wifi antenne en versterker

Pagina: 1
Acties:

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zit nu in Spanje, voor een maandje of wat. Er zijn veel wifi netwerken van hotels enzo, daarop kan je zo inloggen. Alleen ze zijn op 1 km lopen van mijn huis.
Nu heeft een nederlander hier een antenne versterker op zijn camper, daarmee zou hij tot 5 km signalen kunnen opvangen. Is dit waar? De camper is weggereden, dus daar kan ik niet meer terecht voor info.
Zoja, wat is een goede wifi antenne-versterker, of op welke termen moet ik zoeken in de pricewatch, want ik kom er niet echt uit, en ik zit hier een beetje op een koud stoepje voor een hotel......

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Nee, inkomende signalen versterk je niet, die ontvang je alleen. Als de andere partij niet versterkt of met richtantennes werkt, zul je dat soort afstanden niet kunnen overbruggen met tweerichtingsverkeer.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Eigenlijk is het als volgt:
Reepje schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:01:
Nu heeft een nederlander hier een antenne versterker op zijn camper, daarmee zou hij tot 5 km signalen kunnen opvangen zenden. Is dit waar? De camper is weggereden, dus daar kan ik niet meer terecht voor info.
Je gaat er alleen weinig aan hebben als gebruiker. Omdat jouw signalen wel richting het Access Point (bij het hotel) kunnen komen, maar je verwacht ook dat er weer signalen terug kunnen komen. De apparatuur bij het hotel zal uit kunnen zenden tot een afstand van maximaal 100m (en dat is al aan de hoge kant).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is me dat even jammer.
Toch kon die man met de camper internetten via de camping die een paar honderd meter verder lag (600 meter?)
terwijl ik dus zowat voor de receptie moest gaan zitten, met precies dezelfde computer (een eee pc 1005ha) om via de camping te kunnen internetten.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Reepje schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:44:
Is me dat even jammer.
Toch kon die man met de camper internetten via de camping die een paar honderd meter verder lag (600 meter?)
terwijl ik dus zowat voor de receptie moest gaan zitten, met precies dezelfde computer (een eee pc 1005ha) om via de camping te kunnen internetten.
Misschien was in dat geval dan de Access Point die de camping gebruikt wel sterk genoeg om de camper te bereiken, én had de PC in de camper een zender die sterk genoeg genoeg was. Het kan dus zijn dat de zender in jouw EEE-pc niet sterk genoeg is.

Kortom: De signaalsterkte moet aan beide kanten van de verbinding groot genoeg zijn ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!