Wensen voor een autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik heb een Ford Fusion met de volgende middenconsole:

Afbeeldingslocatie: http://www.chameleondirect.co.uk/images/NHB088.jpg

Ik heb ook een telefoon (incredible s) met een micro-usb aansluiting, bluetooth, gps en een jack aansluiting. Nu hebben vast veel meer mensen een zelfde soort smartphone en mijn wens is als volgt:

- Navigeren met de telefoon
- Headset babbelen met de telefoon
- Tijdens het rijden de telefoon opladen
- Als mogelijk muziek luisteren vanaf de telefoon via de auto speakers

Ik heb nu een houder voor het raam en een aansteker oplader die ik gebruik om te navigeren. Maar ik kan nu geen muziek luisteren en ook niet handsfree bellen.

Kan ik met die telefoon en het behoudt van bestaande functionaliteit toch die extra wensen verwezenlijken :) ?

Opties die ik zie die het net niet helemaal doen:

- Audio streamen over bluetooth (samen met handsfree bellen); werkt niet
- losse USB stick, wil ik niet, sync alles met mijn telefoon en die heb ik altijd bij me (en mijn console heeft geen USB)
- iets als een "Apple kabel voor iPod" en tevens een iPod kopen ... zie optie hierboven
- USB oplaadkabel en "aux naar jack" aansluiting achter console naar handschoenenkastje met een parrot: kan wel, maar dan kan ik niet navigeren :p

Ik gok dat ik teveel wil van 1 auto en 1 telefoon, of dat ik gewoon scheef denk ... maar toch :D - iemand een handje hendigheid te leen?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb zelf een vergelijkbare situatie, waarbij echter wel alles werkt zoals jij wilt. Muziek van mijn telefoon over mijn autoradio-speakers (CD kwaliteit). Navigatie geluid over mijn autoradio-speakers. Handsfree telefoneren via de microfoon in mijn autoradio en over mijn autoradio-speakers.

De vraag die bij mij opkomt als ik jouw verhaal lees is of jouw telefoon en jouw autoradio beide A2DP bluetooth ondersteunen. Want dat is wel vereist voor deze situatie.

Standaard bluetooth heeft een beperkte bandbreedte en is eigenlijk alleen bedoeld voor spraak. Ik heb zelf een vrij recente Sony autoradio met A2DP, mijn Sony-Ericsson telefoon ondersteunt dit ook. Misschien even je documentatie nalezen of er bij jou A2DP op zit.

Verder geldt: Als ik muziek luister, en de telefoon gaat, wordt de muziek van mijn telefoon automatisch gepauzeerd, gaat weer verder nadat het gesprek is beeindigd. Als ik navigeer, en de telefoon gaat, wordt het navigatiegeluid gedimd, komt weer terug nadat het gesprek is beeindigd.

[ Voor 15% gewijzigd door cjdijk op 18-01-2012 18:35 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redelijk mooie autoradio, heb zelf de 8200bt, maar komt op hetzelfde neer. stream na een firmware update van de radio nu muziek via BT
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.nl/images/products/600x400/203/pioneer-mvh-8300bt.32644299.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
cjdijk schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:19:
Ik heb zelf een vergelijkbare situatie, waarbij echter wel alles werkt zoals jij wilt. Muziek van mijn telefoon over mijn autoradio-speakers (CD kwaliteit). Navigatie geluid over mijn autoradio-speakers. Handsfree telefoneren via de microfoon in mijn autoradio en over mijn autoradio-speakers.

De vraag die bij mij opkomt als ik jouw verhaal lees is of jouw telefoon en jouw autoradio beide A2DP bluetooth ondersteunen. Want dat is wel vereist voor deze situatie.

Standaard bluetooth heeft een beperkte bandbreedte en is eigenlijk alleen bedoeld voor spraak. Ik heb zelf een vrij recente Sony autoradio met A2DP, mijn Sony-Ericsson telefoon ondersteunt dit ook. Misschien even je documentatie nalezen of er bij jou A2DP op zit.

Verder geldt: Als ik muziek luister, en de telefoon gaat, wordt de muziek van mijn telefoon automatisch gepauzeerd, gaat weer verder nadat het gesprek is beeindigd. Als ik navigeer, en de telefoon gaat, wordt het navigatiegeluid gedimd, komt weer terug nadat het gesprek is beeindigd.
Ja dat wil ik ook en mijn telefoon ondersteunt A2DP. Maar je schrijft nergens over welke autoradio het hier gaat (type sony). Dan kan ik die vergelijken met die pPioneer 8300bt van hieronder (2011 model van de 8200bt).

Edit: voor welke drie van mijn console panels komt deze dan in de plaats? Of neemt hij het geheel over en verlies ik de cd functie (wat mijn vriendin weer geen optie vind)?

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 18-01-2012 22:05 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11-09 19:25
Dat mag gewoon in vraag & aanbod :*

[ Voor 90% gewijzigd door Grrrrrene op 20-01-2012 09:56 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Is een optie, maar deze: http://www.sony.nl/produc...th-car-stereo/mex-bt3900u

Doet volgens mij ook alles wat ik wil voor net iets meer dan €100. En met behoud van CD.

Of onder de €100 hier: http://auto-diversen.mark...1Glg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Vraag is dan wel hoe ik mijn telefoon opneem als ik wordt gebeld :o .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Cassius schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:01:
Is een optie, maar deze: http://www.sony.nl/produc...th-car-stereo/mex-bt3900u

Doet volgens mij ook alles wat ik wil voor net iets meer dan €100. En met behoud van CD.

Of onder de €100 hier: http://auto-diversen.mark...1Glg%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Vraag is dan wel hoe ik mijn telefoon opneem als ik wordt gebeld :o .
Als je telefoon gaat druk je op de grote draaiknop op de radio :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een Kenwood KDC-BT8044U ingebouwd. Deze doet ook streaming. En heeft een parrot carkit ingebouwd, welke automatisch de telefoon opneemt na een instelbaar aantal seconden. Verder wordt het telefoonboek gedownload naar de radio waardoor je op de radio je contactpersoon kunt kiezen.

Navigeren(GPS) gaat gewoon geheel via de telefoon.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Cassius schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:04:
[...]

Ja dat wil ik ook en mijn telefoon ondersteunt A2DP. Maar je schrijft nergens over welke autoradio het hier gaat (type sony). Dan kan ik die vergelijken met die pPioneer 8300bt van hieronder (2011 model van de 8200bt).

Edit: voor welke drie van mijn console panels komt deze dan in de plaats? Of neemt hij het geheel over en verlies ik de cd functie (wat mijn vriendin weer geen optie vind)?
Ik heb zo te zien de eerste generatie van de Sony autoradio/cd/bluetooth/carkit combinaties. Sony mex-bt2500 Zit cd ingebouwd, speelt ook MP3, heb de cd zelf nog nooit gebruikt, ik speel uitsluitend muziek vanaf mijn telefoon via bluetooth. Verder kan ik melden dat de de ingebouwde microfoon niet perfect is. Soms wordt er geklaagd dat ik moeilijk verstaanbaar ben als ik op de snelweg rijd. Maar verder ben ik er prima tevreden mee.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik had zelf een Pioneer DEH-P75BT ingebouwd zitten (is te koop, samen met een iPod module, PM maar als je meer wilt weten). Die doet exact wat je wilt, alles streamen over Bluetooth.
Het is dat ik hem teveel vind botsen qua uiterlijk met de rest van het dashboard (en ik de auto zo origineel mogelijk probeer te maken), is hij nu uitgebouwd, maar qua werking heb ik eigenlijk nooit problemen gehad (problemen bleken eigenlijk altijd aan de telefoon te liggen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kwaliteit van A2DP ook niet optimaal. Als ik mijn iPhone met de dockconnector aansluit is de kwaliteit veel beter. Misschien zit dat in de iPhone of de radio hoor, kan. Maar ik gebruik liever de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Die 3 deeltjes van je autoradio, samen met de stukjes ertussen is precies 2-din. Daarin past dus een autoradio die 2 keer zo hoog is als een normale. Natuurlijk kun je er ook via een inzetstuk een 1 din autoradio inzetten. Dan krijg je erboven of eronder een aflegvak.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Pagina: 1