2GB RAM aanschaffen, waar goedkoopste? (Educational - Groeps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Aangezien ik voor een deel verantwoordelijk ben van het IT-verloop in de Belgische school "SASK", moet ik ook wat "hardware-aankoop" zaken regelen.

Op SASK wordt er gewerkt met de Samsung NC110-A03 Netbook en daarvoor zou ik een zo goedkoop mogelijke upgrade moeten vinden (van 1GB RAM naar 2GB RAM) voor een zo goedkoop mogelijke prijs. Het staafje die aangeraden werd bij Crucial was deze: 2GB, 204-pin SODIMM, DDR3 PC3-10600 upgrades for Samsung NC110-A03 Netbook, CT2374862 from Crucial.com
Alleen is die meer dan 10 euro.

Aangezien het voor een VZW (non-profit organisation) is, voor "educational" doeleinden en een aankoop "en mass", zou ik toch een prijs willen vinden rond de 5 euro/staafje.

Het zou gaan om een aankoop van 100 modules op de rekening van het onderwijs (SASK).

Heeft iemand een aanrader? Waar zou ik dit of een gelijkaardig staafje voor de goedkoopste prijs kunnen verkrijgen? Het moet niet precies hetzelfde zijn, het moet gewoon werken en goedkoop zijn. Bij Crucial geven ze alvast kortingen op zowel VZW's, leerdoeleinden en grote aankopen, dus daar zou ik misschien ook wel onder de 10 euro geraken, maar waarschijnlijk nog net iets te duur.

Alvast bedankt
Rakoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Doe je daar op SASK (en met name de heren Bouton en Leemans) even de groeten van me ;)

Dit heb ik gevonden (opgelet voor importkosten en €5 is duidelijk onhaalbaar):En in Nederland/België:Bij Salland bijvoorbeeld kosten ze €10/stuk, lijkt me dat je op een bestelling van 100 honderd stuks de prijs wel kan drukken tot €9 of €8.5 per stuk, afhankelijk van hoeveel zij er natuurlijk ook aan verdienen. Maar een prijsstelling van €5 per RAM-latje lijkt me iets te optimistisch.

Hou er ook rekening mee dat je nog 100 1GB RAM-latjes terug kan verkopen.

[ Voor 135% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 17-01-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik zou je aanraden om gewoon een selectie van bekende webshops te pakken en hun uit te leggen wat de bedoeling is (100 plankjes van 2GB voor gebruik in laptop type X) en vragen wat de scherptste prijs is die zij kunnen bieden. Op die manier kunnen zij kiezen om een alternatief product (ander merk) te leveren en je hebt aangegeven over welk volume je het hebt. Ik ben het eens met bovenstaande auteur dat ik denk dat je prijsstelling erg optimistisch is, maar wie niet waag wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:57:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik zou je aanraden om gewoon een selectie van bekende webshops te pakken en hun uit te leggen wat de bedoeling is (100 plankjes van 2GB voor gebruik in laptop type X) en vragen wat de scherptste prijs is die zij kunnen bieden. Op die manier kunnen zij kiezen om een alternatief product (ander merk) te leveren en je hebt aangegeven over welk volume je het hebt. Ik ben het eens met bovenstaande auteur dat ik denk dat je prijsstelling erg optimistisch is, maar wie niet waag wie niet wint.
Als je dat gedaan hebt speel de shops dan tegen elkaar uit. Ik bedoel mail ze dan nog een keer met: shop xx vraag 9 euro voordezelfde ram modules kunnen jullie niet wat zakken met de 9,4 euro die jullie ervoor vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nikolas
--------------
Bedankt voor de snelle reactie. Misschien is het wel een goed idee om Amazon eens op te bellen en wat proberen te onderhandelen.

Inderdaad, 5 euro is misschien wat te optimistisch, maar meer dan 8 euro lijkt me net iets te veel. Denkende dat ik ooit dergelijke staafjes op E-Bay had gezien voor 10$.

Tof om een oud-SASK'er hier op Tweakers te zien. Spectaculair ook om Grieks-Wiskunde af te kunnen maken in het Belgische onderwijs. De groeten aan meneer Bouton en meneer Leemans zal ik zeker doen ;-)

Bedankt

@Mig29
------------
Dat klopt wel. Normaal ben ik helemaal niet "lui" en doe ik wel vaker zo'n zaken, maar nu zou ik het graag redelijk snel en simpel houden. Zelf heb ik dus nog niet veel geprobeerd buiten Crucial gecontacteerd en naar de laagste prijzen gezocht. Maar goed, uw idee is misschien wel beter. Bedankt!

@BartezZz
----------------
Dan begint het pas tof te worden ^^
Maar zo'n manier werkt niet altijd. Ik hoor dan wel eens vaker zoiets van "wij kunnen geen lagere prijs geven omdat we er dan zelf niet genoeg winst meer bij hebben" of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Amazon opbellen om te onderhandelen zal niets uithalen, aangezien het geheugen dat op Amazon (toch op de link die ik je gegeven heb), verkocht wordt door een derde partij. Bovendien zie ik nu ook dat hij volgens mij slechts één zo'n latje heeft. Een andere partij lijkt er meerdere te hebben, maar dan aan de prijs van $9.99. Daarnaast denk ik ook dat onderhandelen met Amazon nooit iets zal uithalen, maar dat terzijde.

Bovendien zou ik ook echt wegblijven van die Amerikaanse shops, die waren eigenlijk vooral om te illustreren dat je echt nooit tot €5 zou raken. Als je bovendien in Amerika voor een bedrag van tussen de 700 en 1000 euro gaat bestellen, krijg je gegarandeerd te maken met taksen die daar boven op komen.

Ik denk dat je het minst problemen zult hebben als je het kopen beperkt tot Nederland of België. Het kan al vanaf €10 zonder onderhandelen. Hou ook rekening met het feit dat je 100 RAM-latjes koopt, de kans is reëel dat er één of meerdere van die 100 DOA zijn of later nog stuk gaan. Beetje lastig (én duur!) als je ze dan naar Amerika moet gaan opsturen.

[ Voor 60% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 17-01-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interesting. Die vraag hield me al een tijd bezig. Zou een bedrijf zoals Amazon klaar zijn om te onderhandelen? Ik denk dat ik er beter niet aan begin.

Wegblijven uit Amerikaanse shops (en andere internationale winkels buiten Europa) is misschien geen slecht idee. Ik bestel wel vaker buiten Europa en heb (bijna) nog nooit last gehad van taksen/douanekosten e.d., waardoor ik er niet bij stilsta welke kosten/problemen daar nog bijkomen.

Met Salland heb ik wel vaker business gedaan. Daar ben ik al bekend (vaker aankopen van duizend euro+), dus misschien geen slecht idee om daar eens iets te proberen.

Om even terug te gaan op wat je zei van die oude latjes. 1GB DDR3 voor Netbooks, waar zou ik dat nu ooit kunnen verkopen? Wie wilt er nu 100 staafjes van die zooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:48
Wat ik me afvraag is, je hebt het over 1GB latjes in de laptops. Zijn het allemaal maar 1 GB latjes en ruimte voor 2 latjes, want zo ja zou je maar 50 latjes nodig hebben om alle laptops naar 2GB te upgraden (de helft met 2x 1GB en de helft met 1x 2GB). Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn afhankelijk van de situatie.

Qua verkopen van 1GB DDR3 latjes zou je anders gewoon in kleinere hoeveelheden kunnen overwegen, er zijn hier en daar wel mensen die op zoek zijn naar extra RAM voor hun laptop en goedkoop latjes willen scoren. Dit is natuurlijk meer gedoe en misschien niet zo handig, maar wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:58:
Om even terug te gaan op wat je zei van die oude latjes. 1GB DDR3 voor Netbooks, waar zou ik dat nu ooit kunnen verkopen? Wie wilt er nu 100 staafjes van die zooi?
In zijn geheel verkopen op eBay lijkt me een optie, net als een advertentie in de Vraag & Aanbod hier. Er zal vast wel iemand zijn die daar iets mee kan doen. Denk aan iemand die handelt in tweehands computers, notebooks etc. Een nieuw latje 1GB DDR3 kost om en bij de 8 euro (afgaande op de Pricewatch), dus dat lot verkopen voor minstens €400 lijkt me toch niet geheel onrealistisch.
kutagh schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:03:
Wat ik me afvraag is, je hebt het over 1GB latjes in de laptops. Zijn het allemaal maar 1 GB latjes en ruimte voor 2 latjes, want zo ja zou je maar 50 latjes nodig hebben om alle laptops naar 2GB te upgraden (de helft met 2x 1GB en de helft met 1x 2GB). Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn afhankelijk van de situatie.
Ik heb het even opgezocht voor TS en als ik niet scheel heb gekeken en volgens verschillende bronnen, heeft de notebook slechts één memory slot.

[ Voor 36% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 18-01-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:06:
Maar zo'n manier werkt niet altijd. Ik hoor dan wel eens vaker zoiets van "wij kunnen geen lagere prijs geven omdat we er dan zelf niet genoeg winst meer bij hebben" of iets dergelijks.
Veel lager dan 10,- zal je het daar inderdaad niet mee krijgen. Webshops hebben erg weinig winstmarge, dus veel korting kunnen ze vaak niet geven. Maar wie niet waagt, wie niet wint. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@kutagh
Zou geen slecht idee geweest zijn, maar helaas hebben deze Netbooks slechts één geheugenslot.

@Nikolas
Op eBay heb ik wel een goede reputatie, dat lijkt een deftige optie. Bij Tweakers heb ik de Vraag & Aanbod zelf nooit gebruikt, misschien is dit wel het ideale moment om het eens te testen. Over die oude staafjes: was er zelf niet veel mee van plan, maar als ik er echt 400 euro kan uitkrijgen, is dat wel heel mooi meegenomen, thanks.

@bwerg
Precies! Je kan het altijd proberen, verliezen kan je niet ^^

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 00:17 ]

Pagina: 1