Domeinnaam aan thuis ip koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet thuis in deze materie, wellicht kan iemand mij verder helpen
Ik wil een betalende domeinnaam aan mijn ip koppelen.
Mijn ip is dynamisch. Wellicht ben ik in dit geval verplicht een domein te registreren bij een dienst zoals dyndns?
Hoe zit het met e-mail verkeer? Moet ik een e-mail dienst draaien? In dat geval zal ik de smtp poort 25 moeten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 20:02
Al eens met Google gezocht en bijvoorbeeld dit: http://webhosting.devshed...ain-Name-to-a-Dynamic-IP/ gelezen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of je een e-mail dienst moet draaien hangt er vanaf of je zelf een e-mail dienst wilt draaien of niet. Als jij geen behoefte hebt om zelf je e-mail dienst te verzorgen hoef je het natuurlijk niet te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je in mijn startpost kan lezen, vermeld ik dyndns. Alleen vraag ik mij af of ik verplicht ben te upgraden naar dyn standard dns of kan ik om het even waar een domeinnaam kopen en laten koppelen via de gratis dyndns?

ivm de email: als ik emails wil zenden via het domein in mijn beheer, dan neem ik aan dat ik ook de emaildienst zelf moet voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, dat kan. Sommige providers bieden bij je domeinnaam ook de mogelijkheid een hosted mail omgeving af te nemen. Daarnaast zijn er providers die een e-mail dienst aan bieden, zoals Google Apps, waar jij je domeinnaam aan linkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 14:20
Je betaalde domeinnaam aan Dyndns koppelen is heel simpel (voor de meeste zaken): je maakt een CNAME-record dat naar césaar.dyn.com wijst. Dit werkt (onder Bind, een DNS-server die heel veel wordt gebruikt) niet voor je domeinnaam zelf (zeg, césaar.nl) maar wel voor subdomeinen (zoals www.césaar.nl)

Voor e-mail moet je MX-records maken, dit werkt alleen goed als die naar A-records wijzen. Ik heb geen idee of césaar.dyn.com een A-record of ook weer een CNAME is, dat zou je uit moeten zoeken.

Tot zover de koppeling van de naam aan een ip-adres; dat is namelijk alles wat DNS doet. Dan zit je nog met je website, FTP-server, e-mail, net wat je wilt. Of je dit zelf doet of dat je dit laat doen moet je zelf weten; zelf doen scheelt je een abonnement (wat helemaal niet duur hoeft te zijn) maar je hebt wel een PC thuis constant aan staan; als die uitstaat of wanneer je internet eruit ligt doet ook je site / email het niet. Tevens gaat dit ten koste van je upload.

Dat hoeft allemaal niet erg te zijn, maar je moet wel de implicaties doorgronden :) Tevens vergt het de nodige technische kennis. Niks mis met zelf dingen proberen, maar mogelijk wil je je eigen e-mail door een hoster af laten handelen en zelf met een test(sub)domein aan de slag :)

[ Voor 42% gewijzigd door Paul op 17-01-2012 10:41 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je niet thuis bent in e-mail kan je die beter bij bijvoorbeeld Google Apps onderbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou als ik jou was eens goed gaan kijken hoe vaak je IP daadwerkelijk verandert. Ik heb officieel ook een dynamisch IP, maar in de praktijk wijzigt dit alleen na een grote storing met aardig wat downtime.

Als je dyndns als backup er naast draait, zodat je altijd nog je echte ip kan opvragen kan je zo weer de DNS instellingen bij je hoster veranderen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is dan wel de afweging of het erg is als je een tijd niet te bereiken bent onder je eigen domeinnaam. Het zou maar net gebeuren als je op vakantie bent en daardoor je blog/website twee weken plat ligt juist terwijl je vakantie updates wilt neerzetten. Of je e-mail systeem dat een tijdje niet bereikbaar is terwijl je het niet door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:38:
Je betaalde domeinnaam aan Dyndns koppelen is heel simpel (voor de meeste zaken): je maakt een CNAME-record dat naar césaar.dyn.com wijst. Dit werkt (onder Bind, een DNS-server die heel veel wordt gebruikt) niet voor je domeinnaam zelf (zeg, césaar.nl) maar wel voor subdomeinen (zoals www.césaar.nl)
Ik koop dus ergens een domeinnaam en daar laat ik het domein linken naar mijn dyndns domein.
Maar ik ben dan wel verplicht telkens www.césaar.nl en niet césaar.nl in de adresbalk te typen.
Heb ik het goed begrepen zo?
Dan begrijp ik ook dat het inderdaad onnodig is om zelf de emaildienst te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 14:20
Het hoeft geen www te zijn, het kan vrijwel alles zijn wat je wilt :) Wil je per sé zonder subdomein (dus enkel césaar.nl) dan moet je het via Dyn (of vergelijkbaar) zelf doen.

Hooglander1 heeft trouwens ook een goed punt; hoe vaak veranderd het nu daadwerkelijk? Je kunt www met een cname naar Dyn laten wijzen en op @ een A-record naar je huidige IP. Dan kun je (Mits je account niet verloopt, een aantal van de gratis dynamic DNS-services eisen dat je een minimum aantal keer die naam opvraagt om zo 'dode' namen vrij te kunnen geven) altijd thuis terecht door [norml]www.césaar.nl[/] te gebruiken, en meestal ook door gewoon césaar.nl te gebruiken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elke 36 uur een disconnect.
In ieder geval bedankt voor je input
Pagina: 1