Hallo,
Als ik windows xp prof. opstart krijg ik de melding dat hal.dll mist.
Dit is echter niet het geval.
Wat heb ik gedaan: Ik heb bij opstart en herstel instellingen (deze comp. rechtsklik eigenschappen geadvanceerd mijn boot.ini aangepast met een script van een collega.
Daarna opnieuw opgestart en toen begon de ellende.
Wat heb ik al gedaan?
Een hele hoop, ik heb met de herstel cd van xp de boot.ini opgelapt, geprobeerd om de ntldr van de cd naar de c schijf te kopieeren maar dat lukt niet. Als ik een bootcfg /scan doe dan komt de melding: kan de schijven niet controleren. oorzaak: beschadigd bestandsysteem.
Ook als ik checkdisk uitvoer dan worden er fouten gevonden.
Ik denk dat er iets in de windows map niet goed staat.
Ik kan wel gewoon in windows komen als ik er een cd in doe van de volgende site: http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip
Is een fixiso die een tiental opties heeft om windows te starten. Alleen de 3e optie werkt bij mij.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Specs: Compaq Presario CQ60
Windows xp Prof.
AMD Sempron si 40
2ghz
896 mb
Tnx
Als ik windows xp prof. opstart krijg ik de melding dat hal.dll mist.
Dit is echter niet het geval.
Wat heb ik gedaan: Ik heb bij opstart en herstel instellingen (deze comp. rechtsklik eigenschappen geadvanceerd mijn boot.ini aangepast met een script van een collega.
Daarna opnieuw opgestart en toen begon de ellende.
Wat heb ik al gedaan?
Een hele hoop, ik heb met de herstel cd van xp de boot.ini opgelapt, geprobeerd om de ntldr van de cd naar de c schijf te kopieeren maar dat lukt niet. Als ik een bootcfg /scan doe dan komt de melding: kan de schijven niet controleren. oorzaak: beschadigd bestandsysteem.
Ook als ik checkdisk uitvoer dan worden er fouten gevonden.
Ik denk dat er iets in de windows map niet goed staat.
Ik kan wel gewoon in windows komen als ik er een cd in doe van de volgende site: http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip
Is een fixiso die een tiental opties heeft om windows te starten. Alleen de 3e optie werkt bij mij.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Specs: Compaq Presario CQ60
Windows xp Prof.
AMD Sempron si 40
2ghz
896 mb
Tnx