Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zip bestand openen gaat mis in IE8

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Misschien domme vraag maar heb een simpele site gemaakt die gehost wordt bij de klant (ik kan er ook niet bij). Op die site staat een .zip bestand wat mensen moeten kunnen downloaden. Nu is het zo dat IE8 een fout geeft bij het openen van het bestand. Ik heb daar op gegoogled en kwam het volgende tegen: An error occurs after downloading a .ZIP file with Internet Explorer

Schijnbaar is hun server op een bepaalde manier geconfigureerd waar door het openen van een zip-bestand vanuit IE8 niet goed gaat (in IE9 overigens wel). Wanneer iemand het bestand opent vanuit IE8 krijgen ze de foutmelding 'Kan de map niet openen. De gecomprimeerde map <blabla.zip> is ongeldig'.

Is er een manier om via de HTML te zorgen dat openen wel goed gaat?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
in het artikel staat dat de zip nogmaals gecomprimeerd wordt (door http compression), dit moet je dus serverside gaan aanpassen.

Tijdmachine | Nieuws trends

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Is er niet een mogelijkheid om bijvoorbeeld van winrar gebruik te maken? Dit schijnt een bug in IE8 te zijn, en die gaan ze ook niet meer oplossen ben ik bang voor

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Eerst opslaan als? I.p.v. direct te openen?

Life is meant to be experienced