[HD7970]Voeding probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
Hallo,

Ik ben dus de trotse eigenaar van een nieuwe Sapphire HD7970.

Echter heb ik nu dus een probleempje toen ik deze probeerde in mijn PC te zetten.

De kaart heeft een 6 pin en 8 pin connector.
Echter komt er uit mijn voeding alleen maar 2 x 6 pin connectors.
(Het is een modulaire voeding, echter ben ik de doos waarin ik de andere kabels (ongetwijfeld ook een 8 pin) kwijt geraakt)

Ik dacht dus "HEEEELP".

Ik heb al heel wat afgezocht op het internet maar echt veel meer adviezen dan "Zoek maar een andere voeding" heb ik niet gevonden. Dit is echter geen echte optie voor mij omdat ik het zonde vindt om voor zo'n rot kabeltje direct 100 euro uit te geven, en dat terwijl ik nu zo'n prettige voeding heb.

Ik heb toevallig wel 2 aparte kabeltjes bij de Sapphire gekregen maar ik weet niet of dit een eventuele (veilige) oplossing kan bieden.

Ik heb namelijk in de doos een 6 pin naar 1 molex omzet stuk gekregen en een 2 molex naar 1 8 pin.

Wat is de makkelijkste manier om de kaart toch (veilig, het is een dure kaart, die wil ik niet zomaar kapot laten gaan) te kunnen gebruiken?

Alvast bedankt,

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 09:18

Francois

Dus...

Je gebruikt 1 6-pin PCI-E connector en de verloopkabel voor 2x molex -> 8-pin PCI-E. Als je nog 2 vrije molex aansluitingen hebt :)

Verwijderd

tja op zoek gaan naar de doos met kabels lijtk mij het beste idee,zonder de juiste aansluiting,kabel kun je de kaart niet veilig en goed gebruiken.

dus je kamer huis ect op de kop gooien en zoeken naar die kabel lijtk mij de beste optie of toch een andere voeding.

Ik bedoel wat heb je liever dat je de videokaart om zeep helpt met een bedachte aansluiting of dat je 100 euro extra uitgeeft en het wel werkt.

zonder de goede aansltuing,kabel,begin je vrij weinig

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 20:53
Welke voeding heb je?
Als het een goede is moet 2x molex naar 8 pin echt wel werken.
Sapphire levert zelf die kabels er ook bij ;)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• Crotchy
@Francois
Ik heb nog 1 vrije molex, maar ik denk dat ik dan voor de tweede molex die 6 pin om ga zetten tot molex.

@Freaky32
Die doos is tijdens een verhuizing kwijt geraakt en zal nu wel een melkpak of iets zijn.
Een hele nieuwe voeding is een optie die ik misschien toch maar ga overwegen.

@Willie Billie

Inderdaad, Sapphire heeft er veel ingestopt.
Ik heb een Cooler Master M600

Maarre,

Ik las nu ergens dat bij sommige andere kaarten van AMD die een 8 & 6 pins aansluiting hebben (o.a. 2900XT) je gewoon een 6 & 6 erin kunt doen en dat alleen overdrive dan wordt uitgeschakeld.
Ik heb echter geen zin om te experimenteren omdat ik op andere plekke weer lees dat je alles om zeep kunt helpen door dit te doen.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Je hoeft denk ik niet verder te zoeken naar die kabel, want van 6 pins op je voeding naar 8 pins op je videokaart gaat sowieso niet werken (zat er dus ook niet bij als het goed is). Ik denk dat de molex optie het best is als je geen 60 euro wil neerleggen voor een voeding die wel een 8 pins pci-e aansluiting heeft. Die coolermaster zou het makkelijk aan moeten kunnen, de silent pro is een goede serie.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gewoon 2x molex naar 8pins gaan. Als je nog maar 1 molex over hebt. Gewoon ff een molex splitter kopen en die op een molex stekker zetten die weinig stroom verbruikt (DVD speler ofzoiets). Deze gebruik je toch nooit tegelijk met games:).

• Crotchy
Ik ga gewoon dat Sapphire omzet stuk van 6 pin naar 1 molex gebruiken, en vervolgens de 2 molex naar 8 pin.
Zal wel een leuke boel worden daar in die kast :P

GPU 6 pin <- 6 pin voeding
GPU 8 pin <- omzetstuk 2 molex naar 8 pin <- 1 molex naar voeding & 1 molex naar 6 pin omzetstuk <- 6 pin voeding.

Ik kan het vanavond pas proberen omdat ik ook nog een 64 bit windows moet gaan halen.
Allemaal die verassingen van AMD ook.... (Had ik eigenlijk zelf al kunnen weten maar toch).

• j0ppie
  • Niet online
Dat heeft natuurlijk niks met AMD te maken. 64bits is vandaag de dag sowieso een must voor game systemen.

• Crotchy
j0ppie schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:02:
Dat heeft natuurlijk niks met AMD te maken. 64bits is vandaag de dag sowieso een must voor game systemen.
Ik zie dat ik perongeluk een AMD fan op de tenen heb getrapt?

Ik heb niets tegen AMD (anders had ik niet even 550 euro neer gelegd voor een van hun producten).

Het "Had ik eigenlijk zelf al kunnen weten maar toch" duidt op het feit dat ik een 64bit windows nodig heb vanwege dat de kaart 3GB aan geheugen heeft.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

j0ppie schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:02:
64bits is vandaag de dag sowieso een must voor game systemen.
Zeker als je een videokaart met 3GB hebt. :P te laat, spuit 11 meldt zich
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:12:Ik bedoel wat heb je liever dat je de videokaart om zeep helpt met een bedachte aansluiting of dat je 100 euro extra uitgeeft en het wel werkt.
Molex -> PCIe-verloopjes zijn gewoon standaard hoor. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 17-01-2012 15:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• j0ppie
  • Niet online
InfinateNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:09:
[...]
Ik zie dat ik perongeluk een AMD fan op de tenen heb getrapt?
Haha nee hoor! Maar je zegt het alsof het door AMD komt. Had je een 580GTX 3GB gekocht, had je ook 64BIT moeten hebben. Dat is meer men punt

Verwijderd

InfinateNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:46:

Ik las nu ergens dat bij sommige andere kaarten van AMD die een 8 & 6 pins aansluiting hebben (o.a. 2900XT) je gewoon een 6 & 6 erin kunt doen en dat alleen overdrive dan wordt uitgeschakeld.
Ik heb echter geen zin om te experimenteren omdat ik op andere plekke weer lees dat je alles om zeep kunt helpen door dit te doen.
Je kan het zonder probleem proberen dit is 100% veilig.

Verwijderd

InfinateNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:37:
Ik kan het vanavond pas proberen omdat ik ook nog een 64 bit windows moet gaan halen.
Allemaal die verassingen van AMD ook.... (Had ik eigenlijk zelf al kunnen weten maar toch).
32 bit Windows kan standaard maar 4 GB geheugen adresseren, met één 3GB videokaart blijft er dan bijna geen bruikbaar werkgeheugen over. Maar de code voor Win32 en 64 bit zijn gewoon uiwisselbaar.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Deze heb ik besteld voor m'n videokaart;

http://www.freezinghardwa...dual_sleeved_-_zwart.html

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1