iMac + Macbook +1 user en workflow organiseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 20:54
Hoi,

Ik zit met een workflow probleem.
De situatie is als volgt.

iMac voor thuis
Macbook voor thuis en onderweg.
Apple TV aan de TV
Airport Extreme Met externe HDD
iPhone als mp3 speler
Grote set m4a muziek

Kerndoel is muziek organiseren over 2 computers en mijn iPhone.

Vraag is hoe ik dat het beste kan gaan opzetten.

Ik heb een set data aan muziek.. Die is te groot om op een van de 2 pc's te zetten. Ik moet dit dus extern ergens opslaan. Dit vind iTunes alleen niet prettig. iTunes wil eigenlijk dat je synchroniseert met 1 pc. En dat je 1 locatie met muziek hebt.

Als ik 1 library maak op AirportE-HDD, en deze toevoeg aan de Macbook en de iMac, dan kunnen ze die niet tegelijk gebruiken. De library word namelijk vergrendeld als iTunes het in gebruik heeft. Dit was perfect geweest... dus als daar een workaround voor is...

Als ik de set muziek in 2 losse library's zet, en op de Macbook en de iMac deze ieder 1 toevoeg.. dan lopen ze niet synchroon. Als ik iets wijzig in de een... dan word dat niet meegenomen in de andere. Daarnaast kan ik mijn iPhone niet syncen op beide pc's. Je mag maar syncen met 1 library.

Los van de functies komt het probleem erbij, dat onderweg mijn muziek niet benaderbaar is. Ik hoef het niet in de trein te gebruiken, maar op het werk (waar wifi is) wil ik wel mijn muziek kunnen luisteren.. We moeten dus een soort van WAN share maken (bonjour?) (Als dit echt echt niet gaat.. dan wil ik eventueel lokaal op mijn macbook een extra lokale library maken, en een kleinere set aan favoriete muziek lokaal op de Macbook opslaan. Maar dat is echt een workaround)

Dus ik loop tegen een synchroon lopende database probleem aan, en een iPhone sync probleem.

Eigenlijk geld dit verhaal ook voor de Aperture library. Die wil ik eigenlijk ook maar 1 hebben, en overal kunnen benaderen.

Hoe kan ik dit nu het beste gaan aanpakken. Ik ben bereid er geld voor uit te geven... maar prefereer Apple oplossingen. 3th party software kan, maar liever niet.
De iMac mag evt 24/7 aanstaan.

Alvast vriendelijke bedankt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:08
Gewoon aperture op je imac en dus ook de fotobestanden. Vervolgens kun je deze library via het netwerk gewoon openen op je macbook. Belangrijk is wel dat je de foto's in de aperture database moet opslaan volgens mij. Ander krijg je problemen met het vinden van de masters op je macbook.
Muziek zou ik ook gewoon op je imac zetten en eventueel delen via de share functie van itunes.
Kan een imac niet wake-on-lan of een dergelijk trucje? Dat ie uit sleep gaat als je hem nodig hebt.
Verder kun je de nieuwe dienst van apple eens bekijken die al je muziek kopieert naar een cloudserver.
Vervolgens kun je op al je idevices gewoon je eigen muziek streamen.
Deze dienst heet itunes match en kost 25 euro per jaar. Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Sjef_Arie schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:29:
Gewoon aperture op je imac en dus ook de fotobestanden. Vervolgens kun je deze library via het netwerk gewoon openen op je macbook.
Klopt, en dat heb ik nu in test... Je kunt dan wel maar op 1 computer tegelijk aperture gebruiken...
Belangrijk is wel dat je de foto's in de aperture database moet opslaan volgens mij. Ander krijg je problemen met het vinden van de masters op je macbook.
Alles word geimporteerd, en van de originele bestanden en de library heb ik een back-up.
Muziek zou ik ook gewoon op je imac zetten en eventueel delen via de share functie van itunes.
Ik ben er al wel achter dat ik waarschijnlijk nooit mijn iPhone met 2 computers kan laten syncen. Ondanks dat ze de zelfde library hebben. Share functie werkt dan vervolgens wel voor het delen van de muziek.. maar via de share functie kan ik wederom niet syncen.
Kan een imac niet wake-on-lan of een dergelijk trucje? Dat ie uit sleep gaat als je hem nodig hebt.
Dat doet hij vanuit zichzelf al.. geen probleem.
Verder kun je de nieuwe dienst van apple eens bekijken die al je muziek kopieert naar een cloudserver.
Vervolgens kun je op al je idevices gewoon je eigen muziek streamen.
Deze dienst heet itunes match en kost 25 euro per jaar. Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me wel ideaal.
Ja, heb ik uiteraard bekeken... En als dit over enkele maanden blijkt te werken dan zoek ik het verder uit. Ik zou trouwens liever een andere oplossing zien.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoe groot is 'groter dan 2 computers individueel aankunnen' qua muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
sebastius schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:04:
Hoe groot is 'groter dan 2 computers individueel aankunnen' qua muziek?
Meer dan 1TB, dus op mijn macbook past het sowieso al niet...
Niet dat ik veel muziek heb, het is meer dat elk bestand gemiddeld 37 MB is.

FreeReef.nl