Entiteit geeft null

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
Beste dames en heren,

Momenteel ben ik bezig met een webapplicatie in combinatie met ASP.NET. Dit werkt op zich uitstekend. Ik gebruik MSQL in combinatie met LINQ, dit gaat op zich prima, maar ik heb een hele rare fout. Het komt er op neer dat als ik een SELECT query uitvoer naar LINQ dat ik niet altijd een categorie meekrijg. Het probleem is dat dit op hele random momenten gebeurd, de ene keer werkt het wel goed, en de andere keer werkt het niet goed.

Hier een stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[Association(Storage = "category", ThisKey = "categoryId", OtherKey = "Id", IsForeignKey = true)]
        public ProductCategory Category
        {
            get { return category.Entity; }
            set
            {               
                category.Entity = value;                

if (value != null)
                {
                    NotifyPropertyChanging("Category");
                    categoryId = value.Id;
                    NotifyPropertyChanged("Category");

}
            }
        }

Het is zo dat elk product een categorie MOET hebben, in de database is dat ook zo, maar hier dus blijkbaar niet.

Ik denk dat dit genoeg is, mocht er mee nodig zijn, dan hoor ik dat graag. Het gaat vooral om de 'get'. Als ik dus een product ophaal, dan krijg ik regelmatig dat de categorie 'NULL' is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Sander

[ Voor 4% gewijzigd door Rednas_N op 18-01-2012 16:06 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben niet érg bekend met Linq 2 SQL, maar is het geen idee om eens te kijken naar EF? Dat maakt je leven zoveel makkelijker. Ik besef dat dit niet 't antwoord is wat je graag zou willen horen maar ik zeg 't toch maar voor 't geval je er nog niet mee bekend zou zijn :)

Om dan toch op je vraag even in te gaan: wat geeft debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?)? Of even met de SQL profiler kijken naar de query die naar de server gaat?

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 18-01-2012 16:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
Ik ken LINQ ook maar half, maar als category een verplicht veld is, en in de database ook in elk record voorkomt, lijkt het me dat je query gewoon geen enkel record teruggeeft op momenten dat het fout gaat?

Verder eens met RobIII wat betreft profiler (en eventueel EF, al ken ik dat zelf niet).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het inmiddels opgelost, het bleek iets 'stoms' van me te zijn. Ik gebruikte een static datacontext waardoor de referenties niet goed gelegd werden. Vandaar dat ik nu voor elke 'query' een nieuwe datacontext aanmaak en het nu dus wel goed werkt! Probleem opgelost!

Just do it.