Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo email halen niet te beveiligen (Username/WW) ?

Pagina: 1
Acties:

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:36
Ik heb me suf lopen zoeken maar kom tot de conclusie dat je met ziggo als je via POP je email wilt ophalen altijd onbeveiligd je username en WW over de lijn moet sturen.
I.e. het risico als je op de eigen verbinding zit van ziggo zelf is dan misschien niet zo hoog, maar met alle smartphones/ipads etc. verstuur je continue data onversleuteld over de lijn bij gebruik 3g of wifi van iemand anders.
Ik zie daar een probleem in , aangezien dat ook voor de meeste mensen gelijk is aan het "mijn ziggo" account waarmee van alles in te stellen is.. maar ook als dat niet gelijk zou zijn wil ik niet dat iemand mijn user/ww zo makkelijk kan pakken ?

Heb ik iets gemist , is er een mogelijkheid om toch je email secure op te halen , of desnoods zo dat alleen de username en WW tenminste versleuteld zijn .. ??

Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/stap4_tcm14-13604.jpg

volgens mij niet ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Djaro
Dat is alleen voor UITGAANDE post.. ik heb het over inkomende post.. :)

Verwijderd

Lijkt me dat je SSL gewoon kunt gebruiken voor POP en SMTP.

Dit
"Zorg ervoor dat aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie niet aangevinkt staat."
Is wat anders dan SSL.

• Djaro
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:09:
Lijkt me dat je SSL gewoon kunt gebruiken voor POP en SMTP.

Dit
"Zorg ervoor dat aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie niet aangevinkt staat."
Is wat anders dan SSL.
maar nog steeds gaat je username en WW onbeveiligd over de lijn (laat ik even in het midden van SSL voor inkomende post mogelijk is, (volgens mij niet) maar daar gaat dit niet over)..
mijn email is toch prive , waarom dan is username/ww onbeveiligd.. (plane text zelfs)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SSL betekent een compleet beveiligde verbinding. Er wordt éérst een beveiligde verbinding gelegd en daarna pas gaat je wachtwoord over de lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 17-01-2012 12:50 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Djaro
dat snap ik wel , maar dat geld alleen voor VERZENDEN van email ... voor ophalen geld dat vreemdgenoeg niet! vandaar ook mijn post..

Verwijderd

Djaro schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:52:
dat snap ik wel , maar dat geld alleen voor VERZENDEN van email ... voor ophalen geld dat vreemdgenoeg niet! vandaar ook mijn post..
Wat voor melding krijg je dan als je SSL aanzet voor POP? (doorgaans poort 995).

[edit]
POP over SSL @ poort 995 werkt hier gewoon met pop.ziggo.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 12:56 ]

• Djaro
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:53:
[...]

Wat voor melding krijg je dan als je SSL aanzet voor POP? (doorgaans poort 995).
gewoon noppes, nada, via ios dat het niet ondersteund wordt , zie zelfs de screenshots van de door jouw gegeven link ...

Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/stap7_iPhone_tcm14-13794.jpg
met de tekst erbij:
Stap 7: SSL
Je krijgt nu de vraag of je account zonder SSL wilt configureren. Kies voor Ja.

Verwijderd

Ik heb zelf geen iphone dus kan het niet testen maar Ziggo heeft de mogelijkheid in ieder geval.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ziggo gebruikt poort 587 voor SSL voor zover ik weet.

Waarom gebruik je trouwens POP en niet IMAP?

[ Voor 52% gewijzigd door NMe op 17-01-2012 13:03 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:02:
Ziggo gebruikt poort 587 voor SSL voor zover ik weet.
Voor POP? Ik kan in outlook gewoon verbinden op poort 995.

• Djaro
guys,, jullie halen echt de dingen door elkaar heen ... :
HET OPHALEN VAN EMAIL heb ik het over.. niet VERZENDEN (nu 3x gemeld)
uit de HANDLEIDING VAN ZIGGO:

Stap 11: Instellingen bewerken
Klik in het scherm bovenin op Accounts en het volgende scherm opent. Selecteer het e-mail account om de instellingen te bewerken, of klik op de knop + onderin om een nieuw account toe te voegen. Op het tabblad Accountinformatie moeten de juiste server voor inkomende mail pop.ziggo.nl, de gebruikersnaam (het complete emailadres), en het wachtwoord zijn ingevuld. Controleer desnoods op het tabblad Geavanceerd of het poortnummer 110 is en of Gebruik SSL niet is aangevinkt.

Verwijderd

Je hoeft niet te schreeuwen, proberen alleen maar te helpen en dat je het over pop hebt dat snap ik ook wel.

POP over SSL werkt of de iPhone dat kan weet ik niet.

Verder kan ik je niet helpen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb het net even via GMail ingesteld, daar werkt het gewoon (ja, ook echt mail opgehaald)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VDUlhT47n3X9Mxs8a7EYZ8gh/full.png

Mogelijk zit het probleem dus in iOS, maar Ziggo kan het.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Djaro
uit eindelijk moet ik de volgende conclusies trekken:
1) sorry voor het schreeuwen en bedankt voor het op het goede padje helpen want:
2) ik gebruikte mail.home.nl en die doet op port995 access denied en pop.home.nl op 995 werkt inderdaad wel.. (insert schaamsmiley)
3) Ziggo handleiding adviseert dus willens en weten onveilige settings op iemand zijn iphone/ipad , waardoor die in plain text het username/password verstuurd elke keer als je je email ophaalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Djaro op 17-01-2012 13:19 ]

Pagina: 1