Toon posts:

Draait mijn Viper II wel optimaal??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaks,

Ik heb een MSI-6309 moederbord, 256 MB, PIII-800 en een Viper II. Zowel het moederbord als videokaart claimen AGP-4 aan te kunnen. Ik heb dit ook ingesteld, en alles draait best aardig hoor, totdat ik 3dMARK2000 draaide en een score van 1500 vergeleek met anderen: Dit kan (8> sneller. Oh ja, ik draai Windows 2000 met de orginele drivers en DirectX8. Verder heb ik de VIA AGP drivers geinstalleerd die bij mijn moederbord zaten.
Verschillende vraagjes:
- Kan ik controleren of ik op AGP-4 draai?
- Zijn er snellere drivers? Ik heb wat vernomen van detanator of zo, waar haal ik die?
- Tips (anders dan: "Kloothommel, had een andere kaart gekocht!")

Greetz,

BobRoss

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:56

Ozzi

??

Ik kan alleenzeggen dat de win2k drivers zuigen dus daar zal je geen hoge 3dmark score mee halen:( :'(

geen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
"The Savage Detonator" is een produkt van mij, en die is alleen te gebruiken onder win9x/ME. Het probleem met de W2K drivers can S3 is dat ze naar geen enkele registerinstelling luisteren.
Wat betreft je 3D Mark score: die is belabberd ja, als ie onder win98 zou draaien.
Hier een aantal resultaten:
Duron 800 @ 980, 256MB, 3D Mark 2000: 4162
Duron 800 @ 980, 256MB, 3D Mark 2001: 1177

AMD K6/3+ 560, 256MB, 3D Mark 2000: 2100

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,
Maar ik ben nu nog steeds even ver van huis. Mijn Viper II zuigt dus onder w2k, maar er is toch wel iets aan te doen om hem sneller te krijgen. Ik heb weinig zin om w98 te installeren alleen vanwege die kaart |:(!
Is er een s3tweak die onder w2k draait?
Greetz,
BobRoss

• Ozzi
  • Laatst online: 10:56

Ozzi

??

s3tweak werkt bij mij niet onder win2k:(
maar powerstrip dacht ik wel

geen

• _JGC_
  • Nu online
S3Tweak doet het bij mij maar 1 keer onder W2K. Powerstrip zegt dat ie overklokt, maar al zet ik em op 300MHz, vastlopers of pixelfouten krijg ik niet, dus deugt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, powerstrip, klink goed >:), waar haal ik dat?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zal een ViperII niet betere resultaten geven in 3D Mark als je software T&L gebruikt?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op vrijdag 23 maart 2001 12:03 schreef BobRoss het volgende:
Mooi, powerstrip, klink goed >:), waar haal ik dat?
moet je op de site van jgc zoeken *D

Prima gast !

• _JGC_
  • Nu online
Zoals ik al zei: Dat hele powerstrip doet helemaal nix onder W2K met een S3 kaart, maar je kunt het altijd proberen:

http://www.entechtaiwan.com

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik heb het gedownload, en ga het zo uitproberen. Niet geprobeerd is altijd mis (wat een :r cliché!!)

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Snel verkopen voor F 150.- en een geforce2mx kopen voor F 300.-

Ik had dezelfde fout gemaakt.......

ViPeRII bager drivers

Thy will see the light...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het werkt (eindelijk), 4 the record:

In mijn AMIBIOS staan de volgende items:
- AGP Mode: 1x, 2x, 4x (moet op 4x)
- AGP Comp driving: Auto, Manual (moet op manual)
- Manual AGP Comp Driving: A0..CF (niet aankomen)
Nu geven alle programma's aan dat zowel bus als kaart op AGP-4 draaien (niet vergeten alle 3 de jumpers op de videokaart te zetten!). Ik heb alleen de VIA driver voor AGP-4 nog niet geinstalleerd, en dat zal dan wel de reden zijn waarom ik nog geen snelheids winst zie.
Weet iemand waar die laatste setting voor is (Manual AGP Comp driving). Je kan kennelijk een begin adres zetten (CB zal wel CB00 zijn). Waar is dit voor ??
Aan allen, in ieder geval thanx!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik heb ook een viperII, je kunt daarvoor savage4 drivers gebruiken, en dat leverde mij een snelheidswinst van zo'n 1200 3D2k punten op.
ff de search gebruiken op Tweakers.

• _JGC_
  • Nu online
Ik weet niet welke Savage4 drivers jij gaat gebruiken op je Viper2, maar ik denk toch echt dat je Savage2000 drivers bedoelt.

BTW: Ik gebruik een 3in1 driver voor alle Savage kaartjes.

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Get rid of the Viper II. Neem Geforce MX2. Over.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• _JGC_
  • Nu online
GF2MX zuigt, ben nu bezig met een Duron systeempje, met daarin zo'n trage OEM Hercules geval. Dat ding wil niet overklokken, en mijn viper2 haalt em max overgeklokt zelfs nog in...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jullie zijn het kennelijk niet allemaal eens met elkaar. Wat is nu het beste om te gebruiken onder w2k: De savage 4 drivers of die 3in1 savage driver? En waar vind ik die?? Op de s3 site, bij Diamond? Ik heb in search niets gevonden (ik zal wel gewoon dom zijn :P)

• _JGC_
  • Nu online
Onder W2K raad ik je aan om de standaard VGA drivers te gebruiken, die zijn het snelst. Waar S3 ECHT HELEMAAL EEN POTJE VAN MAAKT zijn de drivers, en met name die W2K drivers. Met de 3in1 drivers bedoel ik deze:
JGC's Unified Savage driver 3.05 release
Deze zijn overigens alleen voor win9x/ME, niet voor W2K.
Pagina: 1