Veel errors in dual memory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 21:55
Ik heb de volgende memory modules gekocht:

pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Sinds vandaag krijg ik veel BSOD's waar eerst "bad memory pool" kreeg en daarna "memory management" op stond.
Daarna had ik dus even een memtest86 uitgevoerd en kreeg ik bij test 4 opeens 500k+ errors. Doordat ik dual memory draai wou ik even kijken welke module eventueel kapot was dus had ik ze individueel getest.

Bij het testen kreeg ik veel minder errors(923), waardoor kan dit komen? Is de oorzaak van de BSOD's niet deze module maar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

memory dat errors geeft is altijd een oorzaak van problemen, ik geloof dat je zo veel errors krijgt o dualchannel omdat je ram dan parallel draait.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
Ik zou om te beginnen even in je bios de timings en het voltage van je geheugen vastzetten naar de waarden die corsair als specs heeft. Eventueel het geheugen ietsje meer voltage geven. En dan weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
@pm1

Dankje, zoiets dacht ik ook al. Maar ik krijg bij de andere helemaal geen errors.

@ Craven

Voltage stond op auto en kan ik eventueel op 1.495 zetten(i.p.v. 1.5 wat op specs) staat. Ik kan de frequency op Auto,DDR3-800,1066 of 1333 zetten. De modules die ik heb hebben een frequency van 1600. Probleem?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
lager kan met snelheden en timings altijd. Voltage zou ik niet lager zetten. Zeker niet om mee te beginnen. Maar vergeet je de timings niet in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom nog zoveel klooien met geheugeninstellingen? Het spul geeft errors, als dat er zoveel zijn dan is het gewoon een kwestie van vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Njah, zo vaak ben ik niet meer met hardware bezig maar ff zeker weten dat alles netjes ingesteld staat is toch wel zo fijn voordat je iets rma gooit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat je met één module minder fouten krijgt dan met twee is normaal, aangezien er ook twee keer zo weinig geheugen is om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Admiral Freebee schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:08:
Dat je met één module minder fouten krijgt dan met twee is normaal, aangezien er ook twee keer zo weinig geheugen is om te testen :)
Dat lijkt me ook logisch maar wat als bij individueel testen 1 module 923 errors krijgt en bij de andere niks? :P Bij dual memory krijg ik 500k errors.
Maar ik ga ze gewoon omruilen bij winkel.
Pagina: 1