Samsung Smart TV op tv én HCS. Dubbelop?

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Graag input van andere Samsung-gebruikers. Heb veel gelezen maar kom er niet uit.

Ik wil de Samsung Led-tv UE40D5700 kopen, omdat deze televisie Smart TV (beperkt internet) heeft. Dit is hetzelfde model als de populaire UE40D5000 die géén Smart TV heeft.

Omdat ik graag alles met één afstandsbediening wil doen, wil ik van hetzelfde merk ook de Samsung Home Cinema set HT-D5500 kopen. Deze set heeft de Smart Hub van Samsung, waarmee je óók internet-toegang hebt.

TV en home cinema set hebben dus allebei internet. Maar is dat niet dubbelop? Ik zou ook de televisie UE40D5000 (geen Smart TV) met de home cinema HT-D5500 (wel Smart Hub) kunnen combineren. Scheelt toch alweer wat geld dat ik aan goede coax-kabels kan besteden. Dus wat is verstandig?

- UE40D5000 (geen Smart TV) met HT-D5500 (Smart Hub)
- UE40D5700 (wel Smart TV) met HT-D5500 (Smart Hub)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tip: wacht nog 2/3 maandjes. In maart/april komt de nieuwe line-up.

Ik ben ook op zoek naar iets nieuws voor ons nieuwe huis, maar ik ga nu echt niks kopen, zo dicht op de nieuwe modellen.

Het heeft daarnaast niks met je vraag te maken, maar heb je de maat ook goed overwogen? Als je op een meter of 3 (of verder zit), ga je met de huidige prijzen spijt krijgen dat je geen grotere hebt genomen. Ik zit nu op 2 meter met 42 inch en als ik het opnieuw mocht doen zou ik voor minimaal 46 gegaan zijn.
Omdat ik graag alles met één afstandsbediening wil doen, wil ik van hetzelfde merk ook de Samsung Home Cinema set HT-D5500 kopen. Deze set heeft de Smart Hub van Samsung, waarmee je óók internet-toegang hebt.
Logitech Harmony?

Het gebruik van één AB moet in mijn optiek wel de laatste afweging zijn om voor een bepaalde set te kiezen. Het geluid en de functionaliteit lijken me veel belangrijker, maar goed. Dat moet je helemaal zelf weten. Ik zou zeggen; geef ietsje meer uit en pak een echte receiver waar je ook over 10 jaar nog plezier van hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 18-01-2012 09:26 ]

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
bram1984 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:24:Tip: wacht nog 2/3 maandjes. In maart/april komt de nieuwe line-up.
Bedankt voor de tip. Maar ik denk niet dat het voor mij veel uitmaakt. Mijn budget laat het niet toe dat ik het nieuwste van het nieuwste koop.
Het heeft daarnaast niks met je vraag te maken, maar heb je de maat ook goed overwogen? Als je op een meter of 3 (of verder zit), ga je met de huidige prijzen spijt krijgen dat je geen grotere hebt genomen. Ik zit nu op 2 meter met 42 inch en als ik het opnieuw mocht doen zou ik voor minimaal 46 gegaan zijn.
Hehe, daarover zit ik inderdaad ook te dubben: 40 of 46 inch. Probleem is dat de 46" van Samsung nu nog een heel stuk duurder is dan de 40". Dus misschien idd maar even wachten op een aanbieding.
Logitech Harmony?
Helemaal niet aan gedacht!! Thanks!
Ik zou zeggen; geef ietsje meer uit en pak een echte receiver waar je ook over 10 jaar nog plezier van hebt.
Heb je helemaal gelijk in. Ik ben alleen huiverig om zo'n audiosysteem zelf samen te stellen. In dit forum lees ik namelijk veel topics over componenten die niet goed met elkaar werken, verkeerde kabels, ontbrekende aansluitingen enzovoort. Ik weet dus niet waar ik moet beginnen en waarnaar ik moet kijken. Ik kan in een winkel gaan luisteren, maar weet ik dan zeker dat het met de tv werkt?

Misschien heeft iemand tips met de meest essentiële dingen waar ik op moet letten bij het zelf samenstellen van een audiosysteem én de 'samenwerking' met de tv?