Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ga binnekort een nieuwe gamesysteem kopen en daar moet natuurlijk een besturingssysteem bij. Ik ga voor een gamesysteem met 8gig RAM, dus ik zal voor een 64bit Win7 Home Premium gaan.

Goedkoopste die Pricewatch voor mij kon vinden was €85,- Maar ik dacht misschien kan ik het tweedehands kopen. Ik wil graag weten hoe dat zit. Is dat mogelijk? Een besturingssysteem twee keer installeren op twee verschillende pc's? Is het überhaupt legaal?

Alvast bedankt.

Zarif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Dat is volgensmij illegaal, vooral 2e hands kan het zijn dat iemand je een illegale cd geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie, maar dan is het ook illegaal om het op twee computers te installeren? Als ik het bijvoorbeeld van iemand leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

De software mag je wel lenen, maar de licentie zul je zelf moeten aanschaffen. Ik weet niet of je én student bent én je school aangesloten zit bij MSDN gebeuren van Microsoft? Dan kan je gratis (tot je einde van je studietijd) genieten van Windows 7 Professional 32/64 bit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
En de key is eigenlijk waarvoor je betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik denk dat ik het dan maar moet gaan kopen. Ben nog geen student. Allemaal bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
"nog geen student"
Dan kun je je licentie kopen met korting op www.slim.nl / www.surfspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Quad schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:05:
De software mag je wel lenen, maar de licentie zul je zelf moeten aanschaffen. Ik weet niet of je én student bent én je school aangesloten zit bij MSDN gebeuren van Microsoft? Dan kan je gratis (tot je einde van je studietijd) genieten van Windows 7 Professional 32/64 bit.
De school dient een MSDN-AA (Academic Alliance) licentie te hebben daar kunnen studenten op een portal inloggen en de software/licentie downloaden. Deze licentie is geldig tot het einde van je opleiding en is per persoon uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Bij slim.nl kan ik alleen upgrades kopen en aangezien ik nu een laptop heb waar het besturingssysteem al op geïnstalleerd was, kan ik later het besturingssysteem van m'n gamesysteem niet upgraden door eerst een ander besturingssysteem te installeren. Bij surfspot.nl staat mijn school er niet tussen, omdat ik nog op de middelbare school zit. Toch bedankt.

EDIT: Als je student bent of nog op de middelbare school zit dan kan je op Slim.nl een win7 Professional 64bit Upgrade voor €56,50 kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zarif op 17-01-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ga je die laptop nog gebruiken? Anders kan je de key daarvan op je systeem gebruiken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Gaat nog waarschijnlijk gebruikt worden, maar de key is nauwelijks te lezen na zoveel jaren van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat mag je ook niet gebruiken. Je kan prima een tweedehands windows kopen, maar dan moet het wel een retail kopie zijn, en geen OEM-versie. Een OEM-versie hoort bij een pc, en mag niet op een andere geinstalleerd worden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

warhamstr schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:57:
Ga je die laptop nog gebruiken? Anders kan je de key daarvan op je systeem gebruiken.
Dat kan wel, maar mag dus niet. Op een laptop zit in de meeste gevallen een OEM licentie, en die zijn dus niet uitwisselbaar.

Maar gezien de TS een nieuw systeem wil kopen, kan daar dus ook een OEM bij gekocht worden. Dat is sowieso goedkoper dan een 2de hands Retail gok ik zo. Want wie koopt er nu een retail versie om die vervolgens met riant verlies te verkopen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

ReTechNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:24:
[...]

De school dient een MSDN-AA (Academic Alliance) licentie te hebben daar kunnen studenten op een portal inloggen en de software/licentie downloaden. Deze licentie is geldig tot het einde van je opleiding en is per persoon uniek.
De licenties die je in gebruik hebt blijven gewoon beschikbaar na je studie ;) dit staat ergens in de voorwaarden van MSDN(AA). Alleen on-geactiveerde licenties die je al wel hebt opgeschreven kun je niet meer activeren. Windows licenties etc blijven gewoon werken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Conclusie: Gewoon Win7 voor €85 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Jep.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat MaximusTG zegt klopt helemaal, OEM is gebonden aan de hardware en retail kun je prima 2ehands kopen MITS het wordt overgedragen met alles wat erbij zit, dit kun je in de voorwaarden vinden via www.microsoft.com/useterms.

Voordeel van een retail versie is dat je deze later weer mee kunt nemen naar je nieuwe PC, of als je je moederbord vervangt bijvoorbeeld. Voordeel van OEM; goedkoper.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Is goed. Nogmaals bedankt allemaal.
Pagina: 1