Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SOPA on hold

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Ik weet dat er normaal geen correspondentie wordt gedaan over het wel/niet plaatsen van berichten n.a.v. nieuwstips maar sinds vrijdag is er al nieuws dat SOPA mogelijk pas later of helemaal niet wordt ingevoerd. Naar mijn mening is dit hartstikke belangrijk nieuws maar op tweakers.net heb ik de afgelopen paar dagen helemaal niets meer over SOPA en PIPA gehoord.

Het laatste nieuwsbericht dat ik kon vinden hier was van zaterdag, maar ging eigenlijk over het niet meer blokkeren via DNS van buitenlandsewebsites, iets dat afgelopen donderdag door Sen. Patrick Leahy bekend werd gemaakt.

Afgelopen vrijdag werd het volgende gezegd:
The House majority leader, Rep. Eric Cantor (R-Va.), said Friday that the "deeply flawed" SOPA will not be brought to a vote until a new consensus emerges over the bill. The committee that must approve the bill for full House consideration adjourned on Friday without acting on SOPA. The committee chairman and a primary author of the bill -- Rep. Lamar Smith (R-Texas) -- agreed that further research was needed to see if the concerns over how SOPA might disrupt the Internet's operations were valid.
Later (ik kan niet exact vinden wanneer, maar ik denk wel deze week of het afgelopen weekend) zei Rep. Darrel Issa
"While I remain concerned about Senate action on the Protect IP Act [PIPA], I am confident that flawed legislation will not be taken up by this House. Majority Leader Cantor has assured me that we will continue to work to address outstanding concerns and work to build consensus prior to any anti-piracy legislation coming before the House for a vote."
Misschien dat met deze quotes er toch nog een berichtje gemaakt kan worden, sorry als ik nu een beetje langs het beleid heen probeer te gaan, maar SOPA is zo ontzettend belangrijk voor de internet community :).

~ Mijn prog blog!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Het is vooral onduidelijk of dat bericht klopte, is gebaseerd op één bron en veel prominente media hebben het nooit gebracht. Sowieso zijn we bezig met een uitgebreid achtergrondverhaal over SOPA, dus je gaat er zeker nog wat van vinden op de fp.

Ik ben helemaal geen stagiair

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier dan nog iets: http://news.cnet.com/8301...sopa-blackouts-as-stunts/

De MPAA vindt het allemaal maar een storm in een glas water :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• roy-t
Ah vandaar, ik hoor veel mensen er over praten namelijk maar het is dus misschien zelfs een beetje een afleiding. Scherp, ik ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren.

~ Mijn prog blog!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

roy-t schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:06:
Ah vandaar, ik hoor veel mensen er over praten namelijk maar het is dus misschien zelfs een beetje een afleiding. Scherp, ik ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren.
reviews: Sopa en pipa: een zwarte dag voor het internet :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• roy-t
Goed artikel, leuke inzichten en leest lekker weg. Maar ik heb toch nog wat te zijken: ik heb 1 fout gespot:
Niet alle bedrijven hebben publiek partij gekozen. Sommige bedrijven steunen de wetgeving indirect, zoals Adobe, Apple, AVG, Dell, Microsoft, MCAfee en Symantec. Zij zijn lid van de Business Software Alliance, die zich bezig houdt met de bestrijding van piraterij en die de wetgeving steunt.
de Business Software Alliance steunt SOPA al een tijdje niet meer (November zelfs al)

http://www.pcworld.com/bu...op_online_piracy_act.html

~ Mijn prog blog!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Is niet helemaal waar: de BSA steunt SOPA nog wel, maar heeft er kanttekeningen bij geplaatst:
BSA has long stood against filtering or monitoring the Internet. All of these concerns should be duly considered and addressed. [url=http://blog.bsa.org/2011/11/21/sopa-needs-work-to-address-innovation-considerations/](bron)]/url]
Had er uiteraard bij moeten staan, dus dat ga ik nog even toevoegen :)

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1