Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds vorige week eigenaar geworden van een Samsung UE55D7000.
Nu heb ik even de settings doorlopen en opgemerkt dat veel functies standaard disabled zijn zoals de Motion Plus.

Kan er iemand zeggen welke settings ik allemaal moet activeren of deactiveren of aan/af zetten om mijn beeld zo goed mogelijk te krijgen ?

Je hebt zoveel settings maar wat zijn de goeie, bizal dat deze niet standaard op staan.
Zo heb je de keus tussen donker, donkerder, donkerst :-)

heeft er iemand soms een lijstje van aan te passen settings voor dergelijk TV ?
Ik merk soms wel schokkerig beeld bij het bekijken, precies of de TV kan het beeld niet snel genoeg verwerken.

Vriendelijke groeten

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MotionPlus zou handig zijn om "het schokkerige" eruit te krijgen. Probleem/discussie bestaat dan bijvoorbeeld als je een 24p film afspeelt die van zichzelf al schokkerig is en de TV dan gaat "bedenken" hoe het vloeiender & mooier kan.

Ik ken deze Samsung niet zelf maar er zal toch in de handleiding of op de site van Samsung wel het e.e.a. worden uitgelegd welke settings waarvoor gebruikt worden (en soms zelf: wel/niet werken op bepaalde input-kanalen)?

Hier heeft iemand voor Movie en voor Game modes wat zaken getest/ingesteld; mogelijk dat dit als steuntje kan bieden op het moment dat jij iets met je TV gaat doen? Ook zou mogelijk een ISF-calibratie (of een bezoek aan htforum.nl) ook wat zaken aan het licht kunnen brengen die verbetering in het beeld geven.

Uiteindelijk ben jij degene die een oordeel velt; het is dus gedeeltelijk testen/instellen totdat je iets mooi vindt; over het algemeen zet ik altijd zoveeeeel mogelijk uit van mijn TV en laat ik de input-apparaten bepalen/scalen wat er wordt weergegeven.

[ Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2012 13:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• brewspec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-12-2023
Hieronder de settings van een andere tweaker die zijn calibratiegegevns al in een topic had vermeld.
Je moet er even de tijd voor nemen, maar je beeld wordt zichtmaar mooier van:

PICTURE
Picture Mode Movie
Backlight 8 (3D: 11)
Contrast 95 (3D: 98)
Brightness 46
Sharpness 10 (TV: 25)
Color 50
Tint 50/50
ADVANCED
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Shadow Detail 1
Gamma 0
Color Space Custom
Flesh Tone 0
Edge Enhancement Off
Motion Lighting Off
xvYCC Off
Led Motion Plus Off
PICTURE OPTIONS
Colour Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg Noise Filter Off
HDMI Black level n/a
Film Mode n/a
Motion Plus Clear

R G B
Colour Space Red 57 0 0
Colour Space Green 3 54 2
Colour Space Blue 0 0 58
Colour Space Yellow 53 52 2
Colour Space Cyan 0 54 54
Colour Space Magenta 49 3 49

R-Offset 22
G-Offset 24
B-Offset 26
R-Gain 13
G-Gain 24
B-Gain 29

R G B
1 4 4 0
2 2 3 1
3 0 1 0
4 -2 -1 -1
5 0 -2 -2
6 1 -1 -2
7 0 0 0
8 1 0 1
9 1 -1 3
10 1 -1 4

veel succes. d:)b

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

vergeet alleen die RGB dingen, die zijn specifiek voor het gekalibreerde toestel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep