• duikboot9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2021
Deze kabel heb ik enige geleden online gekocht. Echter krijg ik hem niet aan de praat verschillende laptops(win xp/7 & macbook) geprobeerd op verschillende monitoren/tv geprobeerd. Het probleem is dus dat ik maar geen beeld krijg op de tv of monitor. Bij de windows 7 laptop krijg ik trouwens wel het idee dat de verbinding half tot stand komt omdat de laptop herkent dat het om een samsung led tv gaat. Maar vervolgens geen beeld geeft.

Alvast bedankt voor het meedenken...

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/1643/10012012089.jpg

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 20:03
Foto werkt bij mij niet?

Maar het is dus een kabel van VGA > HDMI? Die werken sowieso niet, je moet er echt een convertor tussen zetten, het is immers een analoog naar een digitaal signaal.

• duikboot9
Knul schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:29:
Foto werkt bij mij niet?

Maar het is dus een kabel van VGA > HDMI? Die werken sowieso niet, je moet er echt een convertor tussen zetten, het is immers een analoog naar een digitaal signaal.
Nu wel als het goed is :P Ok aan wat moet ik dat denken zeg maar

• Knul
pricewatch: HP HDMI-naar-VGA Schermadapter

Zoiets, kan ongetwijfeld ergens goedkoper.

Foto werkt nu inderdaad :)

Maar kun je niet gewoon een HDMI kabel gebruiken voor het verbinden van je laptops?

[ Voor 17% gewijzigd door Knul op 17-01-2012 10:32 ]

• duikboot9
De kabel is bedoeld voor een lcd tv zonder vga aansluiting, maar wel een hdmi aansluiting heeft. De computer die er op moet worden aangesloten heeft geen hdmi. Alleen vga(analoog, geen dvi) en usb. 50 is idd aan dure kant, deze kabel kostte me 15 euro. Die kabels zijn het zelfde alleen ander jasje

• Knul
Is het een desktop? Is het dan niet beter om een goedkoop videokaartje met HDMI erin te zetten?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

HDMI is digitaal en VGA analoog, dus als een scherm digitaal verwacht en analoog krijgt lijkt mij dat dit niet werkt.

Si vis pacem, para bellum

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:42

Aganim

I have a cunning plan..

Die kabels zijn het zelfde alleen ander jasje
Nee, de ene kabel heeft een convertor die analoog signaal omzet naar digitaal, terwijl jouw kabel zo te zien bestaat uit 2 stekkers, zonder een actief component whatsoever.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort kabels gaan inderdaad niet zomaar werken. Je zult actief het digitale signaal om moeten zetten naar iets analoogs (of andersom). En dat kan niet in een kabeltje, daarvoor zal er iets van logica aanwezig moeten zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met een kabel gaat het je gewoonweg niet lukken. Je zal een actieve convertor nodig hebben.

Zoiets als deze, of dit.

Denk dat je de laatste wel redelijk kan aanhouden wat de prijs betreft.

Ey!! Macarena \o/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21
Wij gebruiken deze: http://nl.eetnordic.com/p...ect-VGA-to-HDMI-Converter
Persoonlijk vind ik het boven verwachting goed werken, audio werkt ook.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een onzinkabel dat nooit kan werken. Zoals je in de FAQ van Videokaarten & Beeldschermen kunt vinden gaan er digitale signalen over een HDMI-connector en analoge signalen over een VGA-connector. Als je het een op het ander wilt aansluiten zul je een analog-to-digital converter nodig hebben. Die kost inderdaad wat, maar dat is itt deze EUR 15 geen weggegooid geld. Alternatief is trouwens een USB-DVI of USB-HDMI adapter, die zijn niet noemenswaardig duurder en bieden andere mogelijkheden.

Overige Hardware is iig niet de plek hiervoor - move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1