Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x HDD crash, GTX570 crash, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• DnDiene
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06-2022
Ik werk op een workstation met de volgende specs:

i7 920
GTX570
6gb RAM
Antec Truepower Trio 550w

Nou crashde begin dit jaar de HDD. Er is toen een nieuwe hard-disk geplaatst. Deze week zijn we erachter gekomen dat het geheugen van de GTX 570 slecht is. Het geeft veel fouten in memtestg80. We hebben een nieuwe GTX570 besteld.

Ondertussen zijn we erachter gekomen dat ook de tweede hard-disk gecrasht is. Dit is blijkbaar gebeurd in de tijd dat de pc opengemaakt is om de video kaart RMA te sturen. Vreemd want er is niets raars gebeurd met de harde schijf (niet gevallen of iets dergelijks). De pc herkent de HDD helemaal niet meer (ook niet in bios) en de HDD wordt ook niet herkend in een docking station.

Nou is er al weer een nieuwe HDD onderweg, maar er valt zo veel uit in deze pc dat ik me afvraag of het toeval is. Is er iets wat we kunnen checken of het de oorzaak is van al dit uitval?

Bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Maar gezien het feit dat er meerdere dingen fout gaan; heb je al je moederbord bekeken of er geen bolle/gebarsten condensatoren zijn? En ik weet ook niet of je PSU nog voldoende prik levert maar dat levert "over het algemeen" geen crashes van deze aard/omvang op.

[ Voor 67% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2012 13:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Je kan onderdelen uit blijven wisselen om te kijken wat het probleem is. Of je betaalt een computer repareer zaak om te kijken wat er mis mee is. Hun hebben meestal wel genoeg onderdelen op voorraad om uit te wisselen en te kijken wat het precies is. Het zou ook het moederbord kunnen zijn.

Bedankt trouwens voor max3400 dat je weer het forum onderspamt met links naar vastgeprikte topics en links naar google. Omdat jij gelijk altijd weet dat iedereen daar nog niet heeft gekeken.
Modbreak:Nokken met op de man te spelen :o

Als jij beter weet, bewijs dat door de kwaliteit van je posts, niet door te flamen. Hij komt iig niet met "Hun hebben..." aanzetten...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 17-01-2012 22:53 ]