Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Idee voor user created nieuwsartikelen op Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-11 07:15

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Beste Redactie/Tweakers,

Ik zat laatst met een idee rond te struinen in m'n hoofd en ik dacht van, laat ik het maar op Tweakers zetten.

Neem mij niet kwalijk als dit al bestaat of al voorgesteld is door iemand anders (ik zit nog niet zo lang op Tweakers en ik heb gezocht in GoT, maar kon niks vinden over mijn idee, dus bij deze).

Mijn idee is om (geregistreerde) users/mensen zelf de mogelijkheid kunnen geven om nieuwsartikelen te kunnen schrijven en te plaatsen/aan te maken. Dus bijvoorbeeld een nieuwsartikel schrijven en dat het dan ergens op de homepage verschijnt onder een bepaald kopje of rubriek: "Nieuwsartikelen door Tweakers" of zoiets in die trant. Als je het artikel aanklikt dan ziet het er ongeveer hetzelfde eruit als de nieuwsartikelen geschreven door de Tweakers redactie. En kan dan vervolgens gesorteerd worden op populariteit, datum, rubriek, usernames, enz.
Verder kunnen andere users ook nog reageren/commenten en een rating geven.

Ik heb snel even een voorbeeld in elkaar geflanst. Ik heb even de usernames gepakt van de Productreviews als voorbeeld. (hopelijk vinden ze het niet erg :D) en zelf even wat random headlines verzonnen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/StH8S.png

Vertel me wat jullie ervan vinden en wat er eventueel kan worden verbeterd of toegevoegd kan worden (als het een goed idee is tenminste :P).

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe wil je de kwaliteit handhaven? En wat is het verschil met tweakblogs? :)

• Fresh

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Boudewijn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:47:
Hoe wil je de kwaliteit handhaven? En wat is het verschil met tweakblogs? :)
Het lijkt mij handig om de ingezonden nieuwsberichten te laten goedkeuren door de redactie, voordat ze geplaatst worden...

En over Tweakblogs: de nieuwsberichten komen rechtstreeks zoals je ziet op de frontpage. En gaan alleen over "het laatste nieuws" en niet over persoonlijke dingen die mensen meegemaakt hebben of projecten ofzo. Daarnaast kunnen mensen ook ratings geven, wat volgens mij niet op tweakblogs kan.

[ Voor 36% gewijzigd door Fresh op 17-01-2012 19:52 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind het wel een interessant concept. Sterker nog; tijdje terug is er een enquete geweest om mensen mee te laten denken over bepaalde kennisgebieden. Mogelijk dat deze personen, in bepaalde vorm, nog specifiekere artikelen kunnen schrijven en hierdoor de kennis van Tweakers kunnen verbreden.

Wat me wel nuttig lijkt, als het wordt geimplementeerd, om comments uit te zetten en alleen via een soort feedback-formulier de optie te geven om beargumenteerde kritiek/lof te uiten zodat de crew een beter beeld krijgt van hoe artikelen moeten worden opgebouwd/ingedeeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fresh

Fresh

nee is nee

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:54:
Ik vind het wel een interessant concept. Sterker nog; tijdje terug is er een enquete geweest om mensen mee te laten denken over bepaalde kennisgebieden. Mogelijk dat deze personen, in bepaalde vorm, nog specifiekere artikelen kunnen schrijven en hierdoor de kennis van Tweakers kunnen verbreden.

Wat me wel nuttig lijkt, als het wordt geimplementeerd, om comments uit te zetten en alleen via een soort feedback-formulier de optie te geven om beargumenteerde kritiek/lof te uiten zodat de crew een beter beeld krijgt van hoe artikelen moeten worden opgebouwd/ingedeeld.
Helemaal met je eens MAX3400. Vooral dat mensen tweakers zelf kunnen uitbreiden en zo ook de kennis een grotere stap verder brengen. En van dat feedback-formulier lijkt mij ook een betere optie :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We zijn voor user generated content, maar ik weet niet of ik meteen sta te juichen bij deze vorm daarvan. Ik denk meteen aan formules, werk, etc, maar het kan voor mij geen kwaad hier de komende maanden eens wat actiever/serieuzer over na te denken. Dat ga ik dus ook doen.

• Fresh

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 07:55:
We zijn voor user generated content, maar ik weet niet of ik meteen sta te juichen bij deze vorm daarvan. Ik denk meteen aan formules, werk, etc, maar het kan voor mij geen kwaad hier de komende maanden eens wat actiever/serieuzer over na te denken. Dat ga ik dus ook doen.
Dank voor reactie en dat je wilt nadenken over dit concept. Mij lijkt dit een erg goed idee ;)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Er was al iets dergelijks voor de meuktracker in de maak, hoe is dat eigenlijk afgelopen?

Edit: thanks voor de berichten hieronder, heb ik gemist aangezien ik nooit in het abonneeforum kijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Rafe op 23-01-2012 20:16 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gulftown schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:48:
[...]
Het lijkt mij handig om de ingezonden nieuwsberichten te laten goedkeuren door de redactie, voordat ze geplaatst worden...
Het lijkt me wel veel werk voor de redactie om die ingezonden nieuwsberichten te moeten goedkeuren. Is het niet beter dat het plaatsen gewoon automatisch gaat? Reviews worden toch ook niet vooraf gescreend? De slechte artikelen krijgen vanzelf minder sterren en minder aandacht. Bijvoorbeeld: alleen >3 sterren artikelen op de FP.

• Fresh

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Ja daar heb eigenlijk wel gelijk in. Ik denk dat het ook beter is om het automatisch te laten plaatsen en dan ratings te kunnen geven.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Rafe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:56:
Er was al iets dergelijks voor de meuktracker in de maak, hoe is dat eigenlijk afgelopen?
Ik weet niet of je er als Nieuwsposter bij kan, maar hier staat het uitgelegd: Meuktracker wordt opengesteld - Test mee

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik quote mezelf even uit het testforum
Geplaatst op zaterdag 16 april 2011 19:07

Dank voor alle feedback! Hier hebben we veel aan gehad. De afgelopen weken hebben we een grondige analyse en inventarisatie van dit ontwikkelproject gedaan en op basis daarvan is besloten dat we met de huidige versie van de nieuwe Meuktracker niet verder gaan. Er zijn nog te veel zaken die niet of niet goed werken, dat het onverantwoord is om de code nu in productie te nemen. Dit betekent dat de nieuwe Meuktracker op de lange baan is geschoven. Er staan inmiddels nieuwe projecten ingepland waar de ontwikkelaars zich eerst op mogen storten en die ook meer dan de moeite waard zijn. We zullen kijken of en op welke termijn we de door mij gewenste vernieuwing van de Meuktracker kunnen realiseren. Uiteraard blijft de huidige Meuktracker gewoon werken.
Zoals ze bij Lingo zouden zeggen: 'staat niet op de kaart' - maar ik hoop nog steeds op een lingo.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 12:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat project is destijds in de ijskast gezet.
Pagina: 1