Toon posts:

Boxee aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Boxee box aangesloten
Van HDMI naar DVI op de TV

Op boxee s/pdif geselecteerd, en ik heb even op jullie advies een optische kabel gehaald netjes aangesloten en ik dacht meteen even een dolby d film erin Nou het achtergrond geluid werkt echt perfect maar als er gepraat wordt dan hoor ik niets of bijna niets ?
op auto select selecteert hij netjes op het scherm van mijn receiver DD gevonden ,maar ik hoor alleen maar super mooi achtergrond geluiden.
En als ik op mijn receiver het van Dolby D naar 2 CH zet Dan hoor ik wel normaal praten
Sony STR-DE585 reciever. De reciever ondersteund DD en DTS

Als ik nu een andere film opzet zonder DD dan krijg ik wel praten te horen :|

Ik ben niet zo'n techneut dus vergeef mijn onwetendheid maar gelukkig ben ik hier met jullie kennis aan het goede adres dus als iemand een idee heeft wat ik moet doen om mijn kinderen blij weer te maken met een tekenfilm met geluid dan heel graag .
alvast bedankt voor jullie tips alvast. 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 21:28 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17

JB

Cédric roelt!

Als je alleen met tulp stekkers werkt dan zul je ook alleen analoog geluid hebben. Wanneer je SPDIF aansluit dan kan het wel digitaal.

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Waarom in het engels?
HDMI -> DVI = alleen beeld doorsturen.
Via tulp kan je inderdaad geen DD / DTS doorsturen, enkel stereo.
2 inputs aan elkaar knopen geeft een nogal voorspelbaar resultaat mag ik hopen.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Je moet je Boxee met een HDMI kabel naar je TV aansluiten, en optisch naar je receiver toe. Dan krijg Dolby of DTS geluid.

Ik ken je receiver niet, maar die van mij kan alleen de non-HD audio formaten aan, dit kan je ook aangeven in het menu van de Boxee Box, je moet even zoeken.

Via 2 tulp audio kabels krijg je nooit surround sound, en het is ook analoog. Erg zonde dus, ik zou voor een paar euro een optisch kabeltje halen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarom plaats je je vraag in het engels?

Je hebt je Boxee box op je TV aangesloten via HDMI, en je hebt je Boxee box op je versterker aangesloten via een tulp stekker? Tulp = analoog, dus dan zal je alleen een analoog geluidssignaal binnen krijgen op je versterker. Als je op je Boxee box dan digitaal selecteert dan krijgt je versterker dus geen signaal.
Je geeft zelf al aan dat er op de boxee box een optische uitgang en op je versterker een optische ingang zit. Kabeltje er tussen en je hebt digitaal geluid.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor alle reacties, ik heb even op jullie advies een optische kabel gehaald netjes aangesloten en ik dacht meteen even een dolby d film erin Nou het achtergrond geluid werkt echt perfect maar als er gepraat wordt dan hoor ik niets of bijna niets ?
op auto select selecteert hij netjes op het scherm van mijn receiver DD gevonden ,maar ik hoor alleen maar super mooi achtergrond geluiden.
En als ik op mijn receiver het van Dolby D naar 2 CH zet DAn hoor ik wel normaal praten
Sony STR-DE585 reciever.

Als ik nu een andere film opzet zonder DD dan krijg ik wel praten te horen :|

Ik ben niet zo'n techneut dus vergeef mijn onwetendheid maar gelukkig ben ik hier met jullie kennis aan het goede adres dus als iemand een idee heeft wat ik moet doen om mijn kinderen blij weer te maken met een tekenfilm met geluid dan heel graag .
alvast bedankt voor jullie tips alvast. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 21:29 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 23:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wil je even de topicstart aanpassen naar de gevoerde taal hier op het forum, Nederlands dus? :)

Btw, missende audio via DVI wist ej al, aangezien je hier ( http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=51579 ) ook hetzelfde topic hebt lopen. ;)

Dus gewoon tulp aansluiten voor stereogeluid als je receiver geen dts/optisch/DD ondersteunt en dit aangevven als setting in je Boxee. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Michael Knight op 18-01-2012 20:38 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb hem even omgezet naar nederlands
Sony STR-DE585 reciever. De reciever ondersteund DD en DTS

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je wel 5 speakers aan je versterker hangen? 2 voor, 1 center en 2 achter? Zo niet dan zal je niet alle kanalen te horen krijgen. Je kan de versterker dan eventueel instellen op stereo, of in de menus van de versterker instellen dat je bijvoorbeeld alleen maar 2 speakers voor hebt.
Zet de versterker trouwens ook op AFD Auto (is knopje op je afstandsbediening). Hiermee kiest je versterker zelf het juiste formaat aan de hand van het aangeboden geluidssignaal.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:08:
Heb je wel 5 speakers aan je versterker hangen? 2 voor, 1 center en 2 achter? Zo niet dan zal je niet alle kanalen te horen krijgen. Je kan de versterker dan eventueel instellen op stereo, of in de menus van de versterker instellen dat je bijvoorbeeld alleen maar 2 speakers voor hebt.
Zet de versterker trouwens ook op AFD Auto (is knopje op je afstandsbediening). Hiermee kiest je versterker zelf het juiste formaat aan de hand van het aangeboden geluidssignaal.
Ik heb een set van 3 van Bose er op aangesloten zitten 2 van die melkpakjes met een bas speaker
Acoustimass 5 luidsprekersysteem.

Daarbij een losse speaker set van 2 achter met een center.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 17:29
Je mist het center kanaal.
Controleer even of deze speaker correct zit aangesloten.

Als het goed is kan je de test functie benaderen om te controleren of je center speaker correct werkt en of deze misschien niet helemaal uitgezet is. Volgens de handleiding heb je een knop "Test Tone" op de afstandbediening. Zie pagina 20 http://pdf.crse.com/manuals/4238375131.pdf

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Ik heb een set van 3 van Bose er op aangesloten zitten 2 van die melkpakjes met een bas speaker
Acoustimass 5 luidsprekersysteem.

Daarbij een losse speaker set van 2 achter met een center.
Dan kan je dus ook nooit DD 5.1 ontvangen, aangezien je maar 2.1 hebt aangesloten. JE moet in je receiver de luidspreker instellingen aanpassen naar geen rears en geen center. Dan zal het wel gaan werken en zal je receiver alles routeren naar je twee front speakers :)
Pagina: 1