[utorrent] Om onverklaarbare reden traag?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds ik de overstap heb gemaakt naar utorrent versie 3 (ipv 2) is het een stuk slomer geworden. Waar ik normaal gewoon vlot download, +- 2MB per seconde, is dit nu in elkaar gezakt naar een max. van 9.6 KB/s.
Exact 9.6 om precies te zijn. Als ik een 2e torrent toevoeg dan komen ze samen ook niet boven de 9.6. Op sommige momenten lijkt er echter opeens iets te veranderen, en gaat hij weer vlot. Dit kan soms 10 sec. zijn, soms een uur. In verhouding is echter 90% van de tijd het downloaden echter ontzettend traag.

Alle instellingen staan goed, zowel up als download onbegrensd in de opties. Zowel utorrent - TCP in als UDP in zijn uitgezonderd bij mijn firewall. Ik heb persoonlijk geen idee waar het aan ligt. Ook een herinstall heeft geen baat.
Het gaat daarnaast om alle torrent, dus de kans is klein dat het toeval is. Zelfs torrent met 7000 seeders en 1000 leechers gaan zo langzaam.

Iemand toevallig een idee?

Edit: internet is verder gewoon snel. Providers is btw ziggo, al betwijfel ik of dat er iets mee te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Orian op 17-01-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 09:01
Ik gebruik zelf geen torrents maar ik weet dat je de aantal connecties kan instellen. Wanneer dit een tehoge waarde heeft kan je router flippen. Je gebruikt nu een nieuwe versie en deze waardes kunnen anders zijn.

info: http://imtarun.blogspot.c...oad-speed-of-torrent.html

Gaat normaal internetten terwijl je aan het downloaden bent wel goed ? Welke functie heb mis je bij v2?

Deze heeft het zelfde problem als jouw.
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?pid=597844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Instellingen zijn nog hetzelfde als bij versie 2. Ik denk dus niet dat het ligt aan het aantal connecties etc. Normaal internetten gaat nog zonder problemen. Zelfs op een andere pc zijn er geen problemen met utorrent.
Ik heb vervolgens Bittorent geprobeerd. Hier had ik hetzelfde probleem mee. Waarschijnlijk omdat deze zo op utorrent lijkt. Vervolgens heb ik Tixati geprobeerd en hier heb ik geen problemen. Downloads gaan 'gewoon' snel. Voorlopig stap ik dus in ieder geval daar op over. Helaas vind ik die wat minder lekker werken, maargoed. Mocht iemand nog tips hebben dan sta ik daar voor open :).

Reden dat ik naar versie 3 had geupgrade was overigens om het idee dat nieuwere versies toch beter (beveiligd) zijn. Hoewel het dus inderdaad niet beter is, komen er (vermoed ik) geen updates meer voor versie 2, en beveiliging houd ik toch het liefste up-to-date :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Je HDD activiteit zou op eens op 100% kunnen gaan en daardoor download je langzamer, dit kun je op lossen door je hdd te formateren naar 8192 bytes blocks ipv van 4096 bytes blocks.

Dit hielp bij mij, ik ging ook van v2 naar v3 en heb ook ziggo en op eens storten alle downloads in elkaar na een paar minuten en volgens utorrent 100% HDD activiteit :S

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 09:29

DeTeraarist

#Boots2Asses

In plaats van je schijf formatteren had je waarschijnlijk ook klaar kunnen zijn met een instelling in uTorrent.
Preferences->Advanced->Disk Cache->Override automatic cachesize aanvinken en deze setting verhogen naar 128 of nog hoger. Dat lostte bij mij de disk-activiteit van 100% op.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen