Beeldscherm word plotseling wazig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik zit momenteel met een irritant probleem.
Soms wanneer ik mijn computer gebruik voor bijvoorbeeld internet browsen, of een werkstukje maken, word mijn scherm zwart en komt na ongeveer 1 seconde het beeld weer terug. Het probleem is als het beeld weer terug komt zijn de letters niet meer scherp, en irriteert dat aan mijn ogen. De enige manier om mijn beeld weer scherp te krijgen is door systeemherstel uit te voeren naar een eerder gemaakt herstelpunt.

Ik zal eerst uitleggen hoe ik alles heb aangesloten:
Mijn primaire scherm heb ik met een VGA kabel aangesloten.
Mijn 2e scherm (televisie) heb via een hdmi kabel, deze kabel loopt eerst naar mijn versterker en vervolgens loopt er 1 hdmi kabel naar de televisie.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- De resolutie controleren, deze staat op 1680 x 1050 (maximale van mijn primaire scherm) Televisie staat ingesteld op 1920 x 1080 (maximale resolutie van de televisie)
- Cleartype in en uitschakelen (zonder resultaat)
- Nieuwste drivers installeren

Ook heb ik op internet gezocht naar informatie/oplossing maar ik heb niet meer kunnen vinden dan dat ik hierboven heb aangeven.

Dan mijn hardware:
Sapphire hd 5770
Amd phenom II 945 BE
Asus m4a88t-evo
500 watt voeding
64GB SSD als bootschijfje

Als software draai ik: Windows 7 home premium 64bit

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en als er informatie ontbreekt hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:07
Worden allebei de schermen wazig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
Als het alleen op je hoofdscherm gebeurd in ieder geval even proberen of die het ook doet op je andere display poort.
Heb zelf ooit een brakke poort gehad, gaf slecht/geen beeld op poort 1 maar poort 2 deed prima.
En gaat het hier puur om de tekst of worden ook afbeeldingen, films en games wazig?

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Het gebeurd alleen op het primaire scherm, het is de tekst en ook de pictogrammen etc , games en films heb ik nog niet getest. Maar het is ook niet meer voorgekomen sinds ik dit topic heb geopend.
Zodra het weer gebeurd zal ik films en games testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:25
Denk tog dat het aan software ligt, mede omdat je systeem herstel moet doen om het te verhelpen. Videokaart is overgeclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is aansluiten via dvi ipv. vga niet mogelijk. Heb ooit iets dergelijks gehad en toen bleek dat bij hoge resoluties het kabeltje het gewoon niet aan kon. (zo leek het in ieder geval)

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:25
Pin0 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:00:
Is aansluiten via dvi ipv. vga niet mogelijk. Heb ooit iets dergelijks gehad en toen bleek dat bij hoge resoluties het kabeltje het gewoon niet aan kon. (zo leek het in ieder geval)
Kabel lengte zou inderdaad ook problemen kunnen geven. Alleen raar dat het eerst dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Videokaart is voor de rest niet overgeclocked, processor ook niet.
Probleem is onstaan nadat ik mijn SSD heb binnen gekregen en windows 7 opnieuw moest installeren, voorheen werkte het altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Gebruik even een linux live cd als het daar niet gebeurt is het waarschijnlijk een Windows driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28
Zodra het nog eens gebeurt zou je eens een screenshot moeten maken, zowel met de software als met een fototoestel. Vervolgens zorgen dat je de scherpte terugkrijgt en kijken of de screenshot ook onscherp is. Is deze wel scherp dan zit het probleem dus achter de framebuffer dus kabel of scherm.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evapor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06-2024
Het ligt bijna zowiezo aan je beeldscherm. Ik heb zelf ervaring met een Delium full HD ledscherm (raar merk, maar de panelen komen uit de samsungfabriek en de kwaliteit is nog goed). De oplossing bij mij is gewoon even automatisch laten kalibreren, dan wordt het scherm terug scherp. Ik moet wel opmerken dat ik hier de laatste tijd geen probleem meer mee heb en dit zou goed kunnen doordat ik nieuwe drivers voor mijn grafische kaart heb geïnstalleerd. Probeer eens terug te keren naar oudere drivers of ze te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik had het net weer, mijn 2e scherm was wel gewoon scherm.
Ik heb nu de primaire monitor op een andere poort aangesloten, zien of het zo wel weer goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Crasht je driver niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:23
Volgens mij moest je een checkbox in CCC uitzetten.

Iets van AA of anisotropic of morphnogwat.

Zoiets
http://forums.amd.com/gam...catid=245&threadid=148379

[ Voor 33% gewijzigd door Serotonine op 19-01-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Evapor schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:59:
Het ligt bijna zowiezo aan je beeldscherm. Ik heb zelf ervaring met een Delium full HD ledscherm (raar merk, maar de panelen komen uit de samsungfabriek en de kwaliteit is nog goed). De oplossing bij mij is gewoon even automatisch laten kalibreren, dan wordt het scherm terug scherp. Ik moet wel opmerken dat ik hier de laatste tijd geen probleem meer mee heb en dit zou goed kunnen doordat ik nieuwe drivers voor mijn grafische kaart heb geïnstalleerd. Probeer eens terug te keren naar oudere drivers of ze te upgraden?
Bedankt!! , nadat het scherm weer wazig werd. Heb ik het scherm automatisch laten kalibreren. En het werkte!! ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evapor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06-2024
Graag gedaan ;)
Pagina: 1