Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb als videokaart een Gigabyte gv n460oc 1gi (nvidia). Deze heeft twee DVI uitgangen.

Daar wil ik graag twee monitoren met 1920x1200 in "dual view" op aansluiten, maar uit de specs is het me niet duidelijk of dit kan bij deze resolutie en of de performance dan nog wel te pruimen is. Kan deze kaart dat aan, of heb ik hiervoor een tweede videokaart nodig?

Ik ben geen gamer, dus het gaat niet om de allerhoogste snelheid. Het gaat me er vooral om meerdere applicaties tegelijk in beeld te kunnen hebben, meestal browser, office- en ontwerptoepassingen, maar soms ook wel eens foto- of video-editors.

Met rondvragen krijg ik tegenstrijdige antwoorden; hoe zit het nou echt?

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

2D doet dat ding twee schermen met twee vingers in z'n neus :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:03
Dat staat toch gewoon in de datasheetmanual? Ik vind daar in ieder geval een tabelletje met de benodigde informatie over welke combinaties van display-outputs mogelijk zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door BlueMotion op 17-01-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je de manual had bekeken had je op pagina 5 gezien dat dit zonder probleem kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Aghanim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:59:
Als je de manual had bekeken had je op pagina 5 gezien dat dit zonder probleem kan.
Daar staat dat je meerdere beeldschermen kan aansluiten. Er wordt verder niks gezegd over de prestaties of de hoogst haalbare resolutie.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:01:
[...]

Daar staat dat je meerdere beeldschermen kan aansluiten. Er wordt verder niks gezegd over de prestaties of de hoogst haalbare resolutie.
Nee dat staat verderop in de manual. Dual View is supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Gaat echt geen probleem worden.

Draaide tot voor kort 2 24" schermen op een nvidia 250gts op 1920*1200 en dat liep al prima.
Kon rustig een game spelen op 1 scherm terwijl ik op 2e scherm tv aan het kijken was via mijn usb-tuner.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik draai hier 2x 1920x1080 op een XFX 7600GS, passief gekoeld! Ik kan zonder problemen veel dingen tegelijk doen. Vaak speel ik op 1 scherm ut2k4 en heb ik in het ander scherm nog een aantal andere windows (die atief met iets bezig zijn). 2D is idd bijna nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
dual monitor is geen probleem voor wat voor videokaart dan ook.. je kan zelfs gamen en de andere aangesloten hebben (zorgt niet voor prestatie verlies) dus het maakt echt niet uit

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Aghanim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:10:
[...]

Nee dat staat verderop in de manual. Dual View is supported.
Zegt nog niks....

OT 460 is een gigant van een kaart, daarmee valt eea met 2 monitoren zelfs nog wel 3D te gamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 17-01-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarom zegt dat niks? Er staat dat Dual View supported is, dat er 2 DVI aansluitingen op de kaart zitten voor 2 monitoren en dat Dual View betekent dat je beide schermen afzonderlijk van elkaar in kunt stellen. What else do you need?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou daarmee zeggen dat het kan, maar geen hol over de prestaties, djeez, hoe ver moet ik het uitleggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:52
Dat ligt aan de applicatie die je gebruikt, als je bijvoorbeeld BF3 op die resolutie gaat spelen dan zal het niet echt op de hoogste instellingen kunnen(niet genoeg videogeheugen en dergelijke) terwijl de meeste andere wel gewoon moeten kunnen.
(*Wat wil je er mee gaan doen (games/applicaties)? anders is het lastig een schatting te maken.*)
oeps niet goed gelezen.
Voor jouw plannen zal de videokaart niet de bottleneck zijn, maar je werkgeheugen/CPU en bij de dingen die je noemt zou dit niet echt een probleem moeten vormen, tenzij je zware video/fotobewerking gaat doen

[ Voor 28% gewijzigd door sjaakwortel op 17-01-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:48:
Nou daarmee zeggen dat het kan, maar geen hol over de prestaties, djeez, hoe ver moet ik het uitleggen??
Welke prestaties? Van een Windows bureaublad, aangezien TS aangeeft niet te gamen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar TS weet niet dat 2d geen kracht kost, en dan kom jij er arrogant overheen dat die de handleiding moest lezen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56

SaN

Sjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:53:
Ja, maar TS weet niet dat 2d geen kracht kost, en dan kom jij er arrogant overheen dat die de handleiding moest lezen. :z
"Ik ben geen gamer, dus het gaat niet om de allerhoogste snelheid. Het gaat me er vooral om meerdere applicaties tegelijk in beeld te kunnen hebben, meestal browser, office- en ontwerptoepassingen, maar soms ook wel eens foto- of video-editors."

Opzich heeft hij dus wel een punt :)

@TS, kan makkelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Prestaties zijn in deze dus irrelevant, vandaar dat er in meerdere reacties al aangegeven werd dat dit prima gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@San

Ja maar in de handleiding staat niet: voor het geval het U nog niet bekend was, 2D kost amper kracht, en is geen enkel probleem. Fabrikanten zeggen nogal vaak dat iets supported is, terwijl het kut loopt op een low-end kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dual monitor draaide ik vroegah al met een Nvidia MX440 :+ Gaat gewoon prima werken, gamen kan echter lastig worden ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56

SaN

Sjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:56:
@San

Ja maar in de handleiding staat niet: voor het geval het U nog niet bekend was, 2D kost amper kracht, en is geen enkel probleem. Fabrikanten zeggen nogal vaak dat iets supported is, terwijl het kut loopt op een low-end kaartje.
Haha ja, jij hebt inderdaad ook wel een punt. Meestal krijg je hier dan ergens een post met de mededeling dat er wel een bepaalde basiskennis wordt verwacht op dit forum :P

Maar daar ben ik zelf ook niet zo van eigenlijk. Leuker om iemand gewoon even te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Precies, hoop dat XeNerGy nu niet heel boos is, was meer een schimp van mij richting het "hoog niveau van dat forum" terwijl sommige/best veel vragen prima te pruimen zijn, ik ben zelf ook ooit n00b geweest. Maarja daarom zal ik het ook wel nooit tot mod geschopt hebben hier, mijn opstandige aard... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Iedereen bedankt voor de antwoorden; ik heb er nu wel vertrouwen in! Ik verwachtte eigenlijk ook wel dat het geen probleem zou worden, maar wilde toch graag even wat bevestiging omdat ik de tweede monitor nog moet kopen.
Manual heb ik bekeken, maar die bracht mij juist aan het twijfelen omdat het allemaal erg summier is en niet duidelijk wordt gezegd wat je kunt verwachten in geval van meerdere monitoren. De verwerkingskracht moet dan tenslotte verdeeld worden en dat bij een hoge resolutie...
Ben je hier dagelijks mee bezig, dan is het natuurlijk gesneden koek voor je, maar dat is het niet voor mij. Kleine moeite dan toch om iemand even gerust te stellen?

Jammer dat sommigen nog altijd schijnen te denken dat ze zelf groter lijken door een ander te kleineren. Het tegendeel is echter waar! Voel je je te goed om een vraag te beantwoorden laat het dan aan een ander over die er wel plezier in heeft...

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Themperror schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:37:
dual monitor is geen probleem voor wat voor videokaart dan ook.. je kan zelfs gamen en de andere aangesloten hebben (zorgt niet voor prestatie verlies) dus het maakt echt niet uit
Ligt eraan wat voor videokaart je bedoelt. Mijn 8400M GS trekt het bijvoorbeeld niet echt lekker, ook niet in 2D... Maar met een recente videokaart moet het inderdaad geen probleem zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:52
Blijft tweakers he, altijd om de pure hypothetische uiterlijke situatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:09:
Precies, hoop dat XeNerGy nu niet heel boos is, was meer een schimp van mij richting het "hoog niveau van dat forum" terwijl sommige/best veel vragen prima te pruimen zijn, ik ben zelf ook ooit n00b geweest. Maarja daarom zal ik het ook wel nooit tot mod geschopt hebben hier, mijn opstandige aard... :P ;)
No hard feelings hoor :) In mijn optiek was dit antwoord gewoon prima te vinden in de manual, that's all.
Pagina: 1