Macbook Pro herkent geen interne hardeschijf meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:55
Ik heb een probleem met mijn Macbook Pro, hij herkent namelijk geen interne HDD meer. Het begon gister, ik wilde mijn laptop aanzetten (Kwam vanuit slaapstand) maar hij liep gelijk vast. Na een restart bleef hij bij het opstartscherm hangen, met bootcamp windows kreeg ik disk error.

Ik dacht dat mijn SSD weer is overleden, de vorige (OCZ Vertex 2) was kapot en nu zit er een Crucial M4 in. Ik maakte de laptop vandaag open en plaatste een andere schijf terug (Normale HDD). Hij herkende hem wel maar voor de rest liet de disk manager geen informatie zien en kon hem niet formatteren. Heb toen weer de SSD erin gezet en een nieuwe installatie gedaan, dit werkte. Na 3 keer opnieuw opstarten had ik weer het zelfde probleem. De SSD weer eruit gehaald en nu de orginele hdd van Apple erin gezet. Ook deze herkende hij niet.

Tjidens het opstarten van de laptop met een CD erin, geeft hij 3 piepjes. Zonder CD opstarten geeft hij geen piepjes. Na zoeken op Google kwam ik erachter dan die piepjes stonden voor een RAM fout. Ik had ook andere RAM geheugen erin zitten (4GB upgrade naar 8GB). Ik heb toen ook het originele geheugen terug gezet, maar de laptop herkent nog steeds geen hdd.

Nu zit ik te denken dat misschien de sata kabel kapot is of het logic board. Ik heb de laptop gekocht zonder Apple Care en hij is 1,5 jaar oud. Ik neem aan dat ik 2 jaar garantie hebt omdat volgens de wet je van een laptop kan verwachten (Helemaal in deze prijs klasse) dat hij 2 jaar meegaat.

Iemand een suggestie of die mij verder op weg kan helpen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:02
Van iemand die werkt bij een Apple Authorized Service Provider gehoord dat er wel meer problemen zijn met SATA kabels op bepaalde modellen. Je kan bij elke AASP een zogenaamd European Consumer Law Claim Form krijgen waarmee je aanspraak maakt op je Europese garantierecht.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyzor op 25-01-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:55
Heb contact gehad met Apple Nederland, via hun geregeld en mijn Macbook naar een reseller gebracht. Vandaag te horen gekregen dat de SATA kabel defect is en het kosteloos wordt gemaakt. Morgen krijg ik hem weer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Da_Vince op 25-01-2012 16:47 ]