.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Met hierboven, sommige hardware is gewoon incompatible. Zo heb ik eens een compleet moederbord RMA gedaan om vervolgens te contateren dat het geheugen de boosdoener was.

Overigens hoef je niet op die snelheden te letten. In laptops is DDR3 DDR3 en niks anders, als het bordje maximaal 1066MHz wil doen zijn daar ook op 1333 en 1600MHz latjes instellingen voor meegebakken.
Pagina: 1