• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 11:38
Mijn nieuwe Sony EX520 LED-TV blijkt geen analoge audio-uitgang te hebben. Het gebruik van de audio-uitgang van mijn decoder leidt tot een echo (iets van 1/10 seconde) tussen het geluid uit de tv en het geluid uit de externe luidsprekers.

Opstelling:
-Ik kijk naar het HDMI-signaal van de KPN-interactieve-tv-decoder.
-Ik gebruik de luidsprekers uit de tv als 'front'.
-De versterker (Marantz PM7000, een goede stereoversterker zonder moderne mogelijkheden) is aangesloten op de audio-uitgang van de KPN-decoder.
-Ik gebruik de luidsprekers van mijn audio-set als achterluidsprekers die vlakbij de bank staan.
-De analoge audio-uitgang van de scart-uitgang van de tv werkt alleen bij een analoog ingangssignaal op de tv en niet bij een HDMI-ingangssignaal.

Mijn analyse:
De TV heeft een vertraging in het beeld- en geluidsignaal. Die vertraging heeft de audio-uitgang van de KPN-decoder niet.

Vraag: waarom heeft de TV geen analoge audio-uitgang en alleen een SPDIF audio-uitgang? Weet iemand een oplossing? Door het geluid van de tv uit te zetten en alleen naar de externe luidsprekers te luisteren klopt het geluid. Gevoelsmatig klopt het alleen niet, omdat ik dan weet dat het geluid 1/10 seconde voorloopt op het beeld...

Verwijderd

waarom heeft de TV geen analoge audio-uitgang en alleen een SPDIF audio-uitgang?
Omdat het kan?
Weet iemand een oplossing?
Ja, A/V sync instellen op je receiver; wat niet kan.
Dus nee, geen oplossing.
Door het geluid van de tv uit te zetten en alleen naar de externe luidsprekers te luisteren klopt het geluid. Gevoelsmatig klopt het alleen niet, omdat ik dan weet dat het geluid 1/10 seconde voorloopt op het beeld...
Het beste van 2 kwaden pakken dus: óf alleen geluid over TV speakers, óf alleen geluid wat ietsje voorloopt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

In GoT we trust

TV instellen op iets als een Game-/spelmode. Grote kans dat dan de beeldverbeteraars uitgaan die voor de vertraging zorgen in het beeld. Andere ranzige manier is een mini-jack naar RCA halen en via de hoofdtelefoonuitgang aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 11:38
Bedankt voor de opmerkingen tot nu toe. De beste oplossing lijkt me om er een DA-converter tussen te zetten en de SPDIF-uitgang te gebruiken. Ik vroeg me voornamelijk af of ik de analoge audio-uitgang niet over het hoofd zie. Of is het ontbreken van een analoge audio-uitgang op een tv tegenwoodig gebruikelijk? Het lijkt me een vrij basale functie.

Verwijderd

Vaak kun je mbv een scartaansluiting nog een analoge output versieren (scart -> 2x tulp audio + 1x tul video).

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Maar dan alleen voor de interne tuner dus dat schiet niet op.

Misschien is het een idee om je stereoset/speakers naast je TV te plaatsen zodat je je TV-speakers helemaal niet hoeft te gebruiken, deze vorm van uitgebreid stereo lijkt me sowieso onwenselijk?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:22
Je onderste side ingang is een analoge audio-uitgang. Er staat zowel 'Audio Out' als ook een hoofdtelefoonsymbooltje. Als je in de settings duikt vind je de mogelijkheid om te switchen tussen headphone en audio out instellingen voor die output.

Ik heb de EX320 op mijn stereo aangesloten op de headphone out en het werkt prima met deze instellingen:

Home>Settings>Sound>Speakers op [TV Speakers]
Home>Settings>Sound>Headphone/Audio Out op [Audio Out] (!)
Home>Settings>Sound>Audio Out op [Variable]
Home>Settings>Sound>TV Position op [WallMount/Floor Stand]

De laatste is het allerbelangrijkst, als hij op [Table Top] staat heb je een soort echo.

Met die settings werkt de TV als 'center'.

[ Voor 20% gewijzigd door chris-f op 21-01-2012 10:43 ]

Pagina: 1