Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:20
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik een HP Photosmart 7510 e-AiO die via WiFi op mijn netwerk is aangesloten.

Het probleem is dat de printer steeds de verbinding met het netwerk verliest, althans dat de pc en de printer elkaar niet kunnen benaderen.

Het heeft niets met de slaapstand te maken, die staat op 15 minuten (kan niet uit volgens mij) en het probleem doet zich al na minder dan 15 minuten voor.

Mijn opstelling:

Laptop (Dell Inspiron 1520) met Windows 7
Belkin Double N+ Wireless Router
WiFi signaal is zeer goed

Wat heb ik geprobeerd:

- Het hele HP forum doorgelezen. Daar zijn mensen met dezelfde problemen, zonder oplossing. Aan de andere kant lees ik ook veel reviews van mensen die geen enkel probleem hebben.
- Vast IP-adres voor de printer ingesteld
- Channel van router veranderd naar 13+9
- Nieuwste drivers en software

Mocht er iemand een idee hebben om mijn probleem op te lossen, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd je router te resetten? Ik heb ook een HP WiFi printer, en mijn printer verliest na x aantal dagen de verbinding. Dat is te zeggen, de printer zegt dat hij een goed signaal en IP-adres heeft, maar ik kan de printer niet pingen. Een reset van het modem/router lost het probleem op voor een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:20
Ja, ik heb de router al een paar keer aan- en uitgezet (met wat tijd ertussen).

Maar zelfs jouw geval lijkt me toch niet de bedoeling? Als ik het forum van HP lees, dan hebben veel HP WiFi printers van dit probleem last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is zeker niet de bedoeling. Als de printer "slaapt" krijg ik soms na x aantal dagen ook last van traag verbinding makende clients. Als de printer uit staat heb ik dat probleem niet. Ik kan echter niet bepalen of de oorzaak nu bij het modem ligt of bij de printer. De printer geeft aan dat alles in orde is. Maar het modem geeft de printer niet aan bij actieve wireless clients, en ik kan de printer ook niet pingen. Ook niet met een vast IP adres.

Een reset van de printer helpt dan ook niets. Ook een firmware update en update van de drivers mochten niet baten. Het enige dat helpt is een reset van het modem, en dan is de printer direct beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445249

Hallo,

Heb je ook al de zogenaamde ADHOC verbinding geprobeert om te kunnen zien of het dan ook nog voor komt?
Mocht het dan nog steeds voorkomen, ligt het in ieder geval niet aan de router.
Je kunt de printer niet meer benaderen? Werkt E-print wel nog?
Want werkt E-print dan ligt het ook niet aan de verbinding tussen router en printer.
Hebben andere computers in het netwerk hetzelfde probleem?

Heb je weer iets om te testen ;)

Met vriendelijke groet, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:50
Hm, sinds maandag heb ik nu ook deze printer en het lijkt erop dat mijne ook niet de verbinding vast wilt blijven houden.

De verbinding valt om de zoveel minuten uit. De printer maakt daarna zelf wel weer verbinding maar dan begint het weer van voor af aan...

Ben nu bezig met de aangeboden oplossing van het HP forum, maar het lijkt erop dat het niet echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496282

Even het oude topic een nieuw leven inblazen :) .

Ik ben zelf erin getrapt om een HP Photosmart 7520 aan te schaffen. En jawel hoor. Hetzelfde probleem als voor de "oude" 7510. De "expert" reviews waren goed en in geen enkele review werd dit probleem beschreven. Daar kom je dus pas achter als je gericht gaat zoeken.

Op zich maakt de printer verbinding met het netwerk en de online ePrint dienst, maar naar enkele minuten is de verbinding weg. Na een dag prutsen met zowel de instellingen op de printer als mijn router kreeg ik het probleem niet weg.

Nog steeds komt het HP support forum niet verder dan een "router probleem".
Ik heb zelf een KPN experiabox V8 (Arcadian).

Toch maar mijn oude router van stal gehaald (Sitecom WL-153) en wat blijkt: probleem weg. Ook als de printer in eco mode gaat (scherm uit) kan ik de ingebouwde webserver benaderen of een document printen.

Dus op zich heeft HP gelijk dat de 7520 kan werken met WIFI door geluk te hebben dat je router compatible is. Maar aangezien er zo'n 750.000 KPN IPTV klanten zijn in nederland met allemaal een experiabox en er ontzettend veel problemen gemeld worden met andere routers met lijkt me dit toch echt meer een HP probleem dan een router probleem.

Een ander probleem is dat de foto's er erg oranje uitkomen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Heb red eye reduction uitgezet. Voor de rest standaard instellingen.
Pagina: 1