Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 15:23
Het valt me op dat de hoeveelheid handbagage dat je mee man nemen aan boord van een vliegtuig toch wel erg krap is. Ik wil voor mijn vakantie mijn camera (60D), een drietal lenzen en overige toebehoren meenemen. Als ik zie hoe er word omgesprongen met de ruimbagage is er voor fotoapparatuur maar 1 keuze: handbagage (met uitzondering van statief en meer degelijk spul).

Echter: handbagage mag afhankelijk van de maatschappij vaak niet meer als 5 tot 7 kg wegen.
Aangezien ik redelijk wat zal aflopen leek mij een combinatie fototas en reistas (b.v Naneu Alpha-L) een goede optie. Los van de tas keuze zelf (deze hoort natuurlijk in de fototas topic), gaat het gewicht natuurlijk een probleem worden. Met de apparatuur in de tas en de overige zaken die je doorgaans in de handbagage meeneemt zal de tas veel te zwaar zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van je apparatuur op vakantie?

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand de handbagage nawoog, maar zou het overschrijden van het gewicht echt een probleem kunnen opleveren?

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Vaak is een “kleine camera” naast de handbagage toegestaan. De camera los dragen zal gauw 1,5 kg kunnen besparen, maar wat is klein?

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 23:41
Scaptic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:06:
Het valt me op dat de hoeveelheid handbagage dat je mee man nemen aan boord van een vliegtuig toch wel erg krap is. Ik wil voor mijn vakantie mijn camera (60D), een drietal lenzen en overige toebehoren meenemen. Als ik zie hoe er word omgesprongen met de ruimbagage is er voor fotoapparatuur maar 1 keuze: handbagage (met uitzondering van statief en meer degelijk spul).

Echter: handbagage mag afhankelijk van de maatschappij vaak niet meer als 5 tot 7 kg wegen.
Aangezien ik redelijk wat zal aflopen leek mij een combinatie fototas en reistas (b.v Naneu Alpha-L) een goede optie. Los van de tas keuze zelf (deze hoort natuurlijk in de fototas topic), gaat het gewicht natuurlijk een probleem worden. Met de apparatuur in de tas en de overige zaken die je doorgaans in de handbagage meeneemt zal de tas veel te zwaar zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van je apparatuur op vakantie?

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand de handbagage nawoog, maar zou het overschrijden van het gewicht echt een probleem kunnen opleveren?

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Vaak is een “kleine camera” naast de handbagage toegestaan. De camera los dragen zal gauw 1,5 kg kunnen besparen, maar wat is klein?
toon volledige bericht
Ryanair is wegen en 1 stuk bagage.
KLM mag je rustig met 5 zakken a 30 kilo aan boord.

Oftewel hangt heel erg van je maatschappij af...over het algemeen doet budgetmaatschappijen moeilijk aangezien ze daaraan verdienen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Scaptic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:06:

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand de handbagage nawoog,
Ik wel. Vooral als je met een goedkoop ticket vliegt, of het nu bij een budgetcarrier is of bij een airline als Lufthansa. Ik ben zelfs bij Air Berlin al eens geweigerd met een handbagagetrolly (samsonite) die wel volledig aan de IATA normen voor handbagage voldeed. Men wilde gewoon geen trolly in de cabine. Kon ik alles overladen in plastic zakken en de trolly in de auto achterlaten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Ligt eraan waarmee je vliegt. Ik reis zakelijk vrij regelmatig binnen Europa en het komt maar heel zelden voor dat mijn flink formaat laptop tas een probleem is. Zolang je zelf vrij moeiteloos je tas lijkt te dragen zullen ze niet snel moeilijk doen. Wat ook nog wel 's wil helpen is je camera met een standaard lens gewoon om je nek dragen als je je bagage incheckt.

Doen ze echt moeilijk zeg dan gewoon eerlijk dat er voor een paar duizend euro aan spul in zit en dat je 'm desnoods nog wel bij de gate wil afgeven maar dat je tas echt niet door het bagagesysteem kan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Je mag idd normaal gesproken naast de handbagage een camera of laptop meenemen. Die moet je dan omhangen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
De maatschappijen waar ik naar keek:

Emirates (7 kg)
Singapore Airlines (7 kg)
Malaysia Airlines (5 kg)

Dus nog niet eens zo budget volgens mij.

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 22:47

Milo.

klik

Eens met Wijnands,
Zelf heb ik laatst ook gewoon mn gear gepropt in een domme f2 (totaal een kilootje of 8?)
en daarnaast twee laptops in een f802, geen problemen mee gehad (iberia en lan), toen ze controleerde wat erin zat vonden ze het wel begrijpelijk dat ik het mee binnen handbereik wilde hebben.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Kijk op de website van de betreffende airline. Regels voor de handbagage (zoals het neememen van foto apparatuur) staan er bijna altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:09

Sick Nick

Drop the top!

Altijd grappig om bij de douane een sloot producten tevoorschijn te halen. Laatste keer 3 laptops, 2 tablets, 2 telefoons en een camera :+ En uiteraard moest alles weer in een apart bakje... Daarna alles terug de schoudertas in, zonder problemen verder gevlogen. Voornamelijk wel star-alliance maatschappijen, nog nooit iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

EXX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:12:
Je mag idd normaal gesproken naast de handbagage een camera of laptop meenemen. Die moet je dan omhangen.
Een laptop omhangen? :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Jazeker, in de bijbehorende laptoptas en omhangen (of dragen kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Nog nooit last van gehad, ik heb een LowePro Fastpack 300.
Ding zit altijd vol met:

7D
100-400
24-105
580EXII
Batterijen, geheugen, etc.
Gaat zeker over de 10kg heen.

Nog nooit iemand wat over horen zeggen, maar goed dat was dan ook niet bij budget airlines.
Wat ik wel vraag (als ik er in de buurt zit en aanwezig zijn) is of de tas in een locker kan, gezien het gewicht.
Die bakken kunnen opvallen bij vertrek/turbulentie/landing. Ik wil dan niet dat iemand dat op z'n kop krijgt.
Wat ik tijdens de vlucht nodig heb haal ik er wel uit voordat ik ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
EXX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:14:
Kijk op de website van de betreffende airline. Regels voor de handbagage (zoals het neememen van foto apparatuur) staan er bijna altijd op.
Het nadeel van die websites, is dat het vaak erg vaag is wat er naast de handbagage meegenomen kan worden. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ik nog een complete fototas naast de handbagage meeneem. Het lijkt er vaak op dat als ik camera compartiment van de reistas leeg laat voor het gewicht en een losse messager tas meeneem waarin de camera past, dat het wel mag. Meer ruimte dus nodig in het vliegtuig en toch hetzelfde gewicht.

Ik heb de vraag wel eens aan Malaysia gesteld, maar meer als een link naar de voorwaarden kreeg ik daar niet uit.

Misschien dat het aanmelden bij de gate wel een goed idee is. Ik hoef het niet onder handbereik te hebben , als het maar niet in het ruim ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wees 's concreet. Van waar naar waar ga je vliegen en met wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

@Scaptic, bovenstaande tas + inhoud ging zonder boe of bah mee met Malasyian Airlines, helemaal naar Auckland. Geen hond die er naar vroeg.
Maar goed, ik had dan ook alleen die tas, verder geen andere handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 19:15
Misschien heb ik dan geluk gehad, maar ik heb regelmatig met budget maatschappijen gevlogen en dan alles voor een dag of 4-5 (incl. laptop en fotogear) in een rugzak in de cabine meegenomen. Nog nooit is er iets nagewogen daarvan. Mooi makkelijk meteen vanaf het vliegveld doorgaan zonder te wachten op de bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Als je je coke maar niet snuift van je toetsenbord want sommige landen checken ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
Wijnands schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:26:
Wees 's concreet. Van waar naar waar ga je vliegen en met wie?
Richting Australie, met dus een van de drie airlines die ik noemde: Emirates, Singapore of Malaysia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Mwah, 4x met Emirates gevlogen. Geen problemen met handbaggage, enkel de scanner door en klaar. Qua gewicht hoef je er niet op te letten. Ik zie mensen koffers meenemen als handbagage.. En dan raar opkijken dat het niet in zo'n vakje past =\ Dus eerder op size letten dan op gewicht :)

[ Voor 8% gewijzigd door FikkieHo op 17-01-2012 17:32 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Gewoon wat zware lenzen/body's in de vakken van je jas stoppen. ;)
Zoals deze man.
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/07/07/article-0-0A53E155000005DC-327_468x339.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 10-07 14:07
De keren dat ik vanaf Charleroi met ryanair vloog, werd consequent de niet-rugzakhandbagage gewogen. Zolang het er niet zwaar uitziet, wegen ook de lowcost maatschappijen niet.

Wat ik doe, is lenzen en andere zware breekbare dingen mooi tussen mijn kledij steken, zodat er extraveel padding is.

[ Voor 25% gewijzigd door Teun_2 op 17-01-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Camera om je nek hangen met de zwaarste lens op de camera. Een kleine prime duw je gewoon in je jas (zakjes, zakjes, zakjes!) en de laatste lens stop je in je handbagage.

Ik heb laatste mijn D90+grip+Tokina UWA gewoon om mijn nek gehangen tijdens een reis naar Sevilla met Iberia en Vueling. Handbagage werd gewogen en op afmetingen gecontroleerd maar over mijn camera maakte niemand zich druk.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 17-01-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
Kijk, op deze manier kom ik er wel. Thanks.

Gewoon de tas inpakken, waarschijnlijk niets aan de hand zolang de tas binnen de 115 cm blijft.

Als ze op gewicht controleren de camera om mijn nek hangen met een van de zwaardere objectieven, een ander objectief in mijn jaszak en vervolgens de iPad in een sleeve onder mijn arm. Het restant moet dan redelijk binnen de limiet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-07 12:22

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Afgelopen jaar vier keer gevlogen met behoorlijk vol gepakte trolley. Gewicht lag rond de 12 a 14 kilo.
Hij is één keer gewogen. Toen kreeg ik te horen te zwaar toen ik aangaf dat er een Camera en laptop in zat was het geen probleem. Camera even uit de tas gehaald om te laten zien en kreeg netjes label op de tas dat die gecontroleerd was. (dit was paar weken terug met Aeroflot)

kijk gewoon even hoe men omgaat met handbagage als je in de rij staat voor inchecken. Dan kun je altijd nog beslissen of je de camera uit de tas haalt.

in mijn tas zat body +grip . + 10-22 17-55 70-200 II + MacBook Pro en iPad en wat tijdschriften.

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 17-01-2012 18:25 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:46
Met Malaysian geen problemen met een camera tas en een schouder/laptoptas, gewoon zorgen dat je niet al te achterlijk spul mee sleept (wat ik mensen als 'handbagage' zie meenemen ... :X ) en dan loopt het wel los. Bij Air Asia ook geen probleem (hoe budget wil je het hebben) nadat ik zei dat het een camera tas was.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Scaptic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:31:
[...]

Richting Australie, met dus een van de drie airlines die ik noemde: Emirates, Singapore of Malaysia.
Da's wide bodies. Daar hoef je echt geen problemen te verwachten. Gooi je lader en kabels eventueel in de ruim bagage en maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 10-07 14:07
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:32:
Met Malaysian geen problemen met een camera tas en een schouder/laptoptas, gewoon zorgen dat je niet al te achterlijk spul mee sleept (wat ik mensen als 'handbagage' zie meenemen ... :X ) en dan loopt het wel los. Bij Air Asia ook geen probleem (hoe budget wil je het hebben) nadat ik zei dat het een camera tas was.
Ryanairpersoneel krijgt een bonus per persoon die ze tegenhouden met te zware handbagage, het is wachten op andere budgetmaatschappijen die dat systeem overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Scaptic schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:12:
De maatschappijen waar ik naar keek:

Emirates (7 kg)
Singapore Airlines (7 kg)
Malaysia Airlines (5 kg)

Dus nog niet eens zo budget volgens mij.
Emirates en singapore airlines wegen de handbagage iig niet, laatste keer dat ik naar Sydney vloog had ik 34K in mijn koffer en 12KG op mijn rug, geen probleem, gewoon lief en onschuldig kijken O+.

Ik had naast mijn 12KG rugtas ook nog een losse ( redelijk kleine ) cameratas, geen probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Sommige maatschappijen doen wat moeilijker. Van Ryanair bijvoorbeeld, mag je maar één stuk handbagage mee, en mag er geen camera om je nek hangen. Sowieso is het altijd een goede tip om te doen alsof je tas heel weinig weegt, ook al til je jezelf een breuk...

http://www.bythom.com/weight.htm

gerelateerd: http://www.kenrockwell.com/tech/airline.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Zowel bij Ryanair als bij Wizzair (elcheapo oost europees) moest ik mijn SLR (Nikon D60 met lens in een klein Crumpler tasje) in de handbagage stoppen. Ik had als handbagage een rugzak met daarin een laptop met accessoires en wat boeken...dus ik moest echt stouwen om de camera nog erbij te krijgen :( Mijn vriendin moest zelfs d'r handtas in d'r rugzak doen...

Bij Icelandair was het niet zo'n probleem... daar werd niet gekeken naar het gewicht van de handbagage. Ik geloof wel naar de omvang per stuk...maar zolang dat er normaal uitziet was het geen probleem.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik ga binnenkort ook op vakantie, maar zit ook met een probleem. Mijn laptop past niet in mijn fototas :( Maar als ik dus een schoudertas koop, en daar mijn laptop+fototas in doe is er niks aan de hand ? Ik ga vliegen met Transavia, en de tas voldoet verder aan de specificaties (Afmetingen gewicht etc). Alleen ben ik bang dat ze moeilijk doen over tas in tas.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Tas in tas zou geen probleem moeten zijn. zolang deze maar onder het max gewicht en grootte blijft. Reis vaak genoeg met een trolley (Briggs & Riley 20 Inch Carry On EZ) waarin mijn Thinktank
Urban Disguise 20 met camera spull inzit en dan los een laptop tas. En dat gaat gewoon mee de cabine in. Then again, ik reis niet echt met Ryan Air en zo ...

Maar tas in tas zou geen probleem moeten zijn, bel anders de klantenservice van betreffende luchtvaartmaatschappij en noteer de datum/tijd en naam met wie je gesproken hebt. Kan je altijd naar verwijzen wat aan jou verteld is. Tevens zou dit ook op de website moeten staan lijkt mij. Zorgen dat je daaraan voldoet en een printje meenemen voor als ze moeilijk doen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 15:24
Wegen komt bij reguliere maatschappijen zoals KLM en zo weinig voor. Bij de SAS heb ik wel eens gehad dat omwille van het formaat (ondanks officieel formaat) mijn trolley in het ruim moest. In het vliegtuig bleek dat normale handbagage koffers fysiek niet in de kastjes pasten.......

Ik heb wel bij Transavia een keer een discussie meegemaakt met een (semi)-professionele fotograaf en een stewardess over het formaat van zijn tas met camera. Uiteindelijk hoefde deze niet het ruim in, maar dat heeft hem bijzonder veel moeite gekost.

Kortom, behalve de tips die hierboven genoemd zijn, is er geen zekerheid. Het valt of staat met het humeur van het personeel op de dag zelf (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 14-07 22:01

Garyu

WW

Tsja kleine regionale vliegtuigen hebben gewoon niet veel plaats bovenin, daar moeten trolleys het ruim in. Is ook geen probleem, die krijg je meteen bij het uitstappen ook weer terug.Camera om je nek hangen in het ergste geval en gaan met die banaan. Laptoptas + rugzak meenemen kan bij de meeste maatschappijen zonder problemen, alleen de budget-airlines maken daar wel eens een probleem van.

Als je naar Australie vliegt, vlieg je met een flinke machine en dan boeit het over het algemeen zowiezo niet. Daar heb je plaats genoeg in de vakken boven de stoelen en dus ook geen probleem grotere trolleys mee te nemen en daar eventueel nog een camera-tas bij of iets dergelijks.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 14-07 22:01

Garyu

WW

Cornelisjuh schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:22:
Ik ga binnenkort ook op vakantie, maar zit ook met een probleem. Mijn laptop past niet in mijn fototas :( Maar als ik dus een schoudertas koop, en daar mijn laptop+fototas in doe is er niks aan de hand ? Ik ga vliegen met Transavia, en de tas voldoet verder aan de specificaties (Afmetingen gewicht etc). Alleen ben ik bang dat ze moeilijk doen over tas in tas.
Waarom zouden ze moeilijk doen over een tas in een tas? Whatever works for you... De buitenste tas moet aan de afmetingen en gewicht voldoen, dan kan het hun weinig boeien wat daar in zit.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 12:23
jongens jongens... wat doen jullie moeilijk... gewoon web checkin. Hoef je niet eens langs de counter te gaan. Meten naar douane en naar de gate toe. Bij de gate gaan ze echt niet meer je tas nawegen en krijg je hoogstens een waarschuwing. (ik heb echter nog nooit een waarschuwing gehad). Ik neem gewoon mijn (grote) camera tas mee en een cabin koffer.

Ik vlieg minstens 1 keer per maand met low cost airline (meestal airasia soms jetair) en mijn vriendin vliegt bijna elke week met emirates, cathay of thai airways.

[ Voor 16% gewijzigd door justice strike op 31-01-2012 16:47 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03
FongWan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:37:
Tas in tas zou geen probleem moeten zijn.
bij Easyjey is het echt 1 stuks ook geen klein polstasje ot iets anders. gewicht maakt niet zo veel uit,als het maar niet zwaar lijkt te zijn O-)

[ Voor 0% gewijzigd door DoleBole op 01-02-2012 13:18 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 22:49
DoleBole schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:15:
[...]

bij Easyjey is het echt 1 stuks ook geen klein polstaje ot iets anders. gewicht maakt niet zo veel uit,als het maar niet zwaar lijkt te zijn O-)
Daarom ook tas in tas?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03
Yep, ik zag diverse keren meerdere mensen proppen om alle tassen in een grote te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 10:34
Ook de goedkopere zoals Ryanair hoeven weinig problemen te geven. Regelmatig gehad met grote weekendtas geen enkel probleem gehad om mee t vliegtuig in te nemen. Het verhaal over personeel dat een bonus krijgt lijkt mij erg sterk, dan wil er blijkbaar echt niemand geld verdienen van de medewerkers...

Andere grotere clubs zoals KLM en TAP ook weinig controle. In de buurt van Australie heb ik zelf alleen erg veel gezeik gehad met Qantas (Sydney - Hong kong, grote vlucht dus), die wegen je checkin én cabin, was veel werk om er toch door te komen. Frappant, met Jet star, de budgetdochter dan weer helemaal geen problemen gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-07 16:37
Heb nog wel een vraagje, ik ben sinds ik mijn dslr heb nog niet op vakantie geweest, maar vroeg me af of jullie allemaal een groot statief meenemen? Je hebt vaak situaties, ik althans vooral savonds waar je een mooie foto met lange sluitertijd wilt maken met statief. Sleep je die dan de hele tijd mee, of gebruiken jullie een klein tafelstatiefje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
gorillapod, kan je ergens op plaatsen, of nog om een reling of een bankje heen vouwen, werkt prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-07 16:37
oke idd, moet nog eens zo een aanschaffen, heb nu nog een el cheapo ministatief voor mn compact cam, maar die houdt mijn dslr niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 15:07
Snuurtje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:03:
Heb nog wel een vraagje, ik ben sinds ik mijn dslr heb nog niet op vakantie geweest, maar vroeg me af of jullie allemaal een groot statief meenemen? Je hebt vaak situaties, ik althans vooral savonds waar je een mooie foto met lange sluitertijd wilt maken met statief. Sleep je die dan de hele tijd mee, of gebruiken jullie een klein tafelstatiefje?
Ik heb zelf een Gorillapod SLR, en het ligt er een beetje aan wat voor camera je er op zet.
Een D3100 met kitlensje wil nog wel gaan, maar mijn D300s met 80-200 AF-S staat te schommelen als een dronken kameel op zo'n ding.

Je kan beter een erwtenzak ofzo meenemen, waar je je camera in/op legt.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
eventueel leeg, en dan een groot pak rijst kopen op plaats van bestemming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Precies. Zat naar de prijzen van die dingen te kijken... 8)7 heb vrouwlief een zak precies op maat laten maken voor op de autodeur. Restje stof had ze ergens voor een paar euro gevonden en als je niet te nauw kijkt lijkt het net echte camouflage stof.

Pagina: 1