Azure: CDN opzetten / File distribution

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Topicstarter
Ik heb globaal bekeken in mijn Trial van Azure (welke helaas maar 3 maanden duurt, vandaar dat ik hulp vraag) hoe azure kan werken en wat de mogelijkheden zijn.
Nu heb ik een simpel concept voor een applicatie a la filehosting op CDN. (Content Delivery Network)
Ik wil bijvoorbeeld van een europese en een amerikaanse server de mogelijkheid hebben om $x-file te kunnen inlezen en dan via CDN te distribueren over alle regio's.
Ben wel begonnen met diverse handleidingen door te lezen, maar mijn programmeer skills op dit punt zijn inferieur.
Ik heb alle tools: VMWare WS met 3 servers 2008 R2, Visual Studio 2010 Ultimate, Azure access, remote filehosts, eigen VPS (linux)/DNS beheer, Filehoster in US, Azure vereiste bestanden in de diverse omgevingen. (En technet abo, dus tig licenties voor vm's)

Stroom diagram:
User -> REQ. FILE -> GEO IP. -> File @ EUR-server || OR || US-server -> Azure App downloads File -> Distribution over CDN -> Deliver to User (fast)

Hoe en waar begin ik hoe, step-by-step s.v.p.
Het is voor experimentele doeleinden, geen commerciële dus (zoals in de licentie van de Azure-trial ook is overeengekomen)

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 02:54

Guldan

Thee-Nerd

Zoals ik lees op

MSDN: Overview of the Windows Azure CDN

Lijkt het erop dat files die in azure storage staan en als public gemarkeerd zijn automatisch ge-chached worden via de CDN. Ik weet alleen niet hoe snel dit is maar ik ga ervan uit dat het wel zo zou kunnen werken maar hoe dat snel downloaden m.b.v gelocatie gaat werken weet ik niet.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ulysses schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:09:
Hoe en waar begin ik hoe, step-by-step s.v.p.
We willen je best in de juiste richting wijzen, maar "step-by-step" aan het handje gaan houden is weer andere koek. Als je concrete vragen hebt ben je van harte welkom. Als je op zoek bent naar een cursus dan moet je even verder zoeken of voor de gein eens de documentatie lezen verder dan pagina 1.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 18-01-2012 11:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.