Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

audiorecorder gratis

Pagina: 1
Acties:

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11 10:24
Je zult denken raar verhaal en dat mag. ik zal het even uitleggen.
ik ben op zoek naar een audiorecorder voor op een laptop die bijvoorbeeld 6 tot 8 uur kan opnemen.

waarom?
een verschrikkelijke burenruzie die tot 112-confrontaties, doodsbedreigingen en voordeur uit de scharnieren vandaan aan toe gaat.
wij hebben 2 honden. en hun pesten naar ons inziens op alle manieren door te zeggen dat onze honden de hele dag blaffen.

ik heb het zelf al een paar keer geprobeerd te controleren ( bij bijvoorbeeld ziekte ) de hele dag op bed te liggen en de honden beneden te laten. ik hoor dan niets.
ik heb in de wijk een waarnemer die meerdere keren een week lang is komen checken of mijn honden echt
de hele dag blaffen. hij kon echter alleen ontdekken dat als de post langskomt de honden blaffen ( logisch?? bijna alle honden doen dat.

nu is het vanavond weer tot een 112 melding gekomen omdat mijn voordeur er bijna uitging ( lees ik was thuis met 2 kids van 5 en 3 ) en moest dus wel bellen.
er gaat een dag komen dat het echt losgaat en ik niet meer kan instaan voor watdan ook.
vandaag hebben we een klacht van de woonmaatschappij gehad en eigelijk wil ik nu een week lang elke dag opnames te maken om die vervolgens te kunnen laten horen aan hun. ( klinkt wat zielig maar ik weet echt niets meer.)

wie o wie kan mij helpen aan een audiorecorder voor windows of mac die dat kan gaan opnemen??

alvast bedankt voor de moeite. je helpt mij hier persoonlijk en emotioneel heel erg mee!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Omdat het kan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probleem is een beetje dat een audiorecording waarschijnlijk geen enkel stuk bewijs is aangezien jij moet aantonen dat er niet in geknipt/ge-edit is.

Er zijn tientallen/honderden applicaties die dit kunnen maar het is me onbekend over welk oppervlak/inhoud je het hebt; een gewone laptop zal vast wel een hond 5m verder kunnen "opnemen" maar als er een muur & deur tussen zit en 10m, hoor je op sommige machines hoogstens wat geruis of heeeeel wazig een geluid.

Mogelijk is een dictaphone een betere oplossing; ook veel beter draagbaar en makkelijker op te hangen op de plek waar je geluid wil opnemen. Of die ook geschikt zijn voor 4, 6, 10 uur opnames moet je even in de specs opzoeken.

Denk trouwens dat het probleem & oplossing heeeel ergens anders gezocht moet worden dan in een opname van een hond maar dat weet jij zelf het beste.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2012 21:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bakkie1985
dank voor de reacties. de laptop komt in een afgesloten woonkamer te staan. net al wat freeware versies geprobeerd en ff met de honden gestoeid zodat ze geluid maken. deze geluiden zijn prima te verstaan echter neemt de recorder vaak maar heel beperkt tijd op.

ik wil niks bewijzen. ik wil zelf 100% overtuigd zijn van het feit waarvoor geklaagt word. snap je?

over de oplossing ben ik het met je eens. buurthulp trajecten willen helpen. maar ik wil niet omdat ik ga verhuizen over 2 maanden. voor ie tijd wil ik zeker weten dat het ECHT niet zo is.

[ Voor 20% gewijzigd door bakkie1985 op 17-01-2012 21:37 ]

• MAX3400

MAX3400

www.snooper.se

Op het moment dat niets geluid maakt, neemt de laptop ook niet op. Scheelt een berg met irritatie voor jezelf om een opname van 8 uur terug te luisteren en niks te vinden :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:32:
Probleem is een beetje dat een audiorecording waarschijnlijk geen enkel stuk bewijs is aangezien jij moet aantonen dat er niet in geknipt/ge-edit is.
Met zó'n redenatie is een foto of zelfs video natuurlijk ook bewerkt en is niets meer rechtsgeldig.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een tijd geleden nog een opname gemaakt met audacity. 48kHz, stereo. Die opname moest op 06:00 starten, maar de kans dat ik dus niet optijd wakker zou zijn, de opname gewoon gestart voor ik naar bed ging.

Als je ziet hoeveel uur je op die kwaliteit kan opnemen met 100GB vrije ruimte, kan je een week non-stop opnemen onderhand. Met audacity heb ik dus ruim 6 uur non-stop opgenomen, en daar zit dus echt geen tijdslimiet op. Dat zou dan al goed moeten gaan.

Ey!! Macarena \o/

• MAX3400

MAX3400

CptChaos schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:41:
[...]
Met zó'n redenatie is een foto of zelfs video natuurlijk ook bewerkt en is niets meer rechtsgeldig.
Tja, dat klopt inderdaad; zeker aangezien zelfs bepaalde watermarks recentelijk (dacht ik) in het nieuws zijn gekomen als "reproduceerbaar". Ach, het is maar net welke rechter/advocaat je treft die wel/niet de eigenschappen & rechtsgeldigheid van digitale media snapt.

• bakkie1985
MAX3400 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:41:
www.snooper.se

Op het moment dat niets geluid maakt, neemt de laptop ook niet op. Scheelt een berg met irritatie voor jezelf om een opname van 8 uur terug te luisteren en niks te vinden :)
dit zou ideaal zijn! eigenlijk precies wat ik zoek!

• bakkie1985
die snooper.se word op mijn windows systeem steeds herkent als virus... het zou wel het meest ideale systeem zijn om het te kunne waarnemen... anders moet ik 8 uur opname gaan checken :(

• MAX3400

MAX3400

http://www.kadtronix.com/smartaudio.htm
http://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?f=32&t=13101

Google-term "record sound trigger"; mogelijk dat je nog meer alternatieven/ideeen tegenkomt

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 14:25
bartkoper schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:13:
die snooper.se word op mijn windows systeem steeds herkent als virus... het zou wel het meest ideale systeem zijn om het te kunne waarnemen... anders moet ik 8 uur opname gaan checken :(
Ik krijg een soortgelijke melding:

Web page: http://www.snooper.se
Comment: Access to the web page was blocked by ESET Smart Security. The web page is on the list of websites with potentially dangerous contents.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Volgens mij is die site idd niet helemaal te vertrouwen, McAfee Siteadvisor slaat ook alarm:
http://www.siteadvisor.com/sites/snooper.se

[ Voor 25% gewijzigd door Daam op 18-01-2012 00:29 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bartkoper schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:28:
wij hebben 2 honden. en hun pesten naar ons inziens op alle manieren door te zeggen dat onze honden de hele dag blaffen.

ik heb het zelf al een paar keer geprobeerd te controleren ( bij bijvoorbeeld ziekte ) de hele dag op bed te liggen en de honden beneden te laten. ik hoor dan niets.
Ik zou inderdaad maar eens controleren wat die honden doen. Mijn eigen bovenburen hebben een klein keffertje die uren achter elkaar loopt te blaffen - maar alleen als er niemand thuis is. Zodra de bovenburen thuis komen is ie stil.

Gelukkig is de isolatie hier redelijk goed, en is het een klein hondje, zodat ik 'm al niet meer hoor als de TV aanstaat. Maar anders zou ik er stapelgek van worden.

• bakkie1985
vandaag een opname gemaakt. ik ga hem zo bekijken en bij eventuele beweging in de grafiek eens beluisteren... anders moet ik n uur of 6/7 gaan luisteren

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou eerder een ingenieurs bureau inschakelen (bv Peutz) en officieel metingen laten doen.
Mocht het namelijk echt escaleren en tot een rechtszaak komen, sta je veel sterker!
Iets kunnen horen zegt namelijk nog niks.
Je moet wel weten welke geluidsintensiteit daarbij hoort (bij voorkeur een gemiddelde waarde en een maximale waarde).

Overigens is er vooralsnog geen wetgeving die gaat over burenlawaai.
Er is wel wetgeving omtrent geluidsoverlast, maar die gaat specifiek over "inrichtingen" en niet over particuliere woningen.

edit:
Ik heb niet helemaal goed gelezen/juist begrepen.
Als het puur om het blaffen gaat kun je idd zelf prima iets opnemen.
Dit kun je natuurlijk gewoon doen in de ruimte waar de honden zich bevinden.
Als het gaat om hoorbaarheid (bij de buren), volgt mijn verhaal.

[ Voor 20% gewijzigd door B_FORCE op 18-01-2012 18:55 ]

One World Concepts

• bakkie1985
@b_force,
je hebt gelijk hoor. echter wil ik zelf eerst wel eens een week pijlen wat er van waar is. vind hier namelijk al 2 jaar burenruzie plaats met meerdere bedreigingen onze kant op... buren zijn van het kaliber 'kamper' met alle respect overigens... wij zijn voornemens binnen een x aantal maanden te verhuizen naar een koophuis. en dan wil ik wel zeker weten dat mijn honden echt geen overlast zijn snap je

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Van welk bouwjaar is het huis waar je nu in zit?

One World Concepts

• bakkie1985
huidig huurhuis 1967 nieuwe huis 1987...
opname is geslaagd en ik ben heel erg trots... vandaag per ongeluk een erg lange dag ( 10 uur!! ) komt bijna niet voor in ons huishuiden dat er zo lang niemand thuis is...
alles stiltes weggeknipt ( pff wat een werk ) en al het geluid aan elkaar geplakt...
3,58 min blaf geluiden met tussenpozes vvan soms wel 20 tot 30 sec..... als je het mij vraagt heel erg netjes!!! grappige detail is dat als de postbode komt de honden niet eens aanslaan haha
Pagina: 1