Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb sinds kort een tablet met Android 4.0 (een Trnsformer Prime om precies te zijn, maar dat boeit ff niet) en ik typ weleens wat in het Japans. Met SmartKeyboard gaat dat fantastisch. Je typt met normale romaanse letters, met een "normaal" toetsenbord dus, waar wij westerlingen het snelst mee kunnen typen, maar de Japanse lettergrepen worden automatisch omgezet in de corresponderende tekens.

Met een (het) hardware keypoard krijg ik dat met geen mogelijkheid voor elkaar. Iedere "language input" instelling lijkt alléén te slaan op onscreen toetsenborden, en aan het fysieke toetsenbord lijkt helemaal niets instelbaar te zijn.

Ook als ik SmartKeyboard het fysieke toetsenbord laat "negeren" (zodat ze beide verschijnen), kan ik dus onscreen mooi Japans typen, en met het fysieke toetsenbord alleen romaans.

Tablets met fysieke toetsenborden bestaan in Japan ook (met eigen ogen gezien) en kun je bedienen met een Japans QWERTY-toetsenbord. Dat is niet fundamenteel anders dan een westers toetsenbord - sterker nog, in Windows kun je ieder toetsenbord gebruiken om Japans, Chinees, of wat voor ideografisch schrift dan ook in te voeren.

De vraag is nu: hoe doe je dat in Android?

M'n tablet is rooted, dus ik kan doen wat ik wil, if needed ;)

日本!🎌

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kijk eens in /system/usr/keylayout en /data/usr/keylayout.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die eerste is een directory met allemaal .kl bestanden. Heb je zin om te vertellen wat ik daar precies mee kan/moet om voor elkaar te krijgen wat ik wil? :)

Die tweede directory heb ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-01-2012 04:36 ]

日本!🎌