Het valt me op dat de hoeveelheid handbagage dat je mee man nemen aan boord van een vliegtuig toch wel erg krap is. Ik wil voor mijn vakantie mijn camera (60D), een drietal lenzen en overige toebehoren meenemen. Als ik zie hoe er word omgesprongen met de ruimbagage is er voor fotoapparatuur maar 1 keuze: handbagage (met uitzondering van statief en meer degelijk spul).
Echter: handbagage mag afhankelijk van de maatschappij vaak niet meer als 5 tot 7 kg wegen.
Aangezien ik redelijk wat zal aflopen leek mij een combinatie fototas en reistas (b.v Naneu Alpha-L) een goede optie. Los van de tas keuze zelf (deze hoort natuurlijk in de fototas topic), gaat het gewicht natuurlijk een probleem worden. Met de apparatuur in de tas en de overige zaken die je doorgaans in de handbagage meeneemt zal de tas veel te zwaar zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van je apparatuur op vakantie?
Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand de handbagage nawoog, maar zou het overschrijden van het gewicht echt een probleem kunnen opleveren?
Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Vaak is een “kleine camera” naast de handbagage toegestaan. De camera los dragen zal gauw 1,5 kg kunnen besparen, maar wat is klein?
Echter: handbagage mag afhankelijk van de maatschappij vaak niet meer als 5 tot 7 kg wegen.
Aangezien ik redelijk wat zal aflopen leek mij een combinatie fototas en reistas (b.v Naneu Alpha-L) een goede optie. Los van de tas keuze zelf (deze hoort natuurlijk in de fototas topic), gaat het gewicht natuurlijk een probleem worden. Met de apparatuur in de tas en de overige zaken die je doorgaans in de handbagage meeneemt zal de tas veel te zwaar zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met het meenemen van je apparatuur op vakantie?
Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand de handbagage nawoog, maar zou het overschrijden van het gewicht echt een probleem kunnen opleveren?
Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Vaak is een “kleine camera” naast de handbagage toegestaan. De camera los dragen zal gauw 1,5 kg kunnen besparen, maar wat is klein?
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS