Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Beste tweakers,

Ik heb via een familielid van me de kans om erg goedkoop een beamer over te nemen uit een bedrijfsfaillissement. Ik kan hierbij kiezen uit de volgende beamers:

Sharp Notevision XR 10X
Toshiba TDP T40
Epson EMP X5

Waarvan de eerste twee naar mijn weten DLP beamers zijn en de Epson een LCD beamer is. Ik heb wat reviews gelezen en me wat ingelezen op DLP vs. LCD maar kom er niet achter wat nou de beste keuze is. De DLP's hebben duidelijk een beter contrastratio, maar de Epson heeft een hogere lumens opbrengst en is een wat nieuwer model.

Ik zou de beamer voornamelijk gebruiken om films op te kijken / te gamen. Iemand die me hierbij wat advies kan geven?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou bijna zeggen, op basis van de beperkte specs van de gelinkte artikelen: de Toshiba vanwege de hoge (statische) contrastratio.

Desondanks; heb je geen enkele review kunnen vinden van deze apparaten ergens op internet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ook niet onbelangrijk: weet je hoe lang de lampen aan hebben gestaan, wat de verwachte lamplevensduur is en wat vervanging kost voor elk van de modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Nee ik heb geen idee hoelang de lampen aan hebben gestaan en helaas ook niet de kans om dat te controleren, ik weet wel dat de Epson momenteel nog het meeste in gebruik is. De lampen voor de Epson en de Toshiba komen allebei op ongeveer 160 euro uit.

Ik heb wel een aantal reviews gevonden maar omdat dit wat oudere beamers zijn is er niet heel veel meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Andere afweging: heb jij (of je gasten) last van het regenboog effect? Zo ja, dan kan een LCD beamer een mooie oplossing zijn. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Indien "erg goedkoop" een prijs onder de 100 euro voor deze beamers is kun je moeilijk een miskoop doen. De belangrijkste afweging die je voor jezelf moet maken is dan of je gaat voor DLP of LCD maar dat zag je zelf al in.

Je moet echter goed bedenken dat in de periode tussen productie van deze drie beamers en nu erg veel bereikt is op het gebied van projectie. Een tweedehands 720p beamer (dlp) hoeft niet meer te kosten dan 250 euro. Dit is misschien wel iets om in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Bedankt voor al het advies.

"erg goedkoop" ging in deze om een prijs onder de 11 euro ;) dus wat dat betreft zit het sowieso goed. Heb uiteindelijk voor de Toshiba gekozen, thuis gezien dat hij 1800 branduren op de huidige lamp heeft (max is 2500 oid?) en in totaal 8000 uren erop heeft zitten. Beeld ziet er prima uit, nog niet gemerkt of ik last heb van het regenboog effect.
Pagina: 1