Toon posts:

Black Ice GTX 240 vs Black Ice GTS 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Welke van de twee zou het beste koelen, de Black Ice GTX 240 of de Black Ice GTS 360?
Er zouden fans met hoge rpm en static pressure op komen.

De Black Ice GTX 360 kan ik helaas niet installeren in mijn NZXT Phantom vanwege de hoogte. De meest linkse fan zou niet meer tussen de radiator en de io van het moederbord passen.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Ik zou voor de GTS360 gaan, als je die kwijt kan, dan hou je meer koelvermogen over als je de fans eens wat lager wilt zetten. Ik heb zelf GTXjes hier en die presteren gewoon niet erg lekker meer onder de 1500rpm. Ik neem aan dat je het ook wel prettig vind dat je PC een beetje stil kan zijn wanneer je rustig zit te surfen. Veel verschil in piekprestaties zal er tussen die twee niet zitten, dus zo hou je een flexibeler systeem. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Singular1ty op 18-01-2012 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Qua lengte is het geen probleem, als ik mijn case een beetje mod komt enkel het deel met de fittings uit de case. De tubes gaan dan meteen de case weer in.
Je hebt een goed punt ivm af en toe de fans wat lager te zetten.
Vond het gewoon balen dat ik na wat afmeten te weten kwam dat ik geen gtx kon gebruiken.
Zou de GTS 360 volstaan om een Phenom II x6 1090t en 1 HD 6870 in dezelfde loop te koelen? De totale TDP is 275 W. Volgens skinneelabs zou dit met een GTX 360 perfect gaan aangezien de geschatte water temperatuur ongeveer 4 graden boven de kamertemperatuur zou liggen met 1800rpm fans.
Ik vind gewoon nergens dergelijke informatie over de GTS 360.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

1090T + 6870 is prima te doen op een 360 radiator, al zou je om echt dik over te klokken misschien nog ergens een 120mm in willen smokkelen voor dat beetje extra spelingsruimte. Boven de 4GHz gaat zo'n hexacore toch best wat warmte in het water dumpen.
als ik mijn case een beetje mod komt enkel het deel met de fittings uit de case. De tubes gaan dan meteen de case weer in.
Dit klinkt niet echt als een erg mooie oplossing, of hangt de radiator dan deels extern?

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:37
Even over de 1090T i.c.m. de 6870. Heb het zelf ook met 1 GTX Lite 240 en 1 GTX 120. Met daarop Scythe Slip Streams ( 1900 RPM ) in pull op de laagste stand van mijn fancontroller ( Geen idee hoe hard dan )

De 1090T klokt tijdens het gamen op 4 GHz en de 6870 op 1000 / 1200 MHz. De 6870 wordt tijdens het gamen rond de 50 graden en de 1090T rond de 40 graden.

Op zich prima dus. Maar je krijgt het net wat makkelijker koel met 2 x 240. Dus die 360 + nog 1 120 radiator waar Singular1ty op doelt is niet heel gek!

EDIT: Scheelt sowieso een hoop met die 6870. Die werd onder Furmark zo 85 graden toen hij nog luchtgekoeld was ( bij overklok natuurlijk )

[ Voor 28% gewijzigd door ingmaronline op 18-01-2012 21:18 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, ik zat midden in de examens.
Ik ga me alleszins de Black Ice Stealth 360 aankopen en kan dan later nog beslissen of ik er nog een rad bijsteek. Het lijkt me dat dit wel voldoende zou moeten zijn en ik heb niet meteen geld teveel..
Bedankt voor de nuttige info.

Ow, en de rad zou idd deels extern hangen. Het deel van de rad met de fittings dus. Mits een geslaagde mod lijkt me dit nog wel redelijk. Er zou normaal gezien slechts 2 cm van de rad uit de top van de case komen langs de achterkant. De tubes zouden dan meteen weer de case ingaan langs de voorziene gaten.
Volgens mij kan dit zelfs nog een leuk effect geven.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 23:40 ]

Pagina: 1