Toon posts:

Asus laptop met 2 externe schermen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een Asus K73SJ-TY031V gekocht.

Op mijn laptop heb ik 2 externe schermen aangesloten, beide 24'' van Acer. 1 met VGA 1 met HDMI.
Het scherm op de VGA (main screen) werkt prima, het extended scherm op HDMI niet. Die is erg licht van kleur, zwart komt eerder in de buurt van donkergrijs.
Dit ligt niet aan de instellingen van het scherm, want ik heb 3 schermen en heb ze alle 3 geprobeerd maar dit probleem blijft. Heb nu tijdelijk via de Nvidea driver de gamma op ,7 gezet ipv 1 zodat het er nog iets beter uitziet.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Zou het erg fijn vinden :)

Groetjes

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, je kunt de windows kleurkalibratie proberen. Start --> zoeken op kalibreren --> bovenste schortcut. Misschien ehlpt dit je probleem verder naar beneden. Anders dan dit is het geen bekend probleem (niet veel hits op Google). Het je het probleem ook als je maar één extern scherm aansluit en die op de HDMI doet. (De VGA dus leeg.) Het kan ook exemplarisch zijn natuurlijk, dan moet je van je garantie gebruikmaken, als je die nog hebt.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Volges mij was dit alleen met HDMI wel als je m als clone zet maar als extended niet! Zal nog eens kijken voor de zekerheid.

Verder is het zo dat hij de 2e externe monitor herkend als externe TV. Iemand zei tegen mij dat dit wel eens het probleem kan zijn omdat de kleurrange daarop van 16-235 loopt ipv 0-255.
Iemand een idee what to do?