Toon posts:

wat is nou wijsheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit toch t verkeerde forum is.

Ik wil een netwerkje bouwen met een server PC en twee clients. De server moet binnenkort m’n adsl verbinding delen en ook dienen om mp3’s van het netwerk af te kunnen spelen via de stereo. (draadloos keyboardje en als ik monitor zat ben in de woonkamer prik ik er goedkoop TV out kaartje in). Nou bouw ik binnenkort en derde PC, maar de vraag is wat is het beste om als server neer te zetten.

Ik heb nu een client (PC1) : duron800, KT7, 128 MB etc, dit blijft gewoon een client, wil ik niets mee doen.
De andere PC (PC2) heeft Abit LX6, celeron 433, 20Gb HD, 128 MB, 4MB stealth video en SB64 gold. In principe zou dit tweede client kunnen worden.
Daar komt nu bij (PC3):PII233, Asus PW3 board met onboard 4mb video en audio, 6GB HD, 64 MB ram

De server PC komt in de woonkamer en
Nou is mijn vraag is het slim om de PC2 en PC3 een beetje door elkaar te husselen. Is bijv. dat Asus board beter dan de LX6 en zou ik de LX6 dan beter in de server kunnen zetten. Op de client wordt nog wel wat games gespeeld, maar de Asus heeft 4MB video on board en de stealth 220 is ook 4 MB. Likewise, is het beter de SB64 in de server annex mp3 station te hebben of voldoet de onboard sound van het asus bordje ook?

Is 64 MB voldoende voor de server? (ga NT draaien daarop, de rest draait winME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Je topic title hoort niet in dit forum, maar je vraag wel.

Mischien is het verstandig om voortaan een wat logischere topic title te kiezen? (zomaar een ideetje)

'k ga nou wel effe je vraag lezen, daar geef ik zometeen antwoord op :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Server: C466/Asus PW3/64MB/SB64/20GB (of groter)
PC2: PII-233/Abit LX6/128MB/6GB/soundkaart/betere videokaart.

Volgens mij heb je dan een aardige gamebak en een goede server... iig voor WindowsNT 4.0 Server.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 23 maart 2001 09:39 schreef cappie het volgende:
Je topic title hoort niet in dit forum, maar je vraag wel.
Eerlijk gezegd is dit meer een topic voor [HA]Hardware Algemeen.
Het netwerkgedeelte is immers (nog) geen item. ;)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx,één vraagje, waarom is 20Gb nodig voor de server? voor NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37
nope voor mp3! (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Bouw alle trage componenten in die bak met die Stealth II S220 videokaart.. die wordt namelijk niet supported door Windows 2000, maar wel heel erg prima door Linux (X server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Owhja.. voor ik het vergeet te zeggen:

Mocht je linux willen draaien op die bak als server, installeer dan helemaal geen X windows ;)

Dat is mischien de beste tip die ik je kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Je wilde toch een MP3 Server hebben? In principe zorg je voor een beetje capaciteit in je server, zeker als je dus MP3 en andere data op je server gaat storen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik je (verhaal) niet helemaal goed begrepen heb wat dat MP3 aangaat.

Redenen om een grote HD in je server te doen:
- Een server is een centraal punt in je LAN. Ieder werkstation kan hierbij en je kunt op een eenvoudige wijze je data delen op het netwerk.
- 6GB is voldoende om een werkstation te laten werken en je gamez en andere prut te dumpen. Data a la MP3 gaat immers naar je server.

Reden om een grotere HD in werkstation te stoppen:
- Je gaat regelmatig naar LAN-party's en neemt niet altijd je server mee. Om dan wat te leechen heb je dus capaciteit nodig. 6GB is dan wat aan de magere kant.
- Je maakt gebruik van DivX rippers of andere applicaties, die lokaal gewoon een beetje ruimte nodig vereisen.

Hope this wil help! :)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben denk ik wat onduidelijk geweest. De MP3's staan grotendeels op PC1 en wil ik dus via het netwerke benaderen vanaf de server (neem aan dat dat wel lukt met 100mb netwerkje; nu hoort deze vraag hier tenminste ook een beetje thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 23 maart 2001 09:58 schreef voe22 het volgende:
ben denk ik wat onduidelijk geweest. De MP3's staan grotendeels op PC1 en wil ik dus via het netwerke benaderen vanaf de server (neem aan dat dat wel lukt met 100mb netwerkje; nu hoort deze vraag hier tenminste ook een beetje thuis ;)
LOL, dus je gaat een werkstation vanaf je server benaderen. Het lijkt wel alsof de wereld omgekeerd is! :D

Heal the internet ...

Pagina: 1