Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm040
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-01 19:06
Ik heb een PC gebouwd met:

- Asus P8Z68 V pro/Gen3
- 2600K
- Mugen 2 rev. B koeler
- 16 GB Vengeance LP geheugen
- onboard VGA
- ingebouwd in een Fractal Design R3

De Mugen heb ik later pas ingebouwd (eerst de stock koeler gebruikt).

Nu merk ik dat de temperatuur van 1 van de 2 VRMs van het moederbord erg hoog wordt onder load (prime95): na een half uurtje te heet om langer dan een paar seconden aan te raken.

Ik heb het systeem nog niet overgeclockt.

De VRM die erg warm wordt is de grote, parallel aan de geheugenbanken. Ook de metalen strip aan de achterkant van het moederbord wordt erg heet. De andere VRM wordt wel iets warmer, maar niet echt heet.

Met de stock koeler heb ik niet gelet op de temperatuur van de VRM.

Mijn vermoeden is dat de grote VRM na het inbouwen van de Mugen niet goed genoeg meer gekoeld wordt. Met de stock koeler werd de uitblaaslucht langs de VRMs geblazen, de Mugen blaast over de VRM heen.

Kan de hoge temperatuur van de VRM kwaad? Is dit normaal voor dit moerderbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:45

Liveshort

Certified Crazy Person

Een graadje of 50 is dacht ik al te warm om aan te raken (denk maar aan je douche). Onderdelen die 50 graden worden hebben daar nog geen problemen mee. Waarschijnlijk heeft dit ding gewoon de slechtste positie in je kast, omdat hij net buiten je airflow valt en dus waarschijnlijk op een hotspot zit. Wat kun je hier aan doen? Misschien een extra fan aan de zijkant van je kast toevoegen zodat die een beetje airflow creert.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meet de temperaturen eens van je systeem en VRMs. Heet is vrij relatief natuurlijk, niet meer aan kunnen raken heb je al bij 50 graden, [een temperatuur die voor een VRM niet zo heel veel voorstelt eigenlijk.