Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag de WiFi verbinding van mijn tablet computer verbeteren (3mbps op een N netwerk.. |:( )
dus ik dacht misschien wat te kunnen beginnen met patch- of high gain omni antennes (7dBi).
Enig probleem is dat wifi-N blijkbaar meerdere antennes tegelijk gebruikt om snelheid te halen.
Dus iedere zender met een patch antenne een bepaalde richting op sturen werkt dan niet, toch?
Dan zou ik op een bepaalde manier alle patch antennes dezelfde richting op moeten mikken?

Heeft hier iemand ervaring met antennes op de D-Link DIR-655?

Of kan ik maar beter geld steken in een wifi-N repeater oid?

- Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Maar 3Mbps zelfs onder optimale wireless omstandigheden? Kortbij (2 meter of zo), geen obstakels etc?
Wat is dan de aangegeven linkspeed?

[ Voor 18% gewijzigd door Nivk op 17-01-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de antennes wel veranderen, maar als je een roeptoeter op de router zet, wil dat nog niet zeggen dat de router jouw signaal ontvangt. Heen en terug moeten wel hetzelfde bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dichtbij de router haal ik met speedtest.net 32mbps, met mijn laptop zelfs 54mbps. Het is echt een probleem met de tablet, de laptop haalt overal in huis minstens 50mbps. Ik weet ook niet of andere antennes het probleem op kunnen lossen, maar de router kan er wel geconcentreerder mee zenden/ontvangen.

Ik kan zelf ook een paar 288mm lange kwartgolf (2472Mhz, ch 13) antennes maken van wat koperdraad oid, zou dat werken? Mijn video zend apparatuur heeft er enorm baat bij als ik er speciaal afgestemde antennes voor maak. Maar ik weet niet of dat ook voor routers toe te passen is. Shunt antennes zouden nog beter kunnen zijn, maar daar moet de radio wel tegen kunnen (bij een router gok ik van niet).

Het alternatief is een repeater/AP erbij plaatsen, misschien zoals deze:
http://www.dealextreme.co...peater-ac-100-240v-107457
Maar dat is niet altijd even handig, in mijn bouwplaats heb ik bijvoorbeeld geen stopcontacten meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij met je lappie 54Mbit haalt als je vlakbij je router zit, is er dus niks mis met je router, maar met je tablet :)

verder: een N netwerk gaat tot 300Mbit zoals je weet, maar wat jij beschrijft zijn de snelheden van B en G, resp 11 en 54Mbit. Dat klopt vrij aardig.

Als ik jou was zou ik je settings van je tablet eens nalopen ;)
Ook zou ik even checken wat er nog meer in de buurt zit qua WLAN's (gebruik inSSIDer, kun je het zo zien). Dikke kans dat jouw netwerk van kanaal naar kanaal springt.

Andere optie is dat je tablet de gebruikte encryptie niet snapt, maarook dat heb je snel genoeg uitgevonden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
The Eagle schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:58:
verder: een N netwerk gaat tot 300Mbit zoals je weet, maar wat jij beschrijft zijn de snelheden van B en G, resp 11 en 54Mbit. Dat klopt vrij aardig.
Nee hoor, 802.11n gaat tot 600Mbps (of zelfs meer). Maar de 450Mbps wat er nu al is zal wel de laatste stap zijn en dan over naar 802.11ac.
De snelheden die hij aangeeft zijn doorvoersnelheden en geen verbindingssnelheden en komen wel overeen met 802.11n.

De Prime kan max op 65 of 72 Mbps (afhankelijk van SGI) linkspeed verbinden. Maar 1 antenne (=1stream) en geen fat channel support net zoals de iPads en andere mobiele apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat het met mijn tablet mis is wist ik al wel, maar daar kan ik moeilijk straal antennes aan hangen. ;)
De enige optie is "de andere kant" optimaliseren, dus met antennes of AP/repeaters oid.

Ik heb ook al met inssider gekeken, kanaal 13 is et schoonst.
Echter laat dit programma geen dingen zien als draadloze telefoons/babyfoons/etz.

Aan de encryptie ligt et ook niet, ook zonder versleuteling is hij bagger traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:28:
Dat het met mijn tablet mis is wist ik al wel, maar daar kan ik moeilijk straal antennes aan hangen. ;)
De enige optie is "de andere kant" optimaliseren, dus met antennes of AP/repeaters oid.
Dat snap ik, maar een megafoon kopen om zo een doof persoon te bereiken werkt ook niet :> .
Je haalt met je laptop wel in het huis 50+Mbps, ook al heeft deze waarschijnlijk meerdere (en betere) antennes en daardoor minder last van niet in de directie van het signaal te "hangen". Dus we kunnen er min of meer concluderen dat je D-Link wel fatsoenlijk werkt. Je zou met je antennes kunnen spelen en ze niet allemaal in dezelfde oriëntatie zetten, dit zal wel je snelheid van je laptop benadelen. Zie ook deze pdf kopje polarization, pagina 14/15/16...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harder schreeuwen tegen een slechthorende zou moeten werken, de tablet is namelijk niet helemaal "doof". Ik had mijn router antennes al in 3 assen gepolariseerd dus dat zou maximale dekking moeten geven. Het bereik wordt er echter niet groter van door aan de antennes te draaien. Daar heb je dus meer "gain" voor nodig.

Een gewone omni antenne heeft een donut vormige straling om zich heen, die wordt platter en groter van diameter naarmate de gain toeneemt.Als ik er dus een paar 7dBi antennes op plemp om de, ik denk 2dBi, standaard antennes te vervangen, krijg ik het down signaal misschien net wat harder door de muren heen geslingerd.

Upload haalt overigens 4 tot 5mbps op de moeilijk bereikbare plekken, dat is de limiet van ziggo, maar wel ruim een keer of 6 sneller dan download. Van tablet naar router gaat blijkbaar dus wel een stuk beter dan van router naar tablet.
Pagina: 1