Hoe verbind ik mijn TV aan mijn externe harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb me al helemaal suf gegoogled en ook hier op het forum gezocht, maar omdat ik niet zo thuis ben in netwerken/computers/hardware weet ik niet zo goed waar ik op moet zoeken.

Ik zoek dus een mogelijkheid om mijn externe hardeschijf (Porpcorn Hour) te verbinden met de USB ingang van mijn TV in de slaapkamer. Een fysieke USB kabel tussen de twee is niet mogelijk door de afstand. De TV (een LG 26LE3300) heeft een USB ingang waar ik een memorystick in kan steken en de ingebouwde mediaspeler kan daar bestanden van afspelen. De Popcorn Hour is verbonden met een draadloos netwerk.

Ik zou het liefst een USB/WiFi dongle in de TV steken om zo verbinding te maken met de Popcorn Hour, maar ik verwacht niet dat dat werkt. Dus ik zoek een soort WiFi dongle die "doet alsof ie een memory stick is", maar stiekem gewoon met de HD van de Popcorn Hour verbind en zo de TV als het ware voor de gek houd... Ik weet ook niet hoe ik het beter kan omschrijven...

Kan iemand me op weg helpen?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:23
Barracuda_82 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:41:
De TV (een LG 26LE3300) heeft een USB ingang waar ik een memorystick in kan steken en de ingebouwde mediaspeler kan daar bestanden van afspelen.
En je weet zeker dat bovengenoemde ook het Ext3 (oid) FS van de popcorn hour kan lezen?
Heb je hem al eens naar de tv verplaatst en je theorie uitgeprobeerd met een gewone kabel?

Dat scheelt je namelijk zoeken naar een oplossing voor je probleem, ik ga er namelijk vanuit dat de LG niks kan met de popcorn hour.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Uhm... geen idee? Ik zie mijn PCH gewoon als een hele grote memorystick, maar dat zal inderdaad wel niet zo makkelijk zijn.. Ik zal vanavond eens proberen om hem aan de TV aan te sluiten met een USB kabel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

He chef, hier wat info:
Gebruik alleen een USB opslagtoestel dat was geformatteerd as een FAT32, NTFS bestandensysteem dat werd geleverd met het Windows besturingssyteem. In het geval dat een opslagtoestel geformatteerd werd als een ander programma dat niet ondersteund wordt door Windows, kan het gebeuren dat het niet herkend wordt.

Uitsluitend foto (JPEG), muziek (MP3) en film (DAT,MPG,MPEG,VOB,AVI,DIVX,MP4,MKV,TS,TRP,TP,ASF,WMV,FLV) wordt ondersteund.
Pagina 52 & 53 van de huidige (!!!) PDF handleiding op de site van LGE; geen idee dus of jij over dezelfde versie beschikt. Of je dus klakkeloos je PCH aan kan sluiten (even afgezien van het filesystem) en kan afspelen/raadplegen met de TV, kan ik ook niet inschatten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Mocht ik de PCH niet als "memorystick" aan kunnen sluiten, is er dan nog een andere manier? Streamen lijkt me niet handig, want dan moet ik van de slaapkamer naar de kamer lopen om de film op pauze te zetten ofzo...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik me kan indenken, heb je dan geen echte opties...

Tenzij, maar dan moet je je PCH weer ombouwen, de schuif uit de PCH haalt, zorgt voor NTFS-formattering en in een externe USB2-behuizing bouwt. Dan kan je de schijf aan de PCH hangen als je daar wil kijken of aan de TV als je daar wil kijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1